בני זוג מקרית אתא הגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות תביעה על סך 22 אלף שקל נגד עיריית קרית אתא, בטענה שהיא גבתה מהם היטלי סלילת כבישים באיחור רב.
1 צפייה בגלריה
עבודות תשתית במרכז קרית אתא
עבודות תשתית במרכז קרית אתא
עבודות תשתית במרכז קרית אתא
(צילום ארכיון: באדיבות העירייה)
התובעים התגוררו בזמנו בדירה ברחוב העצמאות, ובחודש מאי 2020 מכרו את הדירה. באותו מועד, לטענתם, העירייה ניצלה את המצב ולא אישרה לקונה את המסמך לטאבו, לשם בעלות על הדירה, עד שהם ישלמו סך של 22 אלף שקל, "היטל על סלילת כביש", שבוצע בין השנים 1998-2003.
קראו עוד >>
בלית ברירה, לטענת התובעים, הם שילמו את החוב, וכעת דורשים החזר לכספים ששילמו.
יצוין כי הדרישה הראשונה של העירייה לגביית החוב נעשתה בשנת 2012, כ-11 שנים לאחר סלילת הכביש בפועל. כבר אז פנו בני הזוג לעירייה בדרישה לבטל את החיוב, שנעשה באיחור רב.
כעת הם פונים לבית המשפט בדרישה שהחוב שנגבה מהם, לטענתם שלא בסמכות, יוחזר להם: "העירייה אינה מוסמכת לדרוש תשלום עבור סלילת כביש שנים לאחר סיום סלילתו. כמו כן, העירייה אינה יכולה לפעול לגביית חובות לאחר 7 שנים ממועד היווצרם, שחל עליהם התיישנות, והם לא פעלו ולא הגישו נגדנו תביעה או עיקולים במשך תקופה של למעלה מ-12 שנה.
"לכן אנו פונים לבית המשפט שיעשה צדק ויזכה אותנו בהחזר של 22 אלף שקל, שנגבו מאיתנו ביום 19 במאי 2020, שלא בצדק", נכתב בתביעה.
בני הזוג צירפו לתביעתם פניות לעיריית קרית אתא בדבר אי חוקיות החיוב, פניות שלטענתם לא נענו. בנוסף לפניות שלהם, פנתה גם עורכת דין מטעמם, נורית רג'ינשוילי, לעירייה, והעלתה השגות על חוקיות החיוב במאוחר, ודרשה לבטלו כליל. גם פנייה זו לא נענתה, לטענת התובעים.
עד כה לא הוגש כתב הגנה.
מעיריית קרית אתא נמסר: "אין כל בסיס לטענות שהועלו נגד העירייה. עמדתנו תימסר בהתאם לבית המשפט, כנדרש בתקנות".