תושב הקריות, בן 46, שפוטר מעבודתו עוד בטרם החל לעבוד בה, כי לא הסכים להתחסן נגד קורונה, יפוצה על ידי החברה ששכרה אותו, מבלי להודות בעובדות כתב התביעה, בסכום של 25 אלף שקל בתוספת שכר טרחה עורך דין. התובע הוצג בתביעה בידי עו"ד לירן קולצ'ינסקי.
1 צפייה בגלריה
במוצקין התחסנו פעם שנייה 5.74 אחוז מהאוכלוסייה
במוצקין התחסנו פעם שנייה 5.74 אחוז מהאוכלוסייה
חיסון נגד קורונה
(צילום: ShutterStock)
מהתביעה עולה כי בחודש אוגוסט 2021 חתם התובע על הסכם עבודה עם חברה מאזור התעשייה בקיסריה, העוסקת בהספקת גזים רפואיים, כטכנאי שירות לקוחות. על פי ההסכם, אמור היה התובע לקבל שכר של כ-11 אלף שקל ברוטו ורכב צמוד תמורת עבודתו, ולקראת תחילת התעסוקה בחברה החדשה הוא התפטר ממקום עבודתו הקודמת.
בחודש אוקטובר 2021, עוד לפני תחילת העבודה, התקשרה לתובע סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה, שציינה כי בשל העובדה שהתובע לא התחסן נגד קורונה, הוא לא יכול להתחיל בעבודתו ולמעשה פיטרה אותו מעבודתו.
בתביעה שהגיש עו"ד קולצ'ינסקי נטען כי בחוזה העבודה לא צוין תנאי שהתובע חייב להיות מחוסן נגד קורונה. הוא הוסיף כי התובע הסכים להיבדק בבדיקות קורונה מתי שיידרש, אפילו מידי יום. בתביעה נטען גם כי החברה פיטרה את התובע ללא הליך של שימוע ומבלי לשלם הודעה מוקדמת.
בכתב ההגנה טענה החברה כי לעובד הוצע עבודה חלופית וכי בנסיבות העניין לא נדרש הליך של שימוע.
בדיון שנערך בבית הדין לעבודה טען בא כוחו של התובע כי אכן הוצע ללקוח שלו עבודה חלופית אבל במשכורת נמוכה משמעותית לעומת החוזה עליו חתם ובתנאי עבודה קשים במיוחד. "אין מדובר בהצעת עבודה חלופית", טען עו"ד קולצ'ינסקי.

קראו עוד:

בסופו של דבר הסכימה החברה, מבלי להודות בסעיפי התביעה, לשלם לתובע 25 אלף שקל וכן לשלם שכר טרחה עו"ד בסך 7,500 שקל.