ברוך טולדנו (63) מקרית מוצקין, המורה האגדי למתמטיקה בישיבת אהרון הראה ובאורט ביאליק, הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן.
2 צפייה בגלריה
ברוך טולדנו ז"ל
ברוך טולדנו ז"ל
ברוך טולדנו ז"ל
(צילום: פרטי)
על אף השעה המאוחרת, חצות הלילה במוצאי השבת האחרונה, רבים הגיעו ללוות בדרכו האחרונה את ברוך טולדנו ז"ל בדרכו האחרונה- בבית העלמין צור שלום. רבים הכירו את טולדנו כמורה למתמטיקה עם שליחות בעיניים שסייע לתלמידים רבים להצליח, כאחד מעמודי התווך של בית הכנסת 'אוהל שרה ויצחק' וכאיש שמעביר שיעורי תורה בהזדמנויות רבות. נפטר במהלך השבת האחרונה, לאחר מאבק עיקש בחודשים האחרונים במחלת הסרטן, שגם במהלכם שמר על שגרה ועשייה.
נחום מזוז, סגן ראש עיריית קרית מוצקין, סיפר: "ברוך הוא אחד המתפללים המוכרים והמכובדים של בית הכנסת אוהל שרה ויצחק. משם הכרנו וברוך היה מקובל ומכובד על כולם. היה נותן שיעורי תורה יפים, מוציא פתק מהכיס עליו כתב את הנקודות לשיעורים שהכין והיה מרתק את כולם. ולא רק בבית כנסת גם באזכרות ובשמחות. ברוך היה סומך את ספר התורה ובכך הפך להיות אחד מעמודי התווך של בית הכנסת. בחודשים האחרונים מאז חלה, הוא נהג להמשיך להגיע לבית הכנסת וכולנו התפללנו שיצא מזה בריא ושלם. ההודעה על פטירתו הייתה כואבת מאד לכולם".
בבית הספר אורט ביאליק ובישיבת פרחי אהרון בקרית שמואל שימש ברוך כמורה למתמטיקה במשך שנים רבות:"הוא היה מורה מסור, רבים חייבים לו את תעודת הבגרות שלהם, כי ברוך לא היה מוותר לתלמידים שקשה להם, היה עוזר ונותן להם תחושה שהם חייבים לעשות זאת ובציונים גבוהים. והכל מצד אחד בנוקשות ומחויבות אבל עם דרך ארץ. לא סתם תלמידיו, שרבים מהם חיילים במדים, באו ללוות אותו בדרכו האחרונה".

2 צפייה בגלריה
ברוך טולדנו ז"ל
ברוך טולדנו ז"ל
מחנך ואיש חסד הגדול. ברוך טולדנו ז"ל
(צילום: פרטי)

רבים ספדו לברוך ברשתות החברתיות: עדי שילר כתב: "נוהגים להגיד על בן אדם שהלך לעולמו שאין אנשים כאלה... ברוך היה בן אדם יחיד ומיוחד בנוף. בן אדם שהסתכל לנפש של כל אדם וידע לפנות לכל אדם באשר הוא בצורה המכבדת ביותר. בן אדם שהקדיש את כל חייו למען משפחתו הענווה והיקרה, התלמידים שהיו חשובים לו מאוד והיה ניתן לראות זאת בלוויה ולמען בית הכנסת שהיה כה חשוב לו. אבידה עצומה למשפחה, רבות עוד יסופר על ברוך האדם, המחנך ואיש החסד הגדול. שמו הלך לפניו בכל מקום הגיע אליו. לעיר ולמערכת החינוך שצריכה לשים את דמותו של ברוך ז"ל כדמות להערצה, הוקרה וחיקוי. ברוך דיין האמת, יהי זכרו ברוך".

קראו עוד:

דוד אבן צור, ראש עיריית קרית ים, גיסו של ברוך, כתב עליו: "יום קשה ועצוב. גיסי האהוב, בעלה של אחותי פדות שתבדל״א, ברוך טולדנו איננו עוד איתנו. קשה לי לספר עליו בלשון עבר. ברוך היה איש חינוך בכל רמ״ח איבריו. כמורה למתמטיקה חינך דורות של תלמידים ופילס להם את הדרך להצלחה. אבל לפני הכל היה איש של אנשים, בעל, אבא וסבא למופת.
"אדם שפיו וליבו שווים והפיץ תמיד אהבת חינם תוך שהוא מעביר את המסר החשוב: ״דרך ארץ קדמה לתורה״. ברוך הפיץ אור גדול בעולם הזה. אנחנו כולנו כואבים ומתגעגעים".
ראש העיר קרית מוצקין, ציקי אבישר, כתב: "העיר קרית מוצקין נפרדה הלילה ביגון עמוק מברוך טולדנו ז"ל, תושב העיר, איש חסד, מורה ותיק, מוערך ואהוב במוצקין ומחוצה לה. ברוך שהיה איש אמונה, מורה נפלא ובחוג מכריו נחשב צדיק של ממש, לימד דורות של תלמידים ממוצקין, מביאליק ומישיבת פרחי אהרון. אני משתתף בצער משפחתו ובצער חוג אוהביו ומוקיריו הרבים".
פורסם לראשונה: 13:55, 19.08.24