מור טויזר (29) מקרית מוצקין שנורה ביום שני האחרון בקרית אתא נפטר אמש (חמישי) מפצעיו בבית החולים רמב"ם. במשטרת מחוז חוף חושדים כי אירוע הירי היה טעות בזיהוי.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בקרית אתא
זירת הירי בקרית אתא
מור טויזר ז"ל וזירת הרצח בקרית אתא
(צילום: דוברות המשטרה)
"אחותי התקשרה אל מור לטלפון, מישהו שהיה בזירה ענה לה ואמר לה שירו בו", סיפר גיסו, לישי קיסוס למיינט קריות. "הוא קיבל כדור אחד יותר מדי, הם לא פספסו".
המקרה התרחש ביום שני, בשעות הערב שכאשר טויזר רכב על הקטנוע שלו בדרך יצחק רבין פינת רחוב השוק בקרית אתא. אז, הוא נורה מרכב שנסע לידו ומיד לאחר מכן נמלט מהמקום. טויזר הכדור שנורה פגע בראשו, פונה במצב קשה לבית החולים הרמב"ם שם נלחמו הרופאים על חייו במשך ימים, ואמש הוא נפטר מפצעיו.

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בקרית אתא
זירת האירוע בקרית אתא
זירת הרצח בקרית אתא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

ההודעה על המקרה הותירה רבים בסביבתו של טויזר המומים. לדברי מקורביו מדובר באדם משכמו ומעלה, אדם שאין לו קשר לעולם הפשע, ללא עבר פלילי לוחם בצבא ואב לילדה בת ארבע שמחכה לאביה שלא ישוב עוד. "אנחנו לא מבינים את זה", אמר בכאב אחיה של אשתו, לישי קיסוס.
"כולם כועסים על כולם, אבל עליו אף אחד לא כעס. כולם רק מדברים עליו טוב. הוא אחד שאהב את כולם, אהב לעזור היה נשמה טהורה, לוחם היה בצוק איתן. המפקד שלו ועוד חבר שלו טוב נהרגו לידו. כל הזמן כאב לו הלב על זה ובסוף הוא הלך בנסיבות כאלה טרגיות".

3 צפייה בגלריה
מור טויזר ז"ל
מור טויזר ז"ל
מור טויזר ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

עבור טויזר, נשוי ואב לילדה בת ארבע, זה היה אמור להיות יום שמח, כאשר אשתו ובני משפחתו המתינו לשובו.
"הוא יצא בערך בשבע וחצי מהעבודה שלו ברפאל, ונסע לקרית אתא להביא את הקטנוע שלו מהמוסך והיה בדרך לחזור הביתה. אשתו חיכתה לו בבית עם בת דודה שלי והילדה. הם בדיוק תיכננו לחגוג שנה בבית החדש שלהם", סיפר בעצב.



אלא שמור לא הגיע ואשתו התקשרה בדאגה. "אחותי התקשרה אליו לטלפון, מישהו שהיה בזירה ענה לה ואמר לה שירו בו. ככה היא גילתה את זה. עד שאבא שלי לא הלך למשטרה יום אחרי, לא הודיעו לנו. צורת ההתנהלות היתה לא בעייתית", סיפר קיסוס.
"מיד לאחר מכן היא התקשרה לאבא שלי שהיה יד ימינה וגם יד ימינו. נסענו לבית חולים, כל הדרך לא ידענו מה המצב והיינו בלחץ. שמענו שירו בו שלוש פעמיים, בסוף הגענו ושמענו שהוא קיבל כדור אחד יותר מדי. הם לא פספסו ופגעו בדיוק איפה שהיה צריך לפגוע".
המשטרה כאמור פתחה בחקירת האירוע ובודקת האם מדובר בטעות בזיהוי וטויזר כלל לא היה המטרה. "מור הוא ילד טוב, מאז שהשתחרר הוא גר אצל ההורים שלי במשך 9 שנים. הוא כמו הבן הנוסף של אבא שלי. הוא ואחותי מגיל 18. הם 12 שנים ביחד וחמש שנים נשואים. בגלל זה לא חששנו משום דבר, שהוא חייב כסף או משהו.
קראו עוד >>
"אבא שלי כל כך היה מעורב אצלם בחיים ואנחנו כל כך מכירים אותו, אין לו ימינה ושמאלה, רק ישר. נשמה טהורה. גם בעבודה כולם אהבו אותו, הוא היה עובד מסור. ההורים שלו לא בקו הבריאות ואנחנו פוחדים עליהם. משפחה שעברה לא מעט דברים בחייה, ועכשיו המקרה הנורא הזה".
פורסם לראשונה: 10:23, 04.11.22