סגנית רופאת מחוז חיפה, ד"ר רנא שיבלי, חתמה היום (חמישי) על צו הפסקה מנהלי והזמנה לשימוע למסעדת "BP", בשדרות ההסתדרות 157 חיפה. זאת בשל ליקויים שהתגלו בביקורת שנערכה במקום. הביקורת בוצעה בעקבות תלונה על הרעלת מזון של סועדת במקום, הצו נכנס לתוקפו באופן מיידי.
2 צפייה בגלריה
מסעדת BP - בורגר פלוס
מסעדת BP - בורגר פלוס
מסעדת BP - בורגר פלוס
(צילום: מיכל ראובן)
בצו נכתב: "בביקורת זו נמצאו ליקויים תפעוליים חמורים ביותר ומצב תברואי ירוד והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מיידי. נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהעדר צו סגירה תהווה האכילה במקום סכנה מיידית לבריאות הסועדים במקום. בשל מידיות הסכנה לבריאות הציבור, אני מוציאה צו הפסקה מנהלי לעסק לפני שימוע". מקביל הודיעה הרופא המחוזית כי היא שוקלת לשלול את רישיון העסק מהמסעדה.
בדוח מפורטות שורה ארוכה של ליקויים, בכל מחלקות המסעדה, החל מליקויים מבניים, ליקויים במקררים, וליקויים תפעולים. בין השאר נכתב בדוח: "בחדר שטיפת כלים הורגש ריח חריף של ביוב, כתוצאה מחלחול מים מתחת לרצוף והמצאות מים עומדים במקומות רבים ברצפה. רוב הבלטות ברצפה ללא רובה, קיימים חריצים גדולים בין המרצפות המאפשרים למים לחלחל מתחת לרצוף. במטבח - ברצפה ובקירות הקרמיקה שבורה ויש להחליפה במקומות הנדרשים, נראה שלא טופל זמן רב בתשתיות העסק. בתקרה בפס ההכנות חסרים אריחים, אבק ולכלוך נראה מעל פס ההכנות".

2 צפייה בגלריה
מסעדת BP במפרץ חיפה
מסעדת BP במפרץ חיפה
הושמדו ק"ג וחצי פילה בקר ללא סימון במקפיא. מסעדת BP במפרץ חיפה
(צילום: מיכל ראובן)

במקררים נמצאו גומיות קרועות ויבשות וכתוצאה מכך המקררים לא אטומים בנכד. במקפיא נמצאו עופות מופשרים וקיימת חלודה בחלק מהמקררים.
ליקויים נמצאו גם בעמדות שטיפת הכלים, שם נמצאו מדפים עם סימני לכלוך. "מניחים כלי אוכל שטופים בארגזי פלסטיק מלוכלכים, בנוסף בקירות אריחי קרמיקה שבורים. עמדת הכנות מתופעלת בצפיפות רבה, בצמוד לחיתוך ירקות להגשה קיימת עמדת צליה של חזה עוף, או שניצל אין הפרדה בין המדורים, נמצא חזה עוף גולמי על משטח חיתוך ירקות. באותו מקרר בעמדה זו מאחסנים חזות עוף גולמיים עם ירקות שטופים וחתוכים.
העמדה משמשת לעבודה עם מזון גולמי ומזון מוכן לאכילה. - הוונטות בכל עמדות הצלייה והטיגון מזוהמות, עם סימני שומן רבים".

קראו עוד:

בשל הממצאים אף הושמדו ק"ג וחצי פילה בקר ללא סימון במקפיא. "המצב המתואר מהווה סכנה מידית לבריאות הציבור", נכתב בדוח. "תחילתו של צו זה הינה מיידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה".
את תגובת בעלי המקום לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה. לכשתתקבל תפורסם במלואה.