משקיע חוץ קנה לאחרונה דירה בת 2.5 חדרים ברחוב דגניה בקרית חיים מערבית, תמורת סכום שיא של 1.2 מיליון שקל. המכירה מצביעה על תופעה של משקיעי חוץ שמחפשים דירות עם נוף לים, ומוכנים לשלם עבורן סכומי עתק. איש הנדל"ן יובל שמול, שביצע את העסקה, סיפר כי גם בקרית ים יש ביקוש רב לדירות עם נוף ליום, ולא חשוב באיזה מצב הן נמצאות.
1 צפייה בגלריה
מיועד להתחדשות עירונית. הבניין ברח' דגניה
מיועד להתחדשות עירונית. הבניין ברח' דגניה
מיועד להתחדשות עירונית. הבניין ברח' דגניה
(צילום: נחום סגל)
הבית שנמכר בקרית חיים הוא האחרון ברחוב דגניה, לכיוון חוף נאות, ויש לו נוף לים. הדירה קטנה, 50 מ"ר, והיא נמצאת בקומה השלישית בבניין ללא מעלית. הבניין ישן ונכלל בתוכנית התחדשות עירונית שמקודמת על ידי עיריית חיפה. נכון להיום, אין צפי מתי התוכנית תצא לפועל ומתי תעמוד לרשות המשקיע הדירה המיוחלת עם נוף לים.
קראו עוד >>
יובל שמול, משמול נדל"ן, ציין כי מדובר בעסקה ללא תקדים מבחינתו, גם אחרי 18 שנה במקצוע. "המשקיע, תושב ירושלים, רצה דירה עם נוף לים, ופחות עניין אותו האם רק בעוד עשר שנה הבניין יעבור הליך של התחדשות עירונית. האזור 'חם אש', כמו אזורים נוספים בקרית חיים וקרית ים עם נוף לים.
"בשל העדר אופציות עם נוף לים באזור המרכז, או אופציות מאוד יקרות, משקיעים מגיעים לכאן וקונים נכסים מול הים. כל דירה כזו שיוצאת למכירה, נחטפת. אולי לא כולם יקבלו 1.2 מיליון שקל, אבל רוב העסקאות כאן נסגרות סביב מיליון שקל, מחיר גבוה לאין שעור לעומת מה שנכסים כאלו נמכרו לפני שנה שנתיים. עוד לא נתקלתי בתופעה כזו בכל שנותיי במקצוע".