שעות ספורות לאחר שהשתחררה ממחלקת היולדות ברמב"ם, מאושרת עם בנה התינוק, שבה אסרסץ צקולה (33) מקרית ביאליק לבית החולים. הפעם על מנת לזהות את גופת הגבר לו נישאה ארבעה חודשים קודם לכן. אטרסאו צקולה בן ה-36 נדקר ביום שישי בערב בקטטה בשכונת צור שלום, וזמן קצר לאחר מכן נפטר מפצעיו.
6 צפייה בגלריה
"הילד לא יכיר את אביו לעולם". האלמנה, אסרסץ צקולה
"הילד לא יכיר את אביו לעולם". האלמנה, אסרסץ צקולה
"הילד לא יכיר את אביו לעולם". האלמנה, אסרסץ צקולה
(צילום: נחום סגל)
בכאב גדול היא מספרת על השעות הקשות בהן חיפשה אחריו, ועל המעבר החד מפסגת האושר עם הולדת הבן לכאב בלתי יתואר. במהלך ימי השבעה נערכה ברית המילה לילד, שלא יכיר את אביו לעולם. "במקום שיחגוג וישמח בברית של הבן שלו, אנחנו יושבים פה ומתאבלים עליו", אומרת בדמעות האלמנה.

"חיכינו לילד"

לפני חודשים ספורים חוותה צקולה את אחד הימים המרגשים והשמחים בחייה - היום שבו נישאה לבחיר ליבה, אטרסאו. "הכרנו לפני כשנתיים, זה התחיל משיחות טלפון, והתאהבנו. לפני ארבעה חודשים התחתנו וחיכינו לילד המשותף שלנו. אלו היו שנתיים מאושרות, הכל היה טוב, אף פעם לא רבנו, לא היה ויכוח. היה כל כך טוב, שזה היה מפחיד".

6 צפייה בגלריה
נישאו לפני ארבעה חודשים. אסרסץ ואטרסאו צקולה
נישאו לפני ארבעה חודשים. אסרסץ ואטרסאו צקולה
נישאו לפני ארבעה חודשים. אסרסץ ואטרסאו צקולה
(צילום: פרטי)

בסוף השבוע האחרון, האושר התחלף בשברון לב. "ביום שלישי ילדתי את בננו בבית החולים רמב"ם, חודש לפני התאריך המשוער שלי", מספרת צקולה. "הייתי מאושפזת כמה ימים, וביום שישי בבוקר בעלי הגיע לבית החולים לאסוף אותנו. נשארתי עם הבן אצל אמא שלי בקרית שמואל, ואטרסאו הלך לישון בבית שלנו. לאחר מכן הוא חזר לארוחת ערב, ישב איתנו, אכל וקילח את התינוק. היה גשום, והוא החליט לנסוע הביתה לפני שמזג האוויר יהפוך סוער. בשעה 12 בלילה התקשרתי אליו להגיד לו לילה טוב, והוא לא ענה לטלפון".

6 צפייה בגלריה
זירת הרצח בקרית ביאליק
זירת הרצח בקרית ביאליק
זירת הרצח בקרית ביאליק
(צילום: דוברות המשטרה)

אחרי מספר שיחות בהן לא ענה, החלה אסרסץ לדאוג. "התקשרתי לחבר שלו, שגם הוא לא ענה. ביקשתי מאחי שיבדוק אם הוא ישן בבית, חיפשנו אותו אצל חברים וגם אצל ההורים שלו, אך הוא לא נמצא. נזכרתי שלפעמים הוא יושב עם חבר במסעדה בשכונה, ושלחתי את אחי למקום. במסעדה נמצא הרכב שלו, אבל בדיוק שטפו את העסק והוא לא היה שם.
"כל הלילה הייתי ערה וניסיתי להתקשר אליו, אך ללא מענה. שיחה אחר שיחה. הזעקתי גם את אחיו, שהצטרף לחיפושים אחריו. לקראת בוקר התחלתי לחשוב שאולי קרתה תאונה, ואז באתר חדשות קראתי על קטטה שאירעה בביאליק ובה שני פצועים קשה. פחדתי ואמרתי לעצמי 'זה הוא'. מיד הגעתי למשטרה לדווח על היעדרו, ומשם המשכתי לבית החולים רמב"ם".

"רצחו את הבעל שלי"

במשך זמן שנראה כמו נצח המתינה צקולה בבית החולים, ועוד קיוותה לשמוע בשורות טובות. "כשהגעתי לרמב"ם, אמרו לי לחכות, וכי בירור זהותו של הפצוע טרם הסתיים. פתאום אני רואה את אחיו מגיע מלווה בשוטרים. הלב שלי נשבר. מאוחר יותר שמעתי שיחה בין אנשי הצוות שאמרו שזה הוא. ככה גיליתי".

6 צפייה בגלריה
נישאו לפני ארבעה חודשים. אסרסץ ואטרסאו צקולה
נישאו לפני ארבעה חודשים. אסרסץ ואטרסאו צקולה
נישאו לפני ארבעה חודשים. אסרסץ ואטרסאו צקולה
(צילום: באדיבות המשפחה)

המומה ושבורה שבה אסרסץ לבית אמה, מתקשה לעכל את הבשורה המרה. "הגענו הביתה, והיא נשכבה על המיטה", סיפרה האחות, מרים יאלאו. "שעה לאחר מכן הגיעו כל החברות שלה עם הילדים שלהם לברך על הולדת הבן, כולם שמחים עם מתנות. אז אסרסץ קמה מהמיטה והחלה לצעוק 'רצחו את הבעל שלי'. עד אז אף אחד לא ידע. כולם היו המומים, זה היה רגע מאוד קשה".

אהבה מהאגדות

"היתה להם זוגיות מופלאה, סיפור אהבה מהאגדות. כולנו מיד התאהבנו בו. העיניים הטובות שלו, כיבוד ההורים, הוא תמיד היה ראשון לעזור לכולם. בן אדם עדין ורגוע, שלא הולך מכות. אנחנו בטוחים שהוא לא אשם. הוא היה מלאך בדמות אדם. איש משפחה חרוץ. הוא עבד במספר עבודות רק כדי להביא עוד כסף הביתה".
האירוע הטראגי התרחש ביום שישי בערב. אז דווח על שני פצועים קשה מדקירה בשדרות ח"ן בקרית ביאליק. המשטרה פתחה בחקירה, ממנה עלה כי השניים נדקרו במהלך קטטה שפרצה במקום, וצו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.
ביום שני השבוע עצרה המשטרה חמישה חשודים: שני אחים תושבי קרית ביאליק וקרית מוצקין (23, 27), תושב קרית ים בן 26, תושבת קרית מוצקין בת 28 ותושב אשדוד בן 19, בחשד למעורבות באירוע ומעצרם הוארך.
"לקחו אותו בדם קר", אומרת אלמנתו. "אנחנו לא יודעים מה קרה שם, אבל לפי השמועות, הוא ניסה להפריד בין הניצים ונפגע. הוא אדם טוב, מעולם לא פגע באיש. הוא בסך הכל הלך לשמוח עם החבר שלו במסעדה, לחגוג את הולדת בנו. איך יכול להיות שאדם נורמטיבי יוצא מהבית לאכול במסעדה ולא חוזר. במקום שיחגוג וישמח בברית של הבן שלו, אנחנו יושבים פה ומתאבלים עליו".

6 צפייה בגלריה
אסרסץ צקולה
אסרסץ צקולה
אסרסץ צקולה
(צילום: נחום סגל)

את הברית תכננו בני הזוג לחגוג במסעדה עם בני המשפחה, אולם כעת הדבר לא יקרה. "הוא היה מאושר כשהילד נולד. הוא לא רצה לעזוב אותו. כל הזמן החזיק אותו והסתכל עליו. כנראה שאלו הימים שהוא היה צריך להיות איתו", אמרה בבכי. "נערוך את הברית ביום רביעי בבית הכנסת. רק בני המשפחה הקרובים ומספר מצומצם של חברות".

אין הרתעה

צקולה, תושב קרית ביאליק, נולד באתיופיה, ובשנת 2010 עלה לארץ עם הוריו ושלושת אחיו. מספר שנים לאחר מכן עבר להתגורר ביקנעם, והיה במערכת יחסים זוגית שבה נולדו לו שלושה ילדים, כיום בני 8, 7 ו-3. "הוא היה עמוד התווך של המשפחה", סיפרו הוריו, מאמיי וג'מרה צ'קולה. "מגיל 7 הוא עבד כדי לעזור למשפחה. בזכותו הצלחנו להתקיים, הוא עבד בחקלאות. הוא עזר לכולם, לקח לרופאים, דאג לנו להכל. אני לא יודעת איך נמשיך בלעדיו".

6 צפייה בגלריה
משפחת צקולה
משפחת צקולה
המשפחה ממתינה לעדכון
(צילום: נחום סגל)

"אחי היה אדם טוב, שעזר לאבא ולכל מי שצריך ולא פגע באף אדם", סיפר אחיו, אסממאו צקולה. "אין לי מילים לתאר את הכאב שלנו ואת האבידה הגדולה. הוא בסך הכל הלך להיפגש עם חבר ולא חזר".
לדברי מרים יאלאו, בכוונתם להילחם עד שהצדק ייצא אל האור. "כרגע אנחנו לא מקבלים דיווח מהמשטרה וניזונים בעיקר מהאינטרנט. זה לא צריך להיות כך. ידוע שחקירה לוקחת זמן, ובכל זאת אפשר לעדכן אותנו. גם על החשודים שנעצרו קראנו באתרי החדשות.
"אין אדם שלא המום כשהוא שומע על המקרה הטראגי, זה כל כך רחוק ממנו. אנחנו רוצים שמי שעשה את זה ישלם על מעשיו. ניאבק על זה. כמעט לא שמעתי על הרצח הזה בכלי התקשורת, אנחנו רוצים שאירוע הרצח לא יישכח וייכנס רק לסטטיסטיקה נוראה. נילחם שהרוצחים יקבלו את מה שמגיע להם.

קראו עוד >>

"המטרה שלנו שעוד משפחה לא תתפרק, שעוד ילדים שלא יישארו יתומים סתם בלי סיבה. זה כבר לא שפוי מה שקורה, אין הרתעה. זאת לא הפעם הראשונה שיש קטטה במקום הספציפי הזה, למה לא מתגברים את כוחות המשטרה שם?".
עו״ד אבי אמר, המייצג את האחים החשודים ברצח: "יש שאלות פתוחות לגבי אופן התרחשות האירוע. אני סבור שבחלוף הימים הם ישוחררו, כאשר מעל לכל ספק ייקבע שאין להם קשר לאירוע. כדאי שהמשטרה תבחן את כלל הממצאים, ולא תלך שולל אחרי תזה אחת".
פורסם לראשונה: 08:12, 20.01.23