לאונידה גולדבסקי (79), שורדת שואה מכרמיאל, הגישה השבוע לבית משפט השלום בקריות תביעה בסך כ-23 אלף שקל נגד חברת אמבולנט בע"מ מחיפה, המספקת ללקוחותיה שירותים רפואיים, בגין גביית כספים שלא על פי ההסכם מחשבונה, תוך ניצול מצבה הכללי. חיוב היתר במשך שנים הסתכם בכ-13 אלף שקל והתביעה שהוגשה כוללת מרכיבים של עוגמת נפש והוצאות ובסך הכל 24,549 שקל.
2 צפייה בגלריה
ניצולת שואה, מספר על היד
ניצולת שואה, מספר על היד
ניצול ציני של ניצולת שואה וזקנה חסרת ישע
(צילום: EPA)
התובעת שנולדה במחנה ריכוז, מתגוררת היום במקבץ ציבורי בכרמיאל ומטופלת בידי רשויות הרווחה. היא חתמה על הסכם עם הנתבעת, בחודש פברואר 2020 בעלות חודשית של 50 שקל, לקבלת לחצן מצוקה ושירותי רפואת חירום. רק כעבור שלוש שנים מהחתימה על ההסכם, בחודש דצמבר 2023, שמה לב ניצולת השואה כי החברה "באופן חד צדדי חרגה חריגה בוטה מתנאי הסכם עם התובעת והפכה את כספי הפנסיה והגמלה למקור הכנסה לגיטימי לכל דבר ועניין עבורה, תוך שימוש במרמה עורמה ותחבולה והינה לנצל ניצול ציני את חולשתה של ניצולת שואה וזקנה חסרת ישע.
כלומר, בנוסף לתשלום חודשי קבוע באופן חד צדדי כאמור גבתה הנתבעת מהתובעת גביית יתר בסך של 733 שקל וסך נוסף של 1,500 שקל".

2 צפייה בגלריה
ניצולת השואה לאונידה גולדבסקי
ניצולת השואה לאונידה גולדבסקי
ניצולת השואה לאונידה גולדבסקי
(צילום: פרטי)

ניצולת השואה פנתה למחלקת הרווחה העירונית, ועובדת סוציאלית פנתה לחברה לברר את חיוב היתר, אבל לא קיבלה תשובה. לבסוף הופנתה ניצולת השואה לעו"ד מיכאל וילדניק, שמתנדב ביחידת שי"ל העירונית, שיצר קשר עם החברה ובדק את כל החיובים במהלך השנים. אז התברר לטענתו כי החברה גבתה באופן קבוע יותר כסף מאשר הסיכום הראשוני, 300 שקל בשנת 2021 ו-350 שקל בשנת 2022.
"ואולם, ככל שהח"מ בדק בקפדנות והתקדם עם תדפיסי הבנק עיינו חשכו כדי תדהמתו המוחלטת אל נגד מראות עיניו וגם מול קשישה אשר עיניה מתמלאות דמעות שוב ושוב ומתפרצת בבכי אל נגד ממצאי מעשי שוד ועושק חוזרים ונשנים עד שהיקפם הסתכם בסך מופרז של 12,666 שקל למצער", ציין עו"ד וילניק בתביעה שהגיש לבית המשפט והוסיף כי התנהלות החברה גרמה לריקון חשבון התובעת מכל כספיה.
"הנתבעת ביצע שוד נגד התובעת ואף גרמה לנזקים ממוניים ונפשיים כבדים במיוחד עד שהותרה התובעת ליד שוקת שבורה ללא כספי למחייה אף בסיסית. המקרה חמור שבעתיים בשים לב לעובדה למעמדה החברתי של התובעת (ניצולת מחנות ריכוז ואלמנה לניצול מחנות ריכוז) והן כי התובעת חיה מקצבת זקנה והשלמה מביטוח לאומי ותו לו".

קראו עוד:

לטענת עורך הדין, עולה רושם מהתנהלות החברה כי "מדובר בשיטה שפיתחה כדי להתעשר על חשבון מטופלים, כאשר תחילה היא בודקת את ערנותם לגבי סכומי הגבייה ובהמשך מתחילה לגבות סכומים משמעותיים. הרי די בכך שתצליח עם עשר לקוחות ותתבע בידי אחד והמבין יבין...".
התביעה כאמור עומדת על יותר מ-24 אלף שקל. טרם הוגש כתב הגנה.
עו"ד יניב לנקרי, בא כוחה של החברה, מסר: "מרשתי טרם קיבלה את כתב התביעה, וכשהוא יונח על שולחנה היא תיתן את עמדתה המקיפה ישירות לבית המשפט כמקובל במדינת חוק. מרשתי ידועה במקצועיותה וככל שנפלו טעויות חישוביות חלילה - אלה יתוקנו ללא דיחוי ודיי בכך כדי לסתום הגולל. חמור מאוד שבעלי דין או מייצגיהם מפיצים כתבי תביעה זניחים לתקשורת עוד לפני ששלחו אותו לצד שכנגד".