בית המשפט חייב את הנהלת עיריית קרית מוצקין ואת ראש העיר, ציקי אבישר, לשלם הוצאות משפט בסך 3,000 שקל לסיעת מוצקין נטו, בראשות חיים צורי. זאת בעקבות עתירה שהגישו חברי האופוזיציה בגין אי מתן ייצוג הולם לסיעתם בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. עוד בטרם החלטת בית המשפט הסכימו נציגי ההנהלה שעוד נציג של מוצקין נטו יכהן בוועדה כך שלמעשה ההכרעה היחידה הייתה בדבר תשלום הוצאות.
2 צפייה בגלריה
ציקי אבישר (מימין) וחיים צורי
ציקי אבישר (מימין) וחיים צורי
ציקי אבישר (מימין) וחיים צורי
(צילום: נחום סגל, גיל נחושתן)
בעתירה נטען, כי הרכב הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אינה מייצגת את יחסי הכוחות במוצעת העיר. למוצקין 6 נציגים בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. על פי יחסי הכוחות, כך לפי העותרים, זכאית הסיעה ל-2 נציגים. על פי החלטת מועצת העיר, הקואליציה, חלוקת 6 המקומות בוועדה המקומית כך: רוח חדשה 3 נציגים, יתר שלוש סיעות - נציג לכל סיעה.
לטענת העותרים הממונה על המחוז לא השיב לפנייתם ולבסוף עתרו. בא כוח הנהלת העיר השיב לטעות וקבע כי נציג אחד לסיעה עונה על הוראות החוק ודי בכך. העותרים טענו כי ראש העיר וחברי המועצה פעלו בניגוד מובהק לפרשנות המקובלת וציטטו את הבג"ץ משנת 1099, יוסי דואק נגד ראש עיריית קרית ביאליק, שם נקבע: "עקרון השוויון הדמוקרטי מחייב ייצוג הולם ופרופורציוני גם למיעוט".

2 צפייה בגלריה
עדי שטרנברג, מ"מ ראש העיר מוצקין
עדי שטרנברג, מ"מ ראש העיר מוצקין
יו"ר האופוזיציה, עדי שטרנברג
(צילום: גיל נחושתן)

עוד לפני הדיון, הסכים נציג ההנהלה כי לסיעת מוצקין נטו יהיו שני חברים בוועדה ועקב כך התייתר הצורך לדון בעתירה. עם זאת פסקה השופטת תמר נאור פרי, כי ראש העיר והעירייה יישאו בהוצאות המשפט.

קראו עוד:

חבר המועצה עדי שטרנברג: "לא ברורה לנו עד עכשיו ההתעקשות המוזרה והילדותית של הנהלת העיר החדשה. מתנהגים כמו ילדים שלא יודעים מה לעשות עם הצעצוע החדש שזכו בו. עתרנו לבית המשפט שכמובן הורה לתת לסייעת מוצקין נטו, נציג נוסף בוועדה".
מעיריית מוצקין לא נמסרה תגובה.