אפי טלמור, מדריך הצופים מעכו שחלה בסרטן בארה"ב, נחת השבוע בארץ. טלמור נלקח באמבולנס מנתב"ג ישירות לכותל המערבי, שם נשא תפילה וטמן פתק בין האבנים, והמשיך לבית החולים תל השומר, שם התאשפז. טלמור הגיע בטיסה רפואית מאורלנדו, כשהוא מלווה בפרמדיק ורופא.
4 צפייה בגלריה
אפי טלמור בכותל המערבי
אפי טלמור בכותל המערבי
אפי טלמור בכותל המערבי
(צילום: פרטי)
אפי (צ'אושו) טלמור היגר לאורלנדו, פלורידה, לפני 35 שנים והקים שם עסק לשיפוצים, נישא שוב והקים משפחה. הוא נשוי לטלי, ישראלית הצעירה ממנו ב-20 שנה, והם הורים לעדן (בת 16) נתנאל (בן 15) ועדי (בת 13). מאז שהתגלתה המחלה בחודש אוגוסט טלי מתמסרת לטיפול בבעלה, והחברים בארץ סייעו לה להתמודד עם הבירוקרטיה הכרוכה בהשגת מעמד תושב חוזר.
השבוע היא סיפרה למיינט קריות איך כמעט הלכו לטיפול ניסיוני "וברגע האחרון הבנו שזה מיועד לאנשים שרוצים לתרום את גופם למדע ופחות לכאלה שרוצים לחיות, וביטלנו. אפי רוצה לחיות, ואנחנו לא מתייאשים", אמרה, "יש המון דברים נוספים שאפשר לעשות בטיפול בסרטן ולכן אני מביאה אותו לארץ, וגם כדי שיספיק לראות את המשפחה".

4 צפייה בגלריה
אפי טלמור בכותל המערבי
אפי טלמור בכותל המערבי
אפי עם אמו בבית החולים
(צילום: פרטי)

אחותו הצעירה של אפי, סימונה, מתגוררת באורלנדו עם משפחתו והגיעה לארץ ביחד אתו ועם רעייתו וילדיו, אחיו הבכור יוסי ואמו בתיה בת ה-88 חיים בארץ והמתינו לבואו. השבוע, שעות ספורות לאחר נחיתתו, הגיעה אמו אל מיטתו בבית החולים תל-השומר, לפגישה שריגשה את כל הסובבים.

בני 65

חבריו משבט צופי ארגמן בעכו המתינו לו בשדה התעופה ובבית החולים, התפללו עבורו ובירכו אותו. הם עסוקים בימים האחרונים בפעילות קדחתנית של גיוס תרומות כדי לסייע לו ולמשפחתו להגיע לישראל ולהיקלט כאן כתושבים חוזרים. המרחק והזמן לא גרעו מהחברות עם מי שגדלו ביחד בשנות ה-60 וה-70 בבית הספר ובשבט הצופים, והם פועלים לגיוס תרומות ודואגים בהתנדבות ובתיאום עם בני משפחתו לכל הסידורים הדרושים.

4 צפייה בגלריה
אפי (צ'אושו) טלמור
אפי (צ'אושו) טלמור
אפי (צ'אושו) טלמור בביתו בארה"ב
(צילום: פרטי)

היום הם בני 65, הורים לילדים וסבים לנכדים, שעשו קריירות ועסקים חובקי עולם, ולמרות שהם מתגוררים בכל חלקי הגלובוס, הם נשארו חבורה איכותית ומלוכדת ודקות לאחר הנחיתה הם אמרו: "שלב א' הוכתר בהצלחה. לא היינו בטוחים שאפי יצליח להגיע לארץ, ואנחנו מתרגשים לראות אותו כאן. זו הערבות ההדדית של אנשים שגרו בעכו בחבורה אחת. בילדותנו רוב המשפחות חוו מחסור כלכלי, אבל היה לנו עושר חברתי בזה שהיינו ביחד והיינו הכי מאושרים, ומאז בעצם לא נפרדנו".
"עשינו הכל כדי להקדים את חזרתו של אפי לארץ", אומר עו"ד רוני שדה, חבר ילדות שלקח על עצמו את הובלת התגייסות החברים.

4 צפייה בגלריה
אפי (צ'אושו) טלמור
אפי (צ'אושו) טלמור
משפחתו של טלמור
(צילום: פרטי)

"גדלנו בעכו והיינו בצופים ואלה הערכים שקיבלנו. קרן שהוקמה עבור אפי בחו"ל דאגה לתרומות להטסתו לארץ, חבר ישראלי שחי בחו"ל מימן את ההסעה מבית החולים באורלנדו לשדה התעופה שם, והכספים שאנחנו אספנו מיועדים לשהייה בארץ שלו ושל בני משפחתו, ונלווה אותם ככל שיצטרכו. אפי קיבל זכויות של תושב חוזר והוא זכאי לקבל טיפול בבית החולים, ומשפחתו תזדקק לסיוע מן הסתם בימים הראשונים בארץ.

קראו עוד:

עכשיו רק נותר לקוות שיקבל את הטיפול הרפואי ההולם, ואנחנו נדאג לתמיכה הנפשית. ביום רביעי ניפגש כדי להחליט איך להמשיך, אנחנו מבינים שהמצב קשה אבל רוצים לדעת שעשינו את המקסימום עבור אפי, ולא ויתרנו".