מחירי דירות ארבעה חדרים בקרית ביאליק וחיפה חוו ירידה של כ-2.5% מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל. כך מעריך שמאי המקרקעין, קובי צפניה מקרית ביאליק, שציין כי הירידה חלה אחרי שנה של סטגנציה כללית במחירי הדיור.
2 צפייה בגלריה
בנייה בקריות
בנייה בקריות
במגמת ירידה. בנייה בקריות
(צילום" י"א)

בתקופה האחרונה ערכה מחלקת המחקר במשרדו של צפניה בדיקה מדגמית של מחירי דירות 4 חדרים, בשכונות החדשות בקרית ביאליק ובחיפה. הדגש היחיד שהושם הוא על שינוי מחירי הדירות בין ספטמבר 2023 ודצמבר 2023. נדגמו במחקר רק דירות חדשות שנרכשו מקבלן.
הניתוח נערך ע"פ "מודל המחירים ההֵדוֹניים", שבחן למעלה מ- 100 עסקאות בשכונות חדשות בקרית ביאליק ובחיפה, לפני ואחרי תחילת הלחימה, מהם עולה כי מחירי דירות 4 חדרים חדשות חוו ירידה של כ-2.5 אחוז.
לדברי שמאי המקרקעין: "באופן כללי ניתן לומר, כי בתקופות מלחמה ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לירידת מחירי הנדל"ן: אי ודאות ופחד. המלחמה גורמת לאי ודאות בקרב האוכלוסייה. תחושת חוסר ביטחון מוגברת זו מובילה אנשים להיות זהירים יותר בהוצאותיהם, וכתוצאה מכך לירידה בביקוש לנדל"ן ובעקבות כך להורדת מחירים. חוסר יציבות כלכלית: תקופת מלחמה מובילה לעיתים קרובות לשיבושים במערכות הסחר, הייצור והפיננסיות, הגורמות לחוסר יציבות כלכלית. פעילות כלכלית מופחתת ואי ודאויות פיננסיות יכולות לתרום להורדת מחירי הנדל"ן".
2 צפייה בגלריה
שמאי המקרקעין קובי צפניה
שמאי המקרקעין קובי צפניה
שמאי המקרקעין קובי צפניה
(צילום: פרטי)

לדבריו, יש עוד שתי סיבות לירידת המחירים: ירידה באמון המשקיעים: מלחמה מגבירה את הסיכונים הנתפסים הכרוכים בהשקעה בנדל"ן, מה שמוביל לירידה באמון המשקיעים. הסיבה האחרונה לדבריו היא השפעה על תיירות והשקעות זרות.

קראו עוד:

צפניה: "ירידה של 2.5% במחירי הנדל"ן עשויה להיחשב משמעותית, במיוחד אם היא מתרחשת תוך תקופה קצרה של כשלושה חודשים. ירידה כזו יכולה
להצביע על שינוי ניכר בדינמיקת השוק ובסנטימנט המשקיעים", אומר צפניה, בעל ותק של יותר מ–20 שנה, המספק שירות שמאות וחוות דעת, בעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) עם התמחות בניהול נדל”ן מאוניברסיטת חיפה.