במהלך חופשת הקיץ עמלו היידי ליפמן יוסף, מזי שניידר (49) ושרון לוי (39) על הכנת בתי הספר אותם נבחרו לנהל, לקראת שנת הלימודים הקרובה. שתי מנהלות ומנהל הצטרפו למערכת החינוך היסודית והעל יסודית בקריות.

3 צפייה בגלריה
מנהלים חדשים בקריות
מנהלים חדשים בקריות
מנהלים חדשים בקריות. מימין: היידי ליפמן יוסף, מזי שניידר ושרון לוי
(צילום: פרטי)

בית הספר בגין

פדגוגיה עם אמנות

היידי ליפמן-יוסף (42), תושבת קרית חיים, נשואה לשרון ואם לכפיר, תלמיד כיתה ה', ולהדר, תלמיד כיתה ג' בבית הספר היסודי ארלוזרוב. ליפמן-יוסף, ששימשה בשנים האחרונות כמנהלת לאומנויות בבית הספר רעות בחיפה, נבחרה לנהל את בית הספר בגין. בין תפקידה השונים שימשה כרכזת שכבה וכמחנכת. כמו כן שימשה כמפיקה באגף התרבות בעיריית חיפה, ועסקה בניהול אומנותי. במקביל למדה ניהול עסקי, ובשנים האחרונות הגשימה סוג של חלום ולמדה קורס להכשרת מנהלים של 'אבני ראשה'.
"אני מגיעה מתחום האמנות והיצירה, ורואה בתפקיד הניהול תפקיד יצירתי, תפקיד שבו בכל רגע יכולה להיפתח הדלת עם אתגר חדש שדורש יצירתיות כדי לטפל בו בדרך המתאימה ביותר. אני בעצמי מוזיקאית ומוצאת את האמנות ככלי חינוכי פדגוגי שניתן דרכו להעשיר ולהעצים ילדים".
איך הגעת לתפקיד?
"קיבלתי פנייה מרגשת מהרשות של קרית מוצקין ומהפיקוח, והרגשתי שזה האתגר הבא שלי. הגעתי ביום שישי אחד לבית הספר, ראיתי את המבנים, הירוק מסביב, את הילדים מתרוצצים בשעת הפסקה, וידעתי באותו רגע שהמקום הזה שלי. ניגשתי למכרז וקיבלתי את התפקיד באושר ובשמחה גדולה".
על פי התוכנית העתידית, האמנות תהיה חלק בלתי נפרד משיעורי הליבה של בית הספר: "התלמידים ילמדו באמצעות כלים אמנותיים. למשל שיעורי תורה באמצעות תיאטרון סיפור, גאוגרפיה באמצעות אמנות, הנדסה על ידי עבודות בחומר ובתלת מימד. אני רק שבועיים בתפקיד, ואני מתכוונת ליישם את הרעיון של פדגוגיה עם אמנות - זה ממש החלום שלי".

בית הספר קדימה

שילוב החינוך המיוחד

מזי שניידר (48), תושבת קרית ביאליק, נשואה להנרי ואם לגיא (21) והתאומים ליה ונבו (17 וחצי), לימדה בעברה בחטיבה של בית הספר רוגוזין בקרית אתא, ובשמונה השנים האחרונות לימדה בבית הספר אורט אפק בקרית ביאליק, כמורה למדעים, מחנכת כיתת תלם, וחברה בצוות ההנהלה. לאחר לימודי תואר ראשון בהוראת מדעים וביולוגיה, ותואר שני בחינוך מיוחד, פנתה בשנים האחרונות לקורס להכשרת מנהלים של 'אבני ראשה'.

3 צפייה בגלריה
בית הספר קדימה
בית הספר קדימה
בית הספר קדימה
(צילום: באדיבות עיריית ביאליק)

שניידר: "תמיד היו לי מחשבות על ניהול, כי אני באמת ובתמים מאמינה שזה הייעוד שלי. רציתי להשפיע על כמה שיותר אנשים, ויותר מעגלים בערכים של אהבת האדם, הכלה וקבלת השונה. אני מאמינה שאנו צריכים לקדם ערכים של כבוד וקבלה. בית הספר קדימה משלב את החינוך המיוחד, וזה עניין שקרוב לליבי. לתפישתי, שילוב נכון תורם לכולם, גם לתלמידי החינוך המיוחד וגם לתלמידי החינוך הרגיל".
שניידר מכירה מקרוב את 'קדימה', כאם לשלושה בוגרי בית הספר, וכמי שכיהנה כיו"ר ועד ההורים הבית ספרי: "יש לי זכרונות טובים מקדימה, צוות שמלא באהבה לילדים, בנתינה ענקית. כשהגעתי למקום כמנהלת, הרגשתי שהגעתי הביתה. בגלל תפקידי כיו"ר ועד ההורים, אני רואה את ההורים כשותפים אמיתיים, ומאמינה בתקשורת מיטבית לקידום. העולם הולך ומתפתח ויש אתגרים משתנים ומטרת בית הספר היא תמיד לצעוד קדימה".
בעברה הייתה שניידר חברת מועצת עיר בביאליק: "הכרתי את אלי דוקורסקי דרך תפקידי בוועד ההורים, הגעתי לתפקיד חברת מועצת העיר מתוך רצון להשפיע, הייתי יו"ר מועצת נשים ופעלתי בתחום הספורט והתרבות. סיימתי את תפקידי, כי הכיוון שלי תמיד היה החינוך. נרשמתי לקורס להכשרת מנהלים והתמקדתי בזה".
מה את מאחלת לעצמך בשנת הלימודים הקרובה?
"הרצון שלי הוא להתמקד בילדי קדימה שיהיו מוגנים, לסחוף את קהילת בית הספר אחרי יחד עם המורים וההורים בתקשורת אמיתית למען הילדים. אנו נכניס תוכנית פדגוגית חדשנית שתקדם את הילדים".

חטיבת רמון

תוכניות חלל

שרון לוי (39), תושב קרית מוצקין, ינהל בשנת הלימודים הקרובה את חטיבת רמון החדשה. ב-12 השנים האחרונות כיהן כסגן מנהלת בחטיבת אורט רבין, רכז שכבה ומחנך כיתה.
3 צפייה בגלריה
חטיבת רמון בקרית מוצקין
חטיבת רמון בקרית מוצקין
חטיבת רמון בקרית מוצקין
(צילום: באדיבות עיריית קרית מוצקין)

לוי: "תמיד כיוונתי לעולם החינוך, מגיל צעיר ראיתי את עצמי מורה, כי רציתי להשפיע. בעיני מורים זה בין התפקידים החשובים, רופאים מצילים חיים ואנו מעצבים את דור העתיד. מרגע שנכנסתי לעולם ההוראה כיוונתי לניהול, ולאחר התפקידים השונים שמילאתי, שמחתי לקחת את אתגר החטיבה החדשה".
לפני כחודש הודיעה העירייה כי נבחר השם חטיבת רמון. "מאוד רציתי ששם החטיבה יהיה על שם משפחת רמון, שמייצגים את הישראליות היפה. אילן מייצג את החדשנות ותחום החלל, רונה את ההתנדבויות למען עם ישראל, אסף את הרצון למצוינות".
חטיבת רמון הינה חטיבה צומחת בה יתחילו בשנה הבאה כ-240 תלמידים, מתוכם 9 תלמידי כיתת החינוך המיוחד.
לוי: "בחטיבה יהיה דגש על החינוך הגופני והחינוך לבריאות.
"לצד כך נפתח תוכנית חלל והנדסת אווירונאוטיקה כקשר לאילן, התנדבויות רבות - וזה הקשר לרונה, ואנו גם נאמץ יחידה צבאית שנעשה איתה שיתופי פעולה שונים".