"רצח על כלום", כך תואר הרצח של אטרסאו צ'קולה בן 36 מקרית ביאליק לפני כחודש על ידי המשטרה. צ'קולה שניסה להפריד בין ניצים שרבו על 250 שקל - נדקר פעמיים. אחת מהדקירות היתה קטלנית והביאה בסופו של דבר למותו בבית החולים. הבוקר (חמישי) הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים נגד שלושה חשודים, באשו ביתווה, תושב מוצקין בן 27, אחיו הצעיר דמליאו בן ה-23 מקרית ביאליק ונאשם נוסף בשם אלון הדר בן 19 מאשדוד. ביתווה הואשם ברצח, ניסיון לרצח, חבלה חמורה, שיבוש מהלכי משפט. האח השני והצעיר מאשדוד הואשמו בחבלה בכוונה מחמירה ושיבוש מהלכי משפט.
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בקרית ביאליק
זירת הרצח בקרית ביאליק
זירת הרצח בקרית ביאליק
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי כתב האישום, אטרסאו, אב לתינוקת שנולדה כארבעה ימים לפני הרצח, יצא מביתו כדי לשחק ולשתות אלכוהול במתחם הימורים בשדרות חן בקרית ביאליק. במהלך הבילוי, פרץ בין ביתווה לבין אחד המעורבים באירוע ויכוח על רקע הפסד של 250 שקלים - שהתלהט והפך לקטטה. כשהמשטרה הגיעה למקום הבחינה בשני פצועים מוטלים על הארץ, אחד בתוך העסק ואחד מחוצה לו כאשר מסביבם כתמי דם. הפצועים פונו לבית החולים רמב"ם, שם נפטר צ'קולה מפצעיו.

5 צפייה בגלריה
רצח אטרסאו צ'קולה בקרית ביאליק
רצח אטרסאו צ'קולה בקרית ביאליק
ויכוח על 250 שקל במהלך משחק קלפים
(צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה פתחה בחקירת רצח וביצעה בדיקה של מצלמות האבטחה בבית העסק ועסקים קרובים. בסרטוני האבטחה ניראה האירוע כולו שהתרחש מחוץ לעסק וכן נחשפת זהות החשודים במעשה.
הרקע לאירוע, כפי שעלה מהחקירה, הינו משחק קלפים בין המעורבים במהלכו התפתח ויכוח בין חברו של צ'קולה, תושב קרית אתא בן 40, לבין אחד החשודים שאחז סכין בידו על הפסד של 250 שקל. חברו של צ'קולה החזיר לחשוד את הכסף כדי להרגיע אותו, אבל זה לא עזר והוויכוח המשיך אל מחוץ לבית העסק. בין הצדדים החלה קטטה כאשר צ'קולה ניסה להפריד בין הניצים, אולם נדקר פעמים. חברו נדקר פעם אחת.

5 צפייה בגלריה
"הילד לא יכיר את אביו לעולם". האלמנה, אסרסץ צקולה
"הילד לא יכיר את אביו לעולם". האלמנה, אסרסץ צקולה
"הילד לא יכיר את אביו לעולם". האלמנה, אסרסץ צ'קולה
(צילום: נחום סגל)

מיד לאחר האירוע ברחו החשודים מהמקום. במהלך בריחתם הם לקחו תיקים מביתם, הזמינו מונית שתיקח אותם לאיזור המרכז ומשם התפצלו. על מנת להתחקות אחריהם המשטרה קיימה 'תרגיל' לנהג המונית והזמינה אותו לנסיעה לנתב"ג מנקודת איסוף הקרובה לתחנת המשטרה.
כשהוא הגיע למקום, הוא עוכב לחקירה ונתפסה מצלמת הרכב שלו. במצלמה נראו החשודים כשעה לאחר הרצח, כאשר בין היתר הם עוצרים בכביש 6 לאכול סנדוויצ'ים ולעשן.

רצח בקרית ביאליק - 20 בפברואר
(צילום: דוברות המשטרה)


יומיים לאחר מכן אותרו שני האחים החשודים כשהם מסתתרים עם מזוודות במלון בפתח תקווה, כאשר היה קיים חשש לניסיון בריחה שלהם לחו"ל. חשוד נוסף אותר בביתו באשדוד. עצור נוסף באירוע, שנחשד שמילט את החשודים מהזירה, נעצר אף הוא ושוחרר בהמשך על ידי בית המשפט. הבוקר כאמור הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים נגד השלושה, כל אחד על פי חלקו באירוע.

5 צפייה בגלריה
נישאו לפני ארבעה חודשים. אסרסץ ואטרסאו צקולה
נישאו לפני ארבעה חודשים. אסרסץ ואטרסאו צקולה
נישאו לפני ארבעה חודשים. אסרסץ ואטרסאו צ'קולה
(צילום: פרטי)

סגן ראש יל״פ, פקד מתן דידי: "זה ארוע קשה, זה בעצם רצח על כלום. אדם שנולדה לו ילדה ארבעה ימים לפני הארוע, השאיר את אישתו בבית יחד עם התינוקת. הוא רק רצה להרגיע את הרוחות ומעולם לא חזר הביתה. הפצוע שוחרר מבית החולים, היום הוא בבית ונמצא בשיקום".
"לקחו אותו בדם קר", אמרה אלמנתו, אסרסץ צ'קולה למיינט קריות בחודש שעבר. "הוא אדם טוב, מעולם לא פגע באיש. הוא בסך הכל הלך לשמוח עם החבר שלו במסעדה, לחגוג את הולדת בנו. איך יכול להיות שאדם נורמטיבי יוצא מהבית לאכול במסעדה ולא חוזר. במקום שיחגוג וישמח בברית של הבן שלו, אנחנו יושבים פה ומתאבלים עליו".

5 צפייה בגלריה
עו"ד אבי אמר
עו"ד אבי אמר
עו"ד אבי אמר
(צילום: פרטי)

קראו גם:

עו״ד אבי אמר, המייצג שניים מתוך שלושת הנאשמים ובינם הנאשם המרכזי ברצח ובניסיון הרצח: ״אני סבור כי לא יהיה ניתן להרשיע בעבירה רצח בכוונה אלא בחלופה מוחלשת משמעותית, אקבל את חומרי החקירה ואנהל את התיק בנקודה הקשורה ביסוד הנפשי של מרשיי״.
פורסם לראשונה: 12:01, 23.02.23