חברת נמלי ישראל (חנ"י) סיימה את השלב השני בפרויקט חיבורי נמל המפרץ. ביום חמישי (1 בדצמבר) צפוי להיפתח הכביש הישיר לנמל המפרץ, שדה התעופה ומספנות ישראל מכביש 75. פתיחת המקטע תסייע בהקלה על עומסי התנועה באזור.
3 צפייה בגלריה
פרויקט חיבורי נמל המפרץ
פרויקט חיבורי נמל המפרץ
פרויקט חיבורי נמל המפרץ
(צילום: TSR צילום אווירי)
פרויקט חיבורי נמל המפרץ שמובילה חנ״י כזרוע ביצוע של המדינה, עתיד לחבר את נמל המפרץ למערכת הכבישים ומסילות הרכבת במטרופולין חיפה. במסגרת הפרויקט נבנים 7 גשרים: 2 גשרים מעל כביש 22, 3 גשרים מעל נחל הקישון, גשר מעל רחוב משה דיין וגשר באזור שדה התעופה חיפה. בנוסף נבנים: מנהרת תשתיות, כבישים ומסילת רכבת שתשרת את המשתמשים השונים במרחב.
כלל המרחב הנמלי והתעשייה באזור מפרץ חיפה והסביבה ייהנו מפירות הפרויקט, ובנוסף גם תושבי חיפה והקריות שחווים עומסים כבדים על הכבישים, והתכנית תאפשר להם נסיעה נוחה ומהירה.

3 צפייה בגלריה
פרויקט חיבור נמל המפרץ
פרויקט חיבור נמל המפרץ
פרויקט חיבור נמל המפרץ
(צילום: TSR צילום אווירי)

חנ״י מובילה את הפרויקט בעלות של למעלה מ-2 מיליארד שקלים אשר עומד במסגרת התקציבית ובלוחות הזמנים וצפוי להסתיים בדצמבר 2023, על אף העיכובים והקשיים אותם מערימה עיריית חיפה.
שלב ג' בפרויקט צפוי להסתיים במהלך הרבעון השני של 2023, במסגרתו ייפתחו הכבישים במתכונתם הסופית, וביניהם פתיחת 2 גשרים להפרדה מפלסית (גשר אחד ברחוב משה דיין וגשר שני ליד שדה התעופה).

3 צפייה בגלריה
פקק במפרץ חיפה
פקק במפרץ חיפה
המשאיות לא מאפשרות לעבור במקום. פקק במפרץ חיפה
(צילום: שלמה יוספסברג)

מנכ״ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל: ״פרויקט חיבורי נמל המפרץ משלב הגנה ירוקה על הסביבה, אבטחת תשתיות והקלת העומס בדרכים. הפרויקט עתיד לתרום לקיצור לוחות הזמנים בשינוע הסחורות מהנמל ואליו, וייתן מענה לצרכים הלוגיסטיים של לקוחות הנמלים, המובילים והתעשיינים״.
יצוין, כי בפרויקט חיבורי הנמל חל איחור של מספר שנים, לאחר שמשרד התחבורה החליט להעביר אותו מחברת יפה נוף לחברת נמלי ישראל (חנ"י). מנהלי הנמל המפרץ החדש, אף ציינו כי העובדה שכל הכבישים והחיבורים לא היו מוכנים בעת פתיחת הנמל, לפני כשנה, פגעה ביכולת שלו.
יצוין, כי בתקופה האחרונה כביש הגישה, שמחבר בין כביש 22 למנהרות, פקוק ברוב שעות היום בשל לחץ שנוצר בכניסה למסוף מכולות שפועל במקום. משאיות רבות מבקשות להיכנס למתקן וחוסמות את נתיבי הגישה למנהרות.

קראו עוד >>
פורסם לראשונה: 18:06, 29.11.22