הורים רבים זועמים על החלטת הרשויות לסגור את גן החורשה הפועל בעיר, ולאחר פניות לעירייה ולמשרד החינוך פתחו בעצומה בה הם מבקשים להניא את הרשויות מהחלטתן, ולא לסגור את הגן. הורים: "יש טענה על חוסר ברישום ומצד שני יש הורים שלא נותנים להם להירשם".
2 צפייה בגלריה
גן החורשה בקרית ביאליק
גן החורשה בקרית ביאליק
גן החורשה בקרית ביאליק
(צילום: מתוך העצומה)
לשון העצומה: "אנו הורי גן החורשה בקרית ביאליק, גן עירייה טרום טרום חובה וטרום חובה, מתנגדים לסגירת גן החורשה בניהולה של הגננת כרמית אשכנזי. באמצע חודש יוני נודע לנו משמעות שסוגרים את הגן. אף הודעה שמית לא הגיעה אלינו. בעירייה אימתנו את הדברים ומהרגע הזה קיבלנו תירוצים שנרשמו רק 18 ילדים ואי אפשר לפתוח את הגן".
אולם ההורים מסרבים לקבל את ההסברים ומסבירים: "הורים רוצים להירשם ואומרים להם שהגן מלא, ובפועל הם טוענים שנרשמו רק 18" ההורים בעלו טענות נוספות על שיפוץ של נגן שהתחיל באמצע השנה, על אי קיום צהרון בגן למרות ביקוש ההורים ועוד.
עוד טענו: "ילדים בני 3-4 לא צריכים לעבור מסגרות ואנשי צוות ועוד במצב מלחמה, כשרבים מההורים מגויסים והילדים תחת חרדות ופחדים. מעבר לכך פיזור הילדים בגנים אחרים קיימים יעלה את רמת הצפיפות בגנים".

2 צפייה בגלריה
עיריית קרית ביאליק
עיריית קרית ביאליק
"הילדים ישובצו בהתאם לאזורי הרישום המקובלים". עיריית קרית ביאליק
(צילום: נחום סגל)

ד', אם לאחת הילדים בגן, אמרה: "מדובר בגן מעולה שקיים כבר 20 שנים, גן שאין בו אלימות ויש בו גננת מעולה ששמה הולך לפניה, למה לסגור משהו שהוא טוב? למה אנחנו צריכים להילחם על המשך של ילדינו בגן? וכשאנו פונים לעירייה נאמר לנו רק שנרשמו 18 ילדים שבידנו יש רישום של יותר הורים שרוצים ולא נותנים להם להירשם. ההורים נמצאים בצער ודאגה לחינוך של ילדיהם בשנה הבאה".
א' אב לילדה בגן: "גן החורשה הוא אחד הגנים הטובים בעיר, לא הגיוני שאנחנו נשמע על סגירת הגן משמועות, וכשנפנה לרשות נשמע שהסיבה היא אי הרשמה, כשאני יודעים שזה מנוגד למציאות. אנחנו מתכוונים להיאבק על הגן הזה, יש בו גננת מיוחדת וייחודית, והחינוך של ילדנו הוא חשוב ולא הפקר, זו לא החלטה שאנחנו מוכנים לקבל".

קראו עוד:

ממשרד החינוך נמסר: "הרשות המקומית פועלת על פי נהלי תקן, בגן המדובר "החורשה" נרשמו מיעוט של ילדים לתשפ"ה ( קרי פחות מהמותר בנהלים). לפיכך, הגן יסגר, הילדים ישובצו בהתאם לאזורי הרישום המקובלים ברשות. בבדקיה עם הרשות, אכן ניתן מענה לכל ההורים שנרשמו לגן הנ"ל. אנו סומכים על הרשות בקבלת ההחלטות".
מעיריית קרית ביאליק נמסר: "העירייה פועלת על פי נהלי תקן של משרד החינוך. בגן "החורשה" נרשמו מיעוט של ילדים לשנת לתשפ"ה, באופן משמעותי פחות מהמותר בנהלים . לפיכך, הגן ייסגר, הילדים ישובצו בהתאם לאזורי הרישום המקובלים. אגף החינוך נתן מענה לכל ההורים שילדיהם שנרשמו לגן הנ"ל".