יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית קרית אתא וחברת המועצה הילה רובין שלם הגישה השבוע לבית משפט השלום בהרצליה תביעת לשון הרע, על סך 1.1 מיליון שקל נגד העיתונאי בועז גולן, ערוץ 14 וחברת החדשות 0404 בגין מספר פרסומים ערב הבחירות לרשויות המקומיות, שלטענתה היוו לשון הרע.
3 צפייה בגלריה
מגיש החדשות בועז גולן
מגיש החדשות בועז גולן
רובין שלם ומגיש החדשות גולן
(צילום מסך ערוץ 14)
בתביעה נטען כי גולן, תושב קרית אתא, הצהיר כי הוא תומך בבחירות בראש העיר המכהן, יעקב פרץ. לגולן יש תוכנית בערוץ 14 והוא המייסד של האתר 0404 ואחד מבעלי המניות. את הפרסומים שלטענתה היוו לשון הרע פרסם גולן בשני אמצעי התקשורת הללו.
רובין שלם ציינה בתביעה כי היא התמודדה לראשות העיר ולמועצת העיר כעצמאית, ללא תמיכה של מפלגה כלשהי. למרות זאת, בפרסומים "שייך" אותה גולן לצד מרכז שמאל של המפה הפולטית. "תביעה זאת מוגשת בגין פרסומים שקריים, חמורים ופוגעניים מאין כמוהם, שנעשו על ידי הנתבעים על התובעת בתפוצה רחבה ביותר... וגם, יומיים בלבד לפני מועד הבחירות, הפרסומים הדיבתיים הטילו דופי חמור בתובעת והציגו אותה בכזב, כמי שהסתירה מתושבי קרית אתא כי היא כביכול, ראש המטה של מפלגת "יש עתיד" בקרית אתא.
3 צפייה בגלריה
הילה רובין שלם
הילה רובין שלם
הילה רובין שלם
(צילום: נחום סגל)

"כמי שלא דיווחה כביכול דיווח אמת למבקר המדינה ולא סיפרה את האמת על מקורותיה הכספיים למימון מערכת הבחירות; כמי שבכוונתה לפתוח בשבת בקרית אתא – תחבורה ציבורית, בילויים וביטול הסטטוס קוו וכמי שהסתירה מתושבי קרית אתא את תפיסותיה וכוונותיה האמיתיות".
יו"ר האופוזיציה מציינת כי מעולם לא הייתה ראש המטה של מפלגת "יש עתיד" בקרית אתא. "טענת הנתבעים כי התובעת הסתירה מהציבור את היותה בעלת תפקיד כאמור – הינה דיבה חמורה וכוזבת מאין כמוה".
לטענתה, היא מימנה את הקמפיין מהלוואות ותרומות והכל נעשה דיווח על פי חוק למבקר המדינה. רובין שלם טענה שהפרסום בנושא השבת גורם לתושבים דתיים ומסורתיים לא להצביע לה. היא גם ציינה שהיא לא הסתירה את "כוונותיה האמיתיות", כאשר כל עמדותיה ועמדות סיעתה פורטו בהרחבה במהלך הקמפיין.

3 צפייה בגלריה
מגיש החדשות בועז גולן
מגיש החדשות בועז גולן
מגיש החדשות בועז גולן
(צילום מסך ערוץ 14)

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ד"ר ישגב נקדימון, צוין: "הפרסומים הדיבתיים נעשו, לפי העניין, בתפוצה רחבה בטלוויזיה, באתר אינטרנט ועל גבי 4 פלטפורמות (הידועות לתובעת) של רשתות חברתיות פופולריות, תוך גרימת נזק כבד ביותר לתובעת ולשמה הטוב.

קראו עוד:

התובעת, שהקדישה במשך שנים את מיטב כישוריה, כוחותיה ומאמציה לפעילות ציבורית פורייה וברוכה לטובת תושביה של קריית אתא, מצאה את עצמה יומיים לפני הבחירות נתונה לטענות השקריות שבפרסומים הדיבתיים, אשר הטילו בה דופי, על לא עוול בכפה".
לטענת רובין שלם היא פנתה לנתבעים בניסיון להעמיד אותם על העובדות הנכונות ולדרוש תיקון הנזק הכבד שנגרם לה אך הנתבעים לא נענו לפניותיה.
סכום התביעה הכולל נגד שלושת הנתבעים עומד על 1,121,477 שקלים. בנוסף לפיצוי הכספי דורשת רובין שלם שהפרסומים הדיבתיים יוסרו מהפלטפורמות השונות. טרם הוגש כתב הגנה.
בועז גולן ביקש שהתגובה לתביעה תינתן על ידי ערוץ 14. בערוץ 14 ציינו שהם לא מעוניינים להגיב.

"הפרסומים הדיבתיים הטילו דופי חמור בתובעת והציגו
אותה בכזב, כמי שהסתירה מתושבי קריית אתא כי היא כביכול, ראש מטה "יש עתיד" באתא"

הילה רובין שלם
צילום: נחום סגל

מגיש החדשות בועז גולן
צילום מסך ערוץ 14
פורסם לראשונה: 19:09, 19.09.24