חברת גשם החזקות מדווחת על תוצאות המכירה המוקדמת בפרויקט המשרדים כורדני סקוור מוצקין: 2,500 מ"ר משרדים נמכרו מתוך 15 אלף מ"ר. כמחצית משטח המשרדים נמכרו בעסקה גדולה עם קבוצה מקומית של משקיעים ובעלי מקצוע – עורכי דין, רואי חשבון, סוכני ביטוח, ומשרד תיווך נדל"ן.
2 צפייה בגלריה
כורדני סקוור
כורדני סקוור
כורדני סקוור
(הדמיה: סטודיו לומו)
מוטי אביטן, בעלי חברת קוואטרו השקעות נדל"ן המתמחה בהשקעות מסוג B.I.P.G (קניה קבוצתית -Buying in a power group): "אנחנו קבוצה של כ-14 רוכשים שהתאגדו, מחציתם בעלי מקצוע שרכשו לשימוש עצמי ומחציתם משקיעים. בחרנו להשקיע דווקא בפרויקט זה משורה של סיבות – הפרויקט נמצא בפריים לוקיישן, על פארק ירוק שצמא לשטחי מסחר ותעסוקה, צמא למסעדות, גלידריות, בתי קפה ועוד.
"השכונה מורכבת מאוכלוסייה בעלת מעמד סוציו אקונומי גבוה. היצע המשרדים ושטחי המסחר יחסית נמוך בכל האזור. בנוסף, דרכי הגישה מצוינות, גישה מהירה לכבישים ראשיים, תחנת רכבת ותחנות מטרונית במרחק הליכה. הפרויקט עצמו מרשים מבחינה אדריכלית, התכנון ברמה גבוהה והיזם חזק ואמין".
השקעה במשרדים הינה אפיק נפוץ במרכז הארץ, עם צמיחת ההיצע ובניית מגדלי משרדים רבים בשנים האחרונות. משקיעים פרטיים רבים רכשו משרד להשקעה כתחליף להשקעה בדירה או בשוק ההון.
2 צפייה בגלריה
יוסי מזרחי, בעלים ומנכ"ל משותף גשם החזקות
יוסי מזרחי, בעלים ומנכ"ל משותף גשם החזקות
יוסי מזרחי, בעלים ומנכ"ל משותף בגשם החזקות
(צילום: פרטי)
אביטן: "אנו רואים יתרונות רבים להשקעה במשרד, החל מקבלת מימון גבוה של 75% ולפעמים גם יותר גם אם מדובר בעסקה שנייה, שלישית ויותר - להבדיל מהשקעה בדירת מגורים, שם מעסקה שנייה ומעלה המימון האפשרי יורד ל-50 אחוז. בנוסף, בעבר ניתן היה לפרוש משכנתא או הלוואה לקניית משרד רק ל-12 שנה וכיום אפשר גם ל-25 שנה. נוסיף לזה מס רכישה נמוך משל קניית דירת מגורים שנייה - כל אלה מעלים את הכדאיות של השקעה בנדל"ן מסחרי על נדל"ן למגורים.
מדוע עד כה תושבי הסביבה לא בחרו לרכוש משרדים להשקעה?
"כמעט לא היה היצע מתאים. במרכז נבנו מגדלים ענקיים שיצרו היצע נרחב, ופה לא. לדעתי זה רק יילך ויגבר מהנקודה הזאת, כי אנשים יבינו שהתשואות גבוהות יותר וההון העצמי שצריך להביא נמוך יותר".
קראו עוד >>
פרויקט כורדני סקוור מוצקין החל להיבנות לאחרונה. המתחם כולל מרכז בשטח של 15 אלף מ"ר ובגובה 5 קומות. הקומה הראשונה תהיה בגודל של 5,000 מ"ר ותשמש למסחר, ובארבע הקומות הנותרות ייבנו משרדים בהיקף של 20 אלף מ"ר – עד כ-40 משרדים בקומה בגודל ממוצע של 60 מ"ר.
המתחם נמצא בשכונת משכנות אמנים החדשה ובצמידות לשכונת נווה גנים, אשר כיום יש בה כ-3,500 יח"ד והיא עתידה לגדול לכ-6,000 יח"ד בשנים הקרובות.
יוסי מזרחי, מנכ"ל ובעלים משותף בגשם החזקות: "הפרויקט זוכה לביקוש רב מהרגע שיצא לשיווק. השכונה ממשיכה להתפתח ולגדול ותושביה זקוקים לשטחי משרדים ומסחר, שעד כה לא קיבלו מענה מספק בסביבה. אנו מצפים לשרת אלפי תושבים ועובדים מדי יום".