הסתדרות המורים הודיעה היום (רביעי) על סכסוך עבודה עם עיריית קרית ביאליק ומשרד החינוך. זאת, לאחר שהורים בגן עירוני התלוננו על התנהלות בלתי-נאותה של גננת ובתגובה אישרה עיריית קרית ביאליק, בשיתוף עם מפקחת הגנים, העברה של כלל ילדי הגן לגנים אחרים. הסוגיה הפכה למאבק של ממש שבו מעורבים עיריית ביאליק, משרד החינוך והסתדרות המורים.
3 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
הסיפור החל לפני מספר חודשים, כאשר בקבוצת הורי הגן החלו טענות על התנהלותה של הגננת. "מתחילת השנה קיבלנו תמונה של גן שאין בו לוחות זמנים, מפגשים קבועים, תוכן לימודי ויחס טוב לילדים, וזה היה שונה מאוד מהתמונה שציירה הגננת להורים", סיפרה אחת האימהות.
טענות ההורים מתבססות בין היתר על הקלטות, לאחר שהכניסו מקליטי קול לגן. "שמענו את ההקלטות והזדעזענו", אמרה אם. לטענת הורים מהתיעוד עולה יחס קשה לילדים, צעקות, התנהלות בעייתית בארוחות ואמירות לא נאותות של הגננת כלפי ילדים.
בתוך זמן קצר עברו ההקלטות לשאר ההורים: "זה התקבל בצורה קשה, הורים זיהו את הילדים שלהם וכאבו. פנינו יחד לעירייה ולמשרד החינוך ולאחר שהם עברו על החומרים שקיבלו מאיתנו, הודיעו לנו שהגננת שלא הגיעה לגן במשך שבועיים, תחזור לגן עם פיקוח וסיוע מטעם המשרד, אבל עלינו זה לא היה מקובל כלל".
ההורים של 21 ילדי הגן פנו לעירייה בבקשה לבצע העברה של ילדיהם לגנים שונים בעיר, והעירייה אישרה זאת. הגננת שבה היום (רביעי) לעבודתה, ומצאה גן ריק.
בהסתדרות המורים זעמו. עדנה דוד, סגנית המזכ"לית ויו"ר סניף חיפה, וענת דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות, כתבו מכתב זועם לעירייה ולמשרד החינוך: "הובא לידיעתי, כי עיריית קרית ביאליק נקטה באקט כוחני, כאשר העבירה ושיבצה את כל ילדי הגן לגני ילדים אחרים ברחבי העיר במטרה לפגוע שלא כדין וללא כל הצדקה בגננת הגן", לשון המכתב.
דוד: "זה קרה בצורה שאף אחד לא ציפה, זה עניין חד צדדי מכעיס מאוד לפזר את הגן באמצע השנה. בפגישה עם ראש העיר וראש מחלקת החינוך נאמר שם 'אין טענות משמעותיות", ועלה נושא הכוחניות של ההורים".

3 צפייה בגלריה
עדנה דוד
עדנה דוד
"אקט כוחני חסר תקדים" עדנה דוד
(צילום: נחום סגל)

היום (רביעי) בצהריים הודיעה ההסתדרות על סכסוך עבודה עם העירייה ומשרד החינוך: "עיריית קריית ביאליק נקטה באקט כוחני חסר תקדים, כאשר ביום אחד בלא כל הצדקה העבירה את ילדי גן המכבים לגני ילדים אחרים, בשלב מתקדם זה של שנת הלימודים שובצו ארבעה אפילו שמונה ילדים חדשים לגני הילדים תוך פגיעה בתנאי עבודתן של הגננות כאשר מנגד גן נותר ללא ילדים.

3 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
הגן נותר ללא ילדים
(צילום המחשה: pixabay)

"משרד החינוך שהוא המעסיק של הגננות אינו מצליח למנוע התנהלות מתעמרת זו שנעשית הפגנת כח ללא הצדקה ובניגוד לדין המחייה".
עוד הוסיפה כי פניות העירייה להסתדרות לא נענו. כעת, על פי חוקי העבודה יכולה ההסתדרות לנקוט בכל הצעדים הארגוניים שקיימים, בהם גם שביתה של כל גני הילדים בביאליק.
ממשרד החינוך נמסר: "אנו מכירים את הנושא בגן ולפיכך המקרה מטופל ונמצא על שולחננו מול כל הגורמים הרלוונטיים: פיקוח, רשות והסתדרות המורים על מנת לקדם שיח ושיתופי פעולה".
מעירייה קרית ביאליק נמסר: "צר לנו כי הסתדרות המורים בוחרת להוציא הודעה כוחנית שכזו ולהלך עלינו אימים בהפסקת הפעילות החינוכית לכ-2,300 ילדי גנים וקטיעת השגרה להורים על לא עוול בכפם.
"הרשות המקומית בשיתוף ובתיאום מלא אל מול מפקחת הגנים, קיימה אין ספור פגישות עם הורי הגן על מנת לנסות ולגשר על משבר האמון העמוק שנוצר אל מול גננת הגן.
"אם ההסתדרות הייתה בוחרת להיות שותפה למפגשים הייתה הבנה שההחלטה לשבץ את הילדים בגנים אחרים, נועדה בראש וראשונה לשמור ולהגן על הגננת ולא לפגוע בה כפי שנטען בהסתדרות.
"במהלך השבועות האחרונים החלה עיריית קרית ביאליק להעביר את ילדי הגן בעיר אל גנים אחרים בסביבה".