ד"ר רנא שיבלי, רופאת נפת חיפה, חתמה היום (ד', 21.8.2024) על צו הפסקה מינהלי לבית קירור ומחסן מזון "שלח יזמות בע"מ", רח' חלוצי תעשייה 112, חיפה. בית העסק מספק מזון לבתי אבות וגני ילדים ולאור ממצאי ביקורת קשים ורגישות הנושא, הוחלט במשרד הבריאות להוציא צו סגירה מיידי.
1 צפייה בגלריה
סכנה מיידית הובילה לסגירה
סכנה מיידית הובילה לסגירה
סכנה מיידית הובילה לסגירה
(צילום: canva)
מהוראת הצו עולה כי התוקף שלו מיידי, כאשר על העסק להיות סגור ללא הכנסה והוצאת סחורה, כולל הספקה מידית של הובלת ואספקת מזון: "אני מוציאה את צו ההפסקה המנהלי בשל ממצאי הביקורת שנערכה בעסק זה ב- 18.8.2024 על ידי מפקחי מזון בלשכת הבריאות המחוזית.
הביקורת נערכה בעקבות חשד לתחלואה בליסטריה של קשישים ממוסד סיעודי באזור המרכז שמקורה במזון שבין היתר אוחסן, ו/או שונע ו/או סופק בעסקך, שונע למוסד ברכבי הקירור של העסק וסופק על-ידכם. בביקורת זו נמצאו ליקויים רבים וחמורים המפורטים בדו"ח ביקורת ואשר מהווים סכנה מיידית לבריאות הציבור".
בצו צוין כי בשנת 2017 כבר הוצא צו סגירה דומה נגד העסק ונערכו לבעליו 3 שימועים. בצו מודגש כי בית העסק מספק מזון לאוכלוסייה רגישה במיוחד, קשישים במוסדות סעודיים וילדים בצהרונים ובגני ילדים ולאור ההתנהלות בעבר וממצאי הביקורת הנוכחית הוחלט להוציא את הצו.

קראו עוד:

בצו מפורטים 7 ליקויים שהתגלו במהלך בקורת בוצעה בבית העסק בתאריך 18 לאוגוסט השנה: "מקור מזון מוכן לאכילה (קייטרינג) אשר מסופק לבתי אבות אינו ידוע, לא הוצגו אישורים המעידים על מקור המזון.
אחסון מזון מוכן לאכילה באזור המיועד לאחסון ירקות גולמיים. . אי קיום רישום רציף של טמפרטורת חדרי קירור. אי שמירה של תיעוד רישום טמפרטורה חדרי קירור והקפאה בעסק, כנדרש בתקנות רישוי עסקים. אי קיום מערכת בטיחות מזון ( HACCP ) כנדרש בחוק הגנה על בריאות הציבור. לא מתבצעים ניהול ושמירת עקיבות כנדרש בחוק. תנאי תשתית ותברואה ירודים בחדרי האחסון בעסק לרבות חדר קירור לאחסון מזון מוכן, ביצוע שיפוצים (כגון, צביעת קירות) בסמוך למזון. העסק פועל ללא רישיון אחסנה וללא רישיון עסק כנדרש בחוק. תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה".
תוקף הצו ל-30 יום אך רופאת המחוז הדגישה כי בסמכותה לבקש בהמשך מבית המשפט את המשך סגירת העסק.
מיינט קריות פנה לבית העסק אך עד כה לא נוצר קשר עם בעלי המקום ולא התקבלה תגובה.