מנדי הראל (71) מקרית מוצקין רצה לאתר גיליון של "ידיעות המפרץ", במערכת העיתון הישנה, בקריון. לפני שבועיים התפרסמה בעיתון כתבת שער על שלושה זוגות תאומים, המתחילים את לימודיהם בכיתה א'.
2 צפייה בגלריה
נפרדו בחיבוק. מנדי הראל (מימין) וישראל פינקלשטיין
נפרדו בחיבוק. מנדי הראל (מימין) וישראל פינקלשטיין
נפרדו בחיבוק. מנדי הראל (מימין) וישראל פינקלשטיין
( צילום: נחום סגל)
קראו גם:
זוג אחד, התאומים נועם ונויה פזריני, הם נכדיו של הראל. הוא לא ידע כי מערכת העיתון כבר לא ממוקמת בקריון. "הייתי בדרך למערכת ואז ראיתי על הכביש, בסמוך למדרכה, ערימה של שטרות של 200 שקל. ברגע הראשון חשבתי שמדובר בשטרות מזויפים. לקחתי שטר וראיתי שזה אמיתי. היו שם 4,000 שקל".
בנוסף לשטרות, מצא הראל פתק של הוצאת כספים מכספומט סמוך, והחל במבצע בירורים לאתר את בעל החשבון. הוא התקשר לסניף אחד של הבנק, משם עבר לסניף שני, ושם הסכימו לחבר בינו לבין מנהלת בית האבות בו מתגורר האיש שהכסף שייך לו.
"בהתחלה אמרו לי שאני צריך להחזיר את הכסף לסניף, אבל רציתי למסור לו ישירות. הפקידה התרגשה מהמחווה ונרתמה לעזור באיתור בעל הכסף, אולם זה לא ענה לטלפון בדירתו, ולא לטלפון הנייד. לכן מסרנו הודעה למנהלת בית האבות בקרית ביאליק שבו מתגורר האיש, והיא איתרה מיד את הדייר, שיצר איתי קשר טלפוני. הוא הזדהה כישראל פינקלשטיין, פנסיונר יוצא חבר העמים, אשר אינו דובר עברית.
2 צפייה בגלריה
נפרדו בחיבוק. מנדי הראל (מימין) וישראל פינקלשטיין
נפרדו בחיבוק. מנדי הראל (מימין) וישראל פינקלשטיין
'תודה. אין מילים. אין מילים'. הראל ופינקלשטיין
( צילום: נחום סגל)
"בתוך מספר דקות הגעתי לבית האבות והחזרתי לו את הכסף. הוא סיפר כי הוא עומד לחגוג את יום הולדתו ה-90 למחרת, והתמלא שמחה מהמחווה. הוא רצה לשלם לי 100 שקל בתור מה שהגדיר 'שכר עבודה', אך סירבתי לקבל את הכסף".
הכסף שאבד, והוחזר, סיפר לו פינקלשטיין, מיועד למחייתו בחגי תשרי. "הוא מוציא פעם בחודש את קצבת הביטוח הלאומי שלו, במזומן, וחי ממנה כל החודש".
התרגשת?
"העמדתי את עצמי במקומו, לו היה מושך אפילו 1,000 שקל ומאבד אותם, הייתי מרגיש לא טוב, הייתי מצטער. במקרה שלו זה אפילו יותר משמעותי, כי מהכסף הזה הוא חי כל החודש. אני שמח שאני זה שמצאתי את הכסף ושהחזרתי לו אותו".
אז גם התבהרה התמונה כיצד אבד הכסף: עם קבלת דמי הביטוח הלאומי, בסוף כל חודש, פינקלשטיין מושך את דמי מחייתו החודשיים, כ-4,000 שקל, לחודש השוטף. לאחר משיכת הכסף מהכספומט בסביניה, עשה דרכו לקריון כדי לקנות לעצמו נעליים חדשות לחג. בירידה מהמדרכה לכביש מעד ונחבל, ואז נשמטה חבילת השטרות מכיסו, מבלי ששם לב לכך.
כשהתאושש נכנס לחנות הנעליים, וכשניגש לקופה לשלם, הסתבר לו כי אבד לו הכסף. אבל ועצוב חזר לבית האבות והשלים עם האבידה. כשנפרדו השניים בחיבוק מילמל פינקלשטיין: 'תודה. אין מילים. אין מילים'".
עוד כתבות תמצאו בערוץ חדשות הקריות