רק לאחרונה הודיעה עיריית קרית ביאליק על קיצור שבוע הלימודים לחמישה ימי לימוד, כך שהתלמידים לא ילכו למסגרות הלימוד בימי שישי. כעת מפרסמת מחלקת הנוער סקר להורים ובו היא מציעה לתלמידים למלא את ימי שישי בקורסים. על פי הפרסום, התלמידים מוזמנים להירשם לשני קורסים, אחד בכל סמסטר 'בעלות סמלית'. בין ההצעות, קורס בישול, קורס D.J, קורס צרפתית, בישול, ריקוד, מחשבים, ועוד.
2 צפייה בגלריה
תלמידי תיכון
תלמידי תיכון
תלמידי תיכון
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
חלק מההורים לא קיבלו את ההצעה בעין יפה, וטענו כי מדובר בדרך נוספת לגבות כסף מההורים. אחד ההורים טען. רונן גייר, תושב קרית ביאליק, אמר: “ברגע שקרית ביאליק קיצרה את ימי השבוע אני מיד הבנתי שמדובר בתהליך של הפרטה של מערכת החינוך. הם מקצרים את ימי שישי וחוסכים כסף רב, ואז מציעים לתלמידים קורסים ‘בעלות סמלית’ שאיננה כלל עלות סמלית, שבסוף ההורים משלמים במקום מערכת החינוך.
"מדוע לא היו מכניסים את קורסים מעין אלו ביום שישי? זה לגמרי נשמע הפרטה של מערכת החינוך, אפילו כתבתי על כך לאלי דוקורסקי שכתב לי ‘תודה שהבעת את דעתך’. כשהודיעו על קיצור הלימודים ודובר על קורסים אמרו בעירייה שזה לא יהיה בתשלום, ועכשיו כתבו תשלום סמלי”, הסביר. “במקום ליצור מעמדות בין תלמידים נשמח שתהיה האופציה לבחור גם לאפשרות של יום לימודים קצר עד שעה 12:00, אבל האפשרות הזו לא ניתנה”.

2 צפייה בגלריה
אורט קרית ביאליק
אורט קרית ביאליק
אורט קרית ביאליק
(צילום: נחום סגל)

גייר אינו היחיד שמלין על כך, בקבוצות חברתיות בהן עבר הסקר, הביעו ההורים אכזבה מהשינוי החינוכי שביצעה העירייה, ומהעלויות הכספיות שנדרשות מן ההורים לשלם בעבור מה שהיה עד כה כחלק ממערכת החינוך.

קראו עוד:

אם נוספת טענה: “אנחנו נמצאים בהליך הזה כבר הרבה שנים, תחילה ביטלו את שעת האפס, אחר כך קיצרו לימודים, וכעת אנחנו נשלם על ימי שישי. אם היה מדובר בסכום של 50 שקל, שזה גם לא מעט כסף, זה גם יקר אבל עוד יכול להתקבל, אבל הערכה היא שמדובר על הרבה יותר. דבר כזה יוצר פערים ומעמדות בין תלמידים שיש להורים שלהם אפשרות לממן לבין הורים שאין באפשרותם. מי שיש להוריו כסף יהיה במסגרת, ומי שלא יבלה יותר שעות ברחוב. זו בושה”.
גייר, הוסיף: “זה ממש לא יאה לעירייה שמתגאה בחינוך, היא מפרסמת סקרים שמעידים כי התקציב למערכת החינוך הוא ענק, נשמע שמנסים לעשות עסק נוסף על חשבון ההורים".