עורך דין תובע לקוח לשעבר, תושב קרית אתא, בגין לשון הרע לאחר שזה הגיש, לטענתו, תלונת סרק נגדו בלשכת עורכי הדין. התביעה בסך 70 אלף שקל הוגשה לבית משפט השלום בקריות.
2 צפייה בגלריה
האב טוען שבנו גזל את כספו
האב טוען שבנו גזל את כספו
פגיעה בשמו הטוב של התובע
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מהתביעה עולה, כי ביום 27 למרץ השנה התקשר הנתבע לעורך הדין והודיע לו כי הוא עוכב על ידי המשטרה לשם חיפוש ברכבו וביקש ייצוג דחוף. במעמד זה השיב לו עורך הדין כי עבור ייעוץ ראשוני הוא גובה 3,000 שקל כולל מע"מ והוסיף כי אם ירצה שייצג אותו בתיק העיקרי, התשלום הנוסף יהיה 7,000 שקל. הנתבע, כך לפי התביעה, ביקש רק ייעוץ ראשוני והוא ניתן לו, בפירוט, באמצעות שיחת טלפון והודעות וואטסאפ.

קראו עוד:

בתביעה נטען: "בזכות הייעוץ שניתן לנתבע על ידי התובע, רכבו של הנתבע לא הושבת וחפציו כולל הסמים הושבו לו על ידי קצין המשטרה. אלא שמספר שעות לאחר שהנתבע קיבל את השירות לשביעות רצונו, הלה פנה לתובע ודרש את כספו בחזרה".

2 צפייה בגלריה
בית משפט השלום בקריות
בית משפט השלום בקריות
בית משפט השלום בקריות
(צילום: גיל נחושתן)

לטענת עורך הדין הוא סירב להחזיר את הכסף אבל התובע לא השלים את התשובה וכעבור יום, הגיש נגדו תלונה בלשכת עורכי הדין, במסגרתה "העליל עלילות כנגד התובע וטען טענות כוזבות באשר להתנהלותו וזאת בלשון המעטה".
אחרי דיון שהתקיים בלשכה, החליטה ועדת האתיקה, בחודש מאי השנה, כי אין מקום לנקיטת הליכים נגד עורך הדין והתלונה נגנזה. "התובע יטען כי מדובר בתלונת שווא שכל מטרתה היא לפגוע בשמו הטוב של התובע, בפרנסתו, להלך עליו אימים ושכל תכליתה היא להשיב את הכספים ששילם לתובע בגין השירות שניתן לו לשביעות רצונו", צוין בתביעה.
לטענת עורך הדין, התלונה שהוגשה נגדו ללשכת עורכי הדין עולה לכדי הפרה בוטה של חוק איסור לשון הרע, וזאת מבלי להוכיח נזק. עורך הדין תובע כי הנתבע ישלם לו פיצוי בסך 70 אלף שקל.
פורסם לראשונה: 08:22, 04.09.23