מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות, גוף המשותף לעיריות קרית ים, קרית מוצקין וקרית ביאליק, התכנסה בשבוע שעבר בהרכב מלא, כולל ראשי הרשויות, ובחרה בסגן ראש עיריית קרית ים, אלי כהן, לתפקיד ממלא מקום יו"ר הוועדה. כהן יחליף בתפקידו את היו"ר הקבוע, יוסי אזריאל, שבעקבות חקירה שמתנהלת נגדו, הורחק למשך 45 יום מתפקידיו הציבוריים.
2 צפייה בגלריה
יו"ר הוועדה הזמני, אלי כהן
יו"ר הוועדה הזמני, אלי כהן
יו"ר הוועדה הזמני, אלי כהן
(צילום: נחום סגל)
כזכור, לפני כחודש התפוצצה הפרשה של חשד למתן ולקיחת שוחד בוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות והיחידה החוקרת, להב 433, עצרה את סגן ראש עיריית ביאליק ויו"ר הוועדה, יוסי אזריאל, את שני בניו ומספר קבלנים ואנשי עסקים בחשד לביצוע עבירות של לקיחת ובקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים ועוד.
קראו עוד >>
לאחר מספר ימי מעצר שוחררו כל החשודים. אזריאל, החשוד המרכזי על פי המשטרה, שוחרר בתאריך 31 במרץ בתנאים מגבילים, הכוללים פרט למעצר הבית, איסור לכהן במשך 45 ימים בכל תפקידיו הציבוריים. בפירוט נמנו תפקידו כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, סגן וממלא מקום ראש עיריית קרית ביאליק, חבר הנהלת החברה הכלכלית בקרית ביאליק, ויו"ר מפעל הקומפוסט. כמו כן, נאסר עליו להגיע לעירייה, למשרדי הוועדה לתכנון, לתאגיד המים, לחברה הכלכלית ולקומפוסט.
2 צפייה בגלריה
יוסי אזריאל
יוסי אזריאל
יוסי אזריאל
(צילום: נחום סגל)
בעקבות המצב נוצר צורך למנות ממלא מקום שיוכל למלא את כל תפקידיו של אזריאל בוועדה, בכלל זה חתימה על תכניות והיתרים. בהסכמה בין הרשויות, נבחר בשבוע שעבר אלי כהן לתפקיד והוא ימלא בפועל את כל הפונקציות של יו"ר הוועדה, עד שתהיה החלטה בתיקו של אזריאל או עד יוסר האיסור שחל לגבי תפקידו הציבוריים.