הפרשה שמסעירה את המשטרה: קצין במשטרה הורשע בימים אלה בעבירות של האזנות סתר לאשתו השוטרת, ובעבירות של הדחה בחקירה ואיומים, כשניסה להביא אותה לכדי ביטול התלונות שלה.
הקצין הטמין מכשיר הקלטה ברכב המשפחתי המשותף לו ולאשתו השוטרת. באחת ההקלטות הוא שמע שיחה שניהלה אשתו עם שוטר אחר, אשר היתה בעלת אופי רומנטי אינטימי.
1 צפייה בגלריה
האזנת סתר
האזנת סתר
האזנת סתר
(צילום המחשה: shutterstock)
הקצין, שזעם על כך, השמיע את השיחה המביכה לבני משפחתה של אשתו ולמספר חבריהם, ואף איים עליה כי יפרסם את השיחה בפייסבוק על מנת להלבין את פניה.
נסיונותיו של הקצין ועורך דינו לשוות לאיום הסבר אחר "מתחכם" יותר, לא סייע להם, ואך סיבך אותם יותר.
"לא ניתן לקבל את את הסברו המיתמם לפיו כלל לא התכוון לפרסם את השיחה אלא תמונה שלו, ומוטב שגירסה זו כלל לא היתה נשמעת. יש בגרסתו אותה אני מוצאת שקרית על פניה, כדי להטיל צל כבד על כלל גרסאותיו, ועל אמינותו", קבעה שופטת השלום בת"א.
בעקבות תלונתה של האישה השוטרת כנגד בעלה קצין המשטרה על כי הוא ביצע כנגדה האזנות סתר ועוד, נפתחה החקירה שחשפה קשר זוגי שהשופטת כינתה "מערכת יחסים מורכבת וסוערת". זאת על רקע טענות הדדיות של השניים על קנאה ואובססיה.
לדברי הקצין, הוא עשה שימוש במכשיר ההקלטה על מנת לאסוף עדויות בעקבות איומים של אשתו כנגדו כי תעליל עליו ותהרוס לו את הקריירה המשטרתית במידה ויממש את רצונו להתגרש ממנה.
אך לדבריו, באחת הפעמים הוא השאיר את המקליט ברכב, והוא תיעד את השיחה שגרמה לפיצוץ.
"בחיים לא האמנתי שהיא מסוגלת לבגוד בי עם בחור ערבי מוסלמי", אמר הקצין בבית המשפט לאחר שהבין מי השוטר איתו ניהלה אשתו השוטרת שיחה. היא מצידה ניסתה לצייר את הקשר שלה עם השוטר, כקשר חברי בלבד.
קראו גם >>
בניסיונות הכושלים להציל את עורו, ניסו הקצין ועורך דינו להאשים את מח"ש בהפללתו.
"לא מצאתי כי כטענת הסניגור 'יש להגדיר את החקירה במקרה הזה כרשלנית', או לקבוע שמח"ש לא ניסתה להגיע לחקר האמת, 'אלא סימנה אותו כמטרה ורמסה את זכויותיו'", קבעה השופטת, והרשיעה את הקצין שעדיין משרת במשטרה, בשלוש עבירות פליליות.
כך או אחרת, לפני כחצי שנה הוגש גם כתב אישום נגד הגרושה, שהיא שוטרת בתל אביב.
הגרושה מואשמת בכך שבגדה לכאורה בתפקידה כשוטרת, בעבירות של מרמה והפרת אמונים. חקירה סמויה נגדה העלתה כי היא לכאורה שימשה כחפרפרת במשטרה בעבור החבר החדש שלה, עבריין שסוחר בנשק.
החקירה חשפה לכאורה כי עשרות פעמים היא העבירה מתוך מערכות המשטרה לחבר העבריין שלה, מידע סודי על חקירות ועל אנשים.
עוד נטען, כי החקירה חשפה לכאורה שהיא מסרה לו פרטים מתוך חקירות שבוצעו נגדו, ואחת מהן סמויה.
דבר היותה חפרפרת התגלה, לאחר ששוטר תנועה דיווח עליה שניסתה לשכנע אותו להימנע מלתת לחבר שלה דו"ח תנועה. עצם התערבותה האינטנסיבית כנגד עבריין מסוכן שסוחר בנשק, העלה את חשדם של החוקרים שחשפו אותה.
פורסם לראשונה: 17:42, 31.05.22