בית משפט השלום בקריות גזר 9 חודשי מאסר בפועל, כולל הפעלת עונש מאסר על תנאי, על תושב קרית אתא בן 53 שהורשע באיומים על שכנו. במרכז המשפט עמדה השאלה האם איומים תוך החזקת סכין ונזק לרכוש מהווים הצדקה להפעלת עונש מאסר על תנאי שנגזר בגין "עבירת אלימות פיזית".
2 צפייה בגלריה
"השכן דופק בעוצמה על הדלת, צועק מקלל"
"השכן דופק בעוצמה על הדלת, צועק מקלל"
הנאשם דפק על הדלת עם הסכין
(צילום אילוסטרציה: shutterstock )
מכתב האישום עולה, כי הנאשם והמתלונן התגוררו בחודש פברואר השנה באותו בניין, ברחו הנרייטה סולד בקרית אתא. ביום 24 בפברואר השנה, בשעה 23.00, הגיע הנאשם לדלת דירת השכן, כשבידו חפץ הנחזה לסכין ודפק על הדלת עם הסכין תוך שהוא מאיים "אני אפגע בך, אני אשפריץ אותך", בעוד השכן ובת זוגו היו בתוך הדירה. בהמשך הוא הוריד את מפסקי החשמל לדירה וגרם נזק לארון החשמל.
בהמשך הגיע חשף את אבר מינו והטיל מימיו על דלת דירת המתלונן, כך שהשתן חדר לדירה. הנאשם הורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירה של איום.

קראו עוד:

התביעה דרשה להחמיר עם הנאשם, בין השאר בגין עברו הפלילי והוסיפה כי עומד נגדו עונש מאסר על תנאי בר הפעלה. ההגנה טענה כי מדובר באיומים ברף הנמוך, הנזק שנגרם מזערי וכי הנאשם סובל מהפרעה נפשית ועל כן יש להקל בעונש. ההגנה טענה כי עונש המאסר נגזר בגין עבירת אלימות ובמקרה הזה לא הייתה אלימות פיזית ולכן אין להפעיל את עונש מאסר על תנאי. הנאשם לא קיבל אחריות למעשיו וציין כי הוא "חף מפשע", אך סניגורו הבהיר לבית המשפט שהוא אינו חוזר בו מהודאתו, על פיה הורשע בתיק.

אלימות נגד רכוש


סגן נשיאת בית משפט השלום בקריות, השופט יוסי טורס, ציין בגזר הדין כי ב־4 בינואר 2023 נידון הנאשם לעונש מאסר מותנה בן שישה חודשים לבל יעבור במשך שלוש שנים "עבירת אלימות פיזית" ונדרש לשאלה האם המעשים בהם הורשע הנאשם מצדיקים הפעלת התנאי. השופט ציין בגזר הדין: "גם אלימות נגד רכוש אלימות היא, ולכן עונש מאסר על תנאי במקרה הזה הוא בר הפעלה".

2 צפייה בגלריה
גנב מאות אלפי שקלים מחברת החשמל
גנב מאות אלפי שקלים מחברת החשמל
הנאשם גרם נזק לארון החשמל
(צילום המחשה: canva)

"בענייננו, הנאשם הפעיל אלימות ברורה נגד רכושו של המתלונן שהתבטאה בכך שדפק על דלתו כאשר הוא אוחז חפץ חד הנחזה לסכין וגרם בכך לנזקים לדלת. אכן, דומה שהנזק במקרה זה אינו חמור ואולם מדובר בפעולה אלימה לכל הדעות נגד רכוש אשר גרמה נזק.
בנוסף, תלש הנאשם את מפסקי החשמל של הנאשם וגרם נזק לארון החשמל בשווי של 450 שקל. אף נזק זה בוצע תוך הפעלת אלימות ברורה כלפי רכוש. התנהגות זו מפעילה את המאסר המותנה אשר הוגדר כך שיחול במקרה של "אלימות פיזית", ציין השופט טורס.
השופט גזר על הנאשם 5 חודשי מאסר בפועל והפעיל את עונש מאסר על תנאי, כך שחלקו יהיה בחופף לעונש הנוכחי וחלקו במצטבר כך שהוא ירצה בסך הכל 9 חודשי מאסר בפועל. כן גזר עליו 4 חודשי מאסר על תנאי לשנתיים ותשלום פיצוי בסך 1,500 שקל לשכנים.