רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרז לבניית בית מלון בשטח של 3,536 מ"ר, בתוך מתחם החי פארק בקרית מוצקין. רשאים לגשת למכרז רק יזמים מורשים מטעם משרד התיירות, כאשר המועד האחרון להגשת הצעות הוא בחודש אפריל 2023.
3 צפייה בגלריה
הדמיית המלון בקרית מוצקין
הדמיית המלון בקרית מוצקין
המלון בקרית מוצקין
(איור: יעקב מאור – תכנון ערים בע"מ)
תנאי המכרז קובעים את לוח הזמנים לביצוע הפרויקט, כאשר מחיר המינימום עבור הקרקע לבניית בית המלון עומד על יותר מ-4.5 מיליון שקל. בנוסף, יידרשו היזמים להפקיד 997 אלף שקל פיקדון. הזוכה יחתום על חוזה לפיתוח בית המלון בתוך 4 שנים, ובהמשך לחוזה חכירה ל-98 שנים עם אופציה לעוד 98 שנים.
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את תוכנית בית המלון בשטח החי פארק כבר לפני שנתיים. בהחלטת הוועדה אז נקבע כי בית המלון המתוכנן יכלול 65 חדרים בגובה של 3 קומות ואולם אירועים. הבניין יוקם בחלקו על חשבון החנייה הציבורית הקיימת, על מנת לשמר את העצים המקיפים את הגן בכניסה לפארק, כך שהמלון ישתלב בגובה העצים הקיימים.

3 צפייה בגלריה
הדמיית המלון בקרית מוצקין
הדמיית המלון בקרית מוצקין
המלון המתוכנן
(איור: יעקב מאור – תכנון ערים בע"מ)

הפארק נותן מענה מטרופוליני לפעילות פנאי ונופש, משתלב בשטחים הפתוחים ואינו מפחית מהיקף השטח המשמש את האוכלוסייה כשטח פתוח. בוועדה המחוזית ציינה אז כי הוספת שימוש של מלונאות ייתן מענה לצרכי אירוח ותיירות שלא קיים בגוש הקריות. המיקום בתחום הפארק יכול למשוך תיירות פנים לעיר ולתת מענה למלונאות עירונית.
עיון בחוברת המכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל מעלה כי היזם שיזכה יוכל לבנות עד 150 חדרי מלון. כן יותר לו לבנות במתחם חנויות, חדרי ספא, חדר כושר, חדר הרצאות, אולם אירועים, שירותי ציבור. כל השירותים הנלווים, כך על פי חוברת המכרז, ייבנו על פי הסטנדרטים של משרד התיירות.

3 צפייה בגלריה
חי פארק קרית מוצקין
חי פארק קרית מוצקין
החי פארק, מבט מלמעלה
(צילום: נחום סגל)

מחיר המינימום הנדרש הוא עבור הקרקע לבנייה, כאשר בהמשך יצטרף הזוכה לממן את בניית המודל, על פי תפריט שהוכנה מראש. כמו כן ייאלצו היזמים לשלם בהמשך דמי השבחה לרשות המקומית. עיריית קרית מוצקין היא שאמורה לבנות את התשתיות ואת עבודות הפיתוח, ותאגיד המים את תשתיות הביוב והמים.
היזם שיזכה המכרז יתחייב לקבל היתר בנייה, לאחר הגשת תוכניות מפורטות ואישור בכל ועדות התכנון, בתוך 48 חודשים מהיום שבו יזכה במכרז. בתוך 72 חודשים הוא יצטרף לסיים את הפרויקט כולו. המעבר מחוזה הפיתוח לחוזה החכירה יהיה רק לאחר השלמת הבנייה.
במקביל להקמת בית המלון בקרית מוצקין, מקדמת גם עיריית קרית ים בניית מלון בחוף הים. חברת האחים אדרי זכתה בשנת 2019 במכרז לרכישת חלקה בחוף ימה של קרית ים, בה מתוכנן לקום בית המלון, ובו 140 חדרים, ספא, מתחם מסחרי ואולמות כנסים. ההשקעה המתוכננת בפרויקט כ-200 מיליון שקל.
קראו עוד >>
נכון לעכשיו, לא ברור איזו משני בתי המלון ייבנה ראשון, ואיפה יקום בית המלון הראשון בקריות.
פורסם לראשונה: 08:08, 06.11.22