יום שישי שעבר הוגדר על ידי החזאים כיום החם ביותר ב-100 השנים האחרונות, עם עומס חום מטורף, אבל זה לא מנע מאלמוג גלבסקי, בנו של חבר מועצת עיריית קרית אתא לשעבר, אילן גלבסקי, לסיים בפעם הראשונה בחייו מסלול 'איש ברזל' - 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבת אופניים ו-42.2 ק"מ ריצה בזמן של 13:26.54 שעות, אשר בתכנון המקורי היה אמור לסיים אותם ב-11 שעות.
1 צפייה בגלריה
אלמוג גלבסקי בים וביבשה
אלמוג גלבסקי בים וביבשה
אלמוג גלבסקי בים וביבשה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
גלבסקי, בן 30, השתחרר לפני שנה וחצי משירות קבע כקצין לוחם בחיל התותחנים, וכיום הוא מאמן כושר ומדריך לאורח חיים בריא ותזונה נכונה. למרות שגדל בבית ספורטיבי, לא ממש אהב לרוץ.
"אם לפני שמונה שנים היית אומר לי 'בוא לרוץ', הייתי שואל על מה ולמה. אבל זה דבק בי, התחלתי לרוץ, בנובמבר 2018 רצתי חצי מרתון, ובפברואר 2019 כבר רצתי מרתון שלם, בתל אביב.
"שאלתי מה הלאה, וכך הגעתי לטריאתלון. בתחילה עשיתי את המסלולים הקצרים, ואחר כך המשכתי למסלולים הקשים יותר, עד שהגעתי לתחרות איש ברזל. את חצי איש ברזל עשיתי בתקופת הסגר בקורונה, בסביבת הבית שלי. רצתי מסביב לשכונה את כל המסלול".
המסלול נשמע קשה גם במזג אוויר יפה.
"מאז מרץ, בכל שנת 2020 בוטלו תחרויות איש הברזל (iron man) ברחבי העולם. החלטתי לעשות את המסלול לבדי. ממילא, התחרות היא מול עצמך בעיקר, לבצע את השלבים בתחרות, ולא כל כך משנה לי שלא היתה זמבורה בתחילת התחרות וסרט בסיומה".
על מה חושבים במשך 13 שעות?
"בחלקים הראשונים אתה לא חושב, פשוט מתפקד ומתקדם. המחשבות החלו בקטע של הרכיבה, כשהייתי כבר מעל 7 שעות בתחרות. אמרתי לעצמי 'עוד טיפה, הנה זה נגמר, הנה מגיע לסיום', חישבתי מה נשאר לי. במרתון פשוט חישבתי כל הזמן מרחקים, כמה עשיתי, כמה נשאר לי".
האהבה לריצה באה מאבא?
אלמוג: "אבא מרתוניסט, עד היום הוא רץ. בעבר לא רצתי, ואני לא יכול לומר מה גרם לי להתאהב בריצה. מהר מאוד הגעתי למסקנה שאני צריך עוד אתגרים חוץ מריצה".
מה הלאה?
"ביולי שנה הבאה יש את התחרות המקורית, באוסטריה, ואני אשתתף. אחר כך, בינואר 2022, יש איש ברזל באילת. יש גם תחרות אולטרה מן, שלושה ימים של תחרויות - אבל זה כבר קדימה. נראה מה יהיה עד אז".
אילן גלבסקי: "במקרה הזה, התלמיד עלה על רבו. אני רץ מעל 30 שנה, ועשיתי חצאי מרתונים ומרתונים. עד היום רץ כל יום בים. אלמוג גדל בבית ספורטיבי, מיום היוולדו ראה את אותי רץ, וכנראה האווירה השפיעה עליו, אז הוא לקח את זה כמה צעדים קדימה".
פורסם לראשונה: 09:00, 17.09.20