בשבוע שעבר, לאור אזעקות ונפילות מרובות בקריות והסביבה החליט פיקוד העורף לבטל את הלימודים במסגרות החינוך בקריות. תושבי קרית חיים וקרית שמואל, ששייכים מוניציפאלית לחיפה, אך גובלות בקריות שבהן אסור עדיין לקיים פעילות חינוכית, זעמו על ההחלטה.
2 צפייה בגלריה
תינוק בוכה
תינוק בוכה
תינוק בוכה
(צילום אילוסטרציה: canva)
יושבי הראש של הנהגות ההורים בבתי הספר אף התאגדו מתוך רצון משותף להשבית את הלימודים במוסדות החינוך, מחשש שילדי קרית חיים ושמואל יהיו נתונים לסכנה עקב הקרבה הגאורגפית לקריות ולאזור הסכנה, אך שעות בודדות לאחר מכן החליטו בפיקוד העורף, לבטל את הלימודים גם בקרית חיים ושמואל.
אלא שהשבוע, במשרד החינוך נקבע כי לא יתקיימו לימודים בכל הארץ ללא קשר למצב הביטחוני, וההחרגה לקרית חיים ושמואל בוטלה. מי שטוען שנפל בין הכיסאות אלו אנשי מעון נעמת בקרית חיים, שמלבד יום אחד בשבוע שעבר, הגן עובד כסדרו גם השבוע.

2 צפייה בגלריה
מעון נעמת בקרית חיים
מעון נעמת בקרית חיים
"לא צריך לחכות שיקרה פה אסון". מעון נעמת בקרית חיים
(צילום: פרטי)

גורם מן המעון סיפר למיינט קריות: "במהלך כל החודש האחרון מלבד יום אחד בודד באמצע השבוע שעבר, המעון עבד כרגיל. בפועל עובדים בכל פעם עם שתי כיתות, כיתת תינוקות מגיעה מדי יום, ולסירוגין פעם כיתת פעוטות ופעם כיתת בוגרים. בכל כיתה יש בין 20 ל-21 ילדים. זה לא פשוט להתנהל עם כל כך הרבה ילדים בממ"ד קטן".
מה החשש?
הגורם: "בכל הקריות אין לימודים, גם שמדובר בילדים יותר גדולים שיכולים להוביל את עצמם אל הממ"ד, כאן מדובר בתינוקות שהמטפלות צריכות לקחת כמה שיותר מהר לממ"ד בזמן של דקה ולפעמים פחות, וזו סכנה אמיתית לתינוקות ולנו.
"באחת הפעמים אזעקה תפסה אותן בזמן שהילדים ישנו צהריים, הן היו צריכות להרים ילדים ישנים מהמיטות בבכי והיסטריה לתוך ממ"ד. יש כל כך הרבה שיגורים ואזעקות, למה אף אחד לא דואג לילדים הקטנים ולצוות? כשאנו פונים לפיקוד העורף אומרים לנו שזו החלטה של הרשות, וכשאנו פונים לעיריית חיפה מודיעים לנו שזו החלטה של פיקוד העורף. זה חוסר אחריות, לא צריך לחכות שיקרה פה אסון".

קראו עוד:

מעון זה עובד במתכונת של יום ארוך עד לשעה שש בערב מדי יום: "המצב בקריות בוער ומלחיץ, למרות זאת הילדים מגיעים, ההורים מסתבר לא חוששים, אבל האחריות היא על הרשויות".
מרשת נעמת נמסר: "מעון נעמת באהרונוביץ 10 קרית חיים - חיפה, פועל בכפוף להנחיות פיקוד העורף והרשות המקומית. המרחב המוגן מאפשר אכלוס של כלל ילדי המעון והצוות. למרות האמור בשל זמן ההגעה הקצר של דקה, אנו פועלים במתכונת של פעילות קבועה בתוך המרחב המוגן לתינוקות ואיוש המרחב המוגן בשתי כיתות בזמן שינה. באופן הזה כיתת הבוגרים מספיקה להגיע לממד בזמן ההתגוננות.
כך או כך המעון נמצא בפועל בתפוסה מצומצמת מאוד והיום למשל שוהים במעון 7 ילדים בלבד. אנו מזמינים הורים נוספים לצרף את ילדיהם למעון בו המרחב המוגן תקני לחלוטין. מיותר לציין, שנעמת לא תסכן חלילה חיי פעוטות ו/או לחילופין תפעל בניגוד להנחיות".
מפיקוד העורף נמסר: "ניתן לקיים בחיפה פעילות חינוכית".
מעיריית חייפה נמסר: "העירייה הרי לא מנהלת את המעון ולא קובעת את הנחיות ההתגוננות".
פורסם לראשונה: 07:52, 18.10.24