רשת "סלאח דבאח ובניו" הגישה, באמצעות עו"ד גיא אבידן, לבית המשפט השלום בפתח תקוה בקשה לצווי מניעה ותביעות נגד שלושה נתבעים שהפיצו דברים שקריים שקושרים כביכול בין אחד מבעלי הרשת לאמירות נגד המדינה. התביעות הוגשו לאחר ששלושת הנתבעים נדרשו להסיר את הפרסומים ולא התייחסו.
2 צפייה בגלריה
סאלח דבאח סניף עין המפרץ
סאלח דבאח סניף עין המפרץ
סאלח דבאח סניף עין המפרץ
(צילום: אלעד גרשגורן)
בזמן ההירתמות ואריזת חבילות סיוע לעשרות מוקדים ברחבי הארץ בידי רשת סלאח דבאח ובניו, הפיצו שלושה אנשים פרטיים פייק ניוז ברשתות החברתיות עם אמירות שקריות במסגרתן אחד ממנהלי הרשת מתבטא כנגד הציבור היהודי. מדובר בצילום מסך שהופץ עוד מימיי שומר חומות, והחומרים הודהדו בשנית והופצו גם בזמן הלחימה הנוכחית.
עם היוודע המקרה שזכה לעשרות אלפי שיתופים, פנתה הרשת לשלושת האנשים האחראים למעשה וביקשה להסירו באופן מיידי תוך הסבר מפורט והבהרה שאין ברשת אדם בשם סמיר דבאח שאמר את הדברים שצויינו בצילום המסך.

2 צפייה בגלריה
הפייק שרץ ברשתות
הפייק שרץ ברשתות
הפייק שרץ ברשתות
(צילום מסך)

רשת "סאלח דבאח ובניו" הגישה הבוקר צו מניעה ותביעות אישיות כנגד שלושה מפיצי פייק ניוז כנגד הרשת. התביעות הוגשו לבית משפט השלום בפתח תקוה באמצעות עורך הדין גיא אבידן, ואלו נוכח הנזק הכלכלי והתדמיתי העצום שנגרם לרשת על לא עוול בכפה.
חשוב להדגיש כי עם תחילת המלחמה נרתמו סניפי רשת "סאלח דבאח ובניו" לסיוע במגוון המאמצים והצרכים השונים ברחבי הארץ. אנשי הרשת עזבו עבודתם והתפנו לאריזת החבילות שהועברו מהסניפים למתנדבים שהגיעו לאסוף ולשנע אותם למוקדים השונים. מדובר בסיוע הנאמד במאות אלפי שקלים של מוצרי מזון, טואלטיקה, כלי בית ועוד.

קראו עוד:

מהרשת נמסר: "אנו דוגלים בדו קיום לכל הדתות – יהודים, מוסלמים ונוצרים – אנו כרשת מציינים את כל החגים של שלוש הדתות מדיי שנה ודוגלים בחיים שקטים וטובים לכולם. המקרה המדובר מצער אותנו במיוחד נוכח המאמצים הרבים שהשקענו ועודנו משקיעים ותורמים לעזרה ותמיכה בכל אדם הזקוק לכך בכל מקום בישראל. המצב הנוכחי לא הותיר לנו ברירה, אלא לנקוט בהליכים משפטיים כדי להפסיק את הוצאת דיבתנו על לא כלום."
עורך הדין גיא אבידן: "מדובר במקרה מובהק של לשון הרע שאין לה הגנה. הפרסומים שקריים באופן מוכח. אנחנו מקווים שבית המשפט יתן לנו סעד מיידי של הסרת הפייק ניוז. הפרסומים האלה גם גורמים ליצירת סכסוכים יש מאין בין יהודים לבין ערבים בתוך החברה הישראלית, וזה לחלוטין מיותר בתקופה הזו, במיוחד כשמדובר ברשת שיווק פרו ישראלית שתורמת לחיילים ולמשפחות העוטף".