בעוד שילדים רבים ברחבי הקריות צעדו נרגשים ביומם הראשון ללימודים, נשאר י' מקרית ביאליק, שהיה אמור להתחיל כיתה א' בביתו ללא מסגרת מתאימה. אמו: "בני בן ה-7, שנמצא על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך עם חשש לפיגור קל, היה צריך להתחיל אתמול כיתה א', אבל מאחר שלא נמצאה לו מסגרת מתאימה, הוא נשאר בבית".
1 צפייה בגלריה
האם ובנה
האם ובנה
"חודשים ארוכים שאני מחפשת מסגרת שתהיה מתאימה לבן שלי". האם ובנה
(צילום: פרטי)
במהלך החודשים האחרונים חיפשה אמו של י' בית ספר מתאים לבנה לקראת שנת הלימודים שהחלה אמש (חמישי): "חודשים ארוכים שאני מחפשת מסגרת שתתאים לצרכיו של הבן שלי. בדקנו את בית הספר 'צליל ים', אך זה גבוה מדי עבורו. הוא זקוק למסגרת הרבה יותר קטנה ותומכת. לאחר מכן הוצע לנו מרכז 'גן אור', ולפי מה שסיפרו לי על המקום חשבתי שזה יכול להתאים לבני.
"כשהגענו לראות את המקום הבנתי שבני עתיד להיות בכיתת גן עם ילדים בגילאי 4 עד 5 בתפקוד נמוך. מקום זה עלול ליצור רגרסיה חמורה לבני. כל הצעה אחרת שניסיתי לבקש לא התקבלה, והתוצאה עגומה. בני נשאר בבית, עצוב ובודד", סיפרה בעצב, זה אמור היה להיות היום הכי שמח ומרגש, לראות את הבן שלי נכנס בשערי בית הספר, ובמקום היה לי יום של בכי".
האם פנתה לעיריית קרית ביאליק ולמשרד החינוך וביקשה שיבוץ מתאים: "יש 'חורשה' בעין המפרץ שהיא מסגרת לימודית מתאימה לבני. אך מאחר שלא פתחו שם כיתה א' כבר שנתיים, אנחנו ניסינו לפתוח יחד עם הורים נוספים ולא הצלחנו. בהנהלת המקום הסבירו שילדי כיתה ג' הם בתפקוד של הבן שלי, ולכן הוא יכול להשתלב שם. אנחנו הסכמנו, אבל משרד החינוך לא אישר.
קראו עוד >>
"אופציה נוספת הייתה בבית הספר נבון בקרית מוצקין, שם נפתחה כיתה א' מיוחדת וחבריו של בני, שהיו איתו בבית הספר, לומדים שם. זו מסגרת שהיתה יכולה להיות מתאימה עבורו. אך מאחר שמדובר ברשות שונה לא הסכימו לשיבוץ. חודשים שאני בחיפושים אחר מסגרת לבני ובסוף זו התוצאה העגומה. אני חושבת שלא ייתכן שילד נשאר בבית לבד".
ממשרד החינוך ומהעירייה נמסר: "צוות הפיקוח היה בקשר עם האם לאורך כל חופשת הקיץ ואפשרו להורים חלופות בהתאם לצרכי הילד. אנו רואים לנגד עניינו את טובת התלמיד. המוסד החינוכי שהאם מבקשת שיבוץ אינו בתחום מחוז חיפה. בשל צנעת הפרט לא נוכל לפרט מעבר לכך".