הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה באופן עקרוני תוכנית במסגרתה יתאפשר לבעלי דירות פנטהאוז בשכונת גבעת הרקפות בקרית ביאליק לסגור חלק ממרפסות הגג שלהם עד לגודל של 40 מ"ר, ובכך ליהנות משטח שירות בנוסף לשטח העיקרי של הדירה. הוועדה המחוזית דרשה מילוי מספר תנאים כדי לאפשר את התוכנית באופן סופי.
2 צפייה בגלריה
שכונת גבעת הרקפות בקרית ביאליק
שכונת גבעת הרקפות בקרית ביאליק
שכונת גבעת הרקפות בקרית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)
שכונת גבעת הרקפות הינה שכונה הבנויה בצורה מעגלית עם בניינים בני 7 קומות המאופיינים בקומת דופלקס/פנטהאוז עם שטחי גג ומרפסות גדולות. בדוח הפיקוח של העירייה משנת 2018 עולה, כי ישנים 83 בנייני מגורים בשכונה המכילים 198 יח"ד פנטהאוז עם מרפסות גג, מתוכן עד לבדיקת דוח הפיקוח 9 יח"ד עם סגירת מרפסת.
במסגרת התוכנית, שמקודמת על ידי עיריית קרית ביאליק, התבקשה הוועדה המחוזית לאשר סגירת חלק מהמרפסות, עד לגודל של 40 מ"ר, וזאת בדירות אשר להן מוצמדות מרפסות גג בבעלות פרטית בנוסף לשטחי עליות הגג המאושרות. תנאי לביצוע התוכנית: השארת שטח למרפסת בגודל מינימאלי של 12.5 מ"ר בכל דירה שתבחר לסגור חלק מהמרפסת. התוכנית מציעה גם שמירת מרחק של 1.5 מטר מחזית יחידת הדיור השכונה.

2 צפייה בגלריה
כביש הגישה המוביל לשכונת גבעת הרקפות
כביש הגישה המוביל לשכונת גבעת הרקפות
כביש הגישה המוביל לשכונת גבעת הרקפות
(צילום: פרטי)

התוכנית נדונה בוועדה המקומית ואושרה ובהמשך התברר כי היא זקוקה גם לאישור הוועדה המחוזית.

הסכמת השכנים


במהלך הישיבה, התוכנית הוצגה על ידי לשכת התכנון. עורך התוכנית ביקש להוסיף להוראות התוכנית, כי במידה וקיימת הסכמת 2 שכנים ביח"ד צמודות, ניתן להגיש בקשה לסגירת מרפסת ללא שמירה על מרחק 1.5 מ' מאותן יחידות צמודות.
מהנדס הוועדה המקומית, אלכס קופר, הוסיף בישיבה, כי הוועדה המקומית מברכת על התוכנית. כמו כן, כי התוכנית נדונה בוועדה המקומית והוחלט להמליץ על הפקדתה.

קראו עוד:

בהחלטת הוועדה נאמר: "מדובר בתוכנית החלה על כל בנייניי המגורים בשכונת גבעת הרקפות, אשר מכוחה ניתן להוציא היתר ולאפשר את סגירת המרפסות לדירות גג בהתאם לעקרונות הבאים: תוספת של 40 מ"ר, שמירה על שטח מינימאלי של 12.5 מ"ר מרפסת פתוחה ללא סגירה, נסיגה של הסגירה ב- 1.5 מ' מחזית המבנה, ושמירת מרחק של 1.5 מ' מחזית יח"ד שכנה. הוועדה רואה לנכון לקדם את התכנית בהתאם לראיה תכנונית רחבה ולא נקודתית, תוך שמירה על איכות החיים ועקרונות הבינוי שהותוו לאזור זה, וכן במטרה להסדיר את המרפסות, שבהן כבר בוצעו סגירות".
הוועדה קבעה כי בדירות שבהן כבר נסגרו המסגרות ללא היתר, יתאימו את הבנייה כך שתעמוד בהוראות התוכנית המאושרת. "במידת הצורך ייהרס חלק מהסגירה הקיימת וייבנה מחדש בהתאם להוראות התוכנית", נאמר בהחלטת הוועדה המחוזית.
הוועדה ביקשה מיוזמי התוכנית לבצע מספר תיקונים בהוראות התוכנית, לפי שהיא תופקד.