הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה הוספת 124 יחידות דיור נוספות לשני פרויקטים שנבנים בשכונה נאות אפק בקרית ביאליק. זאת לאחר שבישיבה לפני כן אושרה תוספת של 40 יחידות דיור לפרויקט אחר בשכונה.
2 צפייה בגלריה
שכונת נאות אפק בקרית ביאליק
שכונת נאות אפק בקרית ביאליק
שכונת נאות אפק בקרית ביאליק
(צילום: יניב אזולאי)
בישיבה האחרונה של הוועדה נדונו שתי בקשות: בקשה של "בעל התניא מכרזים", שהתייחס למגרשים 1 ו-2 בשכונה. על פי היתר הבנייה ניתן היה לבנות במקום 308 יחידות דיור ובאותה ישיבה אושרה תוספת של עוד 46 יחידות דיור, סך הכל ייבנו בפרויקט 354 יחידות דיור.

קראו עוד:

הבקשה השנייה הוגשה בידי חברת שתית ומתייחסת למגרש מספר 9 בשכונה. במקור ניתן היתר לבניית שני בניינים ובהם 68 יחידות דיור. בישיבה ביקשה החברה תוספת של עוד בניין ובו 78 יחידות דיור, סך הכל 146 יחידות דיור.

2 צפייה בגלריה
שכונת נאות אפק
שכונת נאות אפק
שכונת נאות אפק
(צילום באדיבות העירייה)

יצוין, כי הוועדה דנה בשתי התוכניות בישיבה אחת לאחר שהיא ביקשה בדיקת של השאלה האם מוסדות הציבור בשכונה, ובעיקר בתי הספר, יכולים לקלוט את תוספת הדיירים בשכונה. לאור התושבה החיובית שהתקבלה בבדיקה, אושרה כאמור תוספת יחידות הדיור בשני הפרויקטים.
בישיבה דרשו ראש עיריית קרית ביאליק ומהנדס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות כי תקן החנייה יעמוד על 1.75 חניות לכל יחידת דיור. זאת למרות שברוב חלקי הארץ הדרישה היא לחנייה אחת לכל יחידת דיור. ראש העיר הסביר כי התקן המחמיר נדרש כדי שבשכונה לא תיווצר מצוקת חנייה, כאשר כל יחידות הדיור יאוכלסו. הדרישה הזו, טענו השניים, באה לענות על מצוקה שכבר קיימת חלקית ועלולה להחריף באם לא יאושר תקן חנייה מחמיר. הדרישה כאמור נענתה והתקן המחמיר הוכנס לתוכנית.
אלכס קופר: "תוספת הבנייה בנאות אפק מבטא את הביקוש שיש ליחידות דיור בשכונה הזו. השכונה מתפתחת מהר ובעיקר יש לה מענים מוניציפאליים כמו שני בתי ספר וגני ילדים. דיירים ובמיוחד זוגות צעירים לא יבואו לשכונה ללא השירותים האלה. הביקוש הולך וגדל ולכן היזמים מבקשים תוספות בנייה כדי לספק את הביקושים הללו".



















שכונת נאות אפק בקרית ביאליק | צילום: באדיבות העירייה