בית משפט השלום בקריות פסק לאחרונה בהעדר הגשת כתב הגנה כי אב לתלמיד בבית הספר 'מגינים' בקרית חיים ישלם למורה מהקריות פיצויים בסך 142 אלף שקל, בתביעת לשון הרע שהגישה נגדו. "עבדתי קשה על השם שלי כמורה, ואותו אב לתלמיד פגע בשמי הטוב. אני שמחה שנעשה צדק, ושבית המשפט בהחלטתו מבהיר כי פגיעה במורים איננה מקובלת", אמרה המורה השבוע.
2 צפייה בגלריה
מורה
מורה
"פסק דין חשוב שמונע פגיעה במורים"
(צילום המחשה: ShutterStock)
המורה, העוסקת בההוראה שנים רבות, הגישה בינואר האחרון תביעה לבימ"ש השלום בקריות נגד אב של אחד מתלמידיה, ודרשה התנצלות ופיצוי בסך 142 אלף שקל בגין לשון הרע. "עברתי שנה וחצי קשות מאוד מול התלמיד והוריו, ונתתי את נשמתי עבורו", סיפרה השבוע.
"אבל שלושה שבועות לפני הגשת התביעה היה אירוע, במהלכו הותקפתי כאשר ניסיתי להפסיק אירוע אלימות שהתרחש בהפסקה, לאחר שתלמידים הזעיקו אותי. אביו של התלמיד הוזעק לבית הספר על ידי המנהלת. כשהגיע הוא השפיל אותי מול צוות בית הספר, וקרא לי 'בהמה'.
"הסתדרות המורים השביתה את הלימודים בעקבות האירוע במטרה להבהיר כי אלימות של הורים נגד מורים איננה מקובלת. אך האירוע לא הסתיים. לאחר מכן האב התלונן עלי בפיקוח, ובישיבה אליה זומנו יחד הוא קילל אותי והאשים אותי שאני שברתי את היד לבנו, ואף שהגיש נגדי תלונה במשטרה".
2 צפייה בגלריה
בית הספר מגינים בקרית חיים
בית הספר מגינים בקרית חיים
בית הספר מגינים בקרית חיים
(צילום: נחום סגל)
בכתב התביעה שהגיש ב"כ המורה, עו"ד קובי לוי, נכתב: "הנתבע הגיע לבית הספר, וכשפנתה התובעת לנתבע, באומרה לו: "תשמע, עד לכאן צריך לטפל בזה", השיב לה הנתבע בטון של צעקות כדלקמן: "תסתמי את הפה שלך יא בהמה, ותנמיכי את הטון שלך". "דברים אלו", כך נטען, "נאמרו בנוכחות צוות בית הספר, והתובעת פרצה בבכי.
קראו עוד >>
"האב לקח את בנו מבית הספר, והאירוע דווח כאירוע חריג לגורמי החינוך. בהמשך כתב התביעה מצוינות האמירות של האב נגד המורה: "המורה משקרת, היא משתפת פעולה עם מנהלת בית הספר. יש לה התנהגות בהמתית והיא זו שצריכה להשתפר. את בהמה עם התנהגות בהמתית", כך מתוך כתב האישום. עו"ד קובי לוי: "פסק דין חשוב כדי למנוע פגיעה במורים".
בעת הגשת התביעה אמר האב: "המחנכת משכה בחוזקה בידו של בננו וגרמה לו לחבלות קשות בידיו, כעולה מהאישור הרפואי המצ"ב. בגין תקיפה זו הוגשה תלונה במשטרה".
כאמור הנתבע לא הגיש כתב הגנה, וביהמ"ש פסק בהיעדרו כי עליו לשלם פיצויים לתובעת בסך 142 אלף שקל כולל הוצאות משפט ו"לפרסם מכתב התנצלות לנתבעת על פרסומיו וזאת למקום עבודתה והוא בית הספר מגינים".
הנתבע מסר השבוע למיינט קריות כי פסק הדין ניתן "מאחורי גבו" בניגוד לסיכום מוקדם שלו (שאף תועד) עם ב"כ התובעת עו"ד לוי לקבל דחייה בהגשת כתב הגנה, אולם ב"כ התובע הסתיר את דבר הסיכום ביניהם מבית המשפט. "הודעתי לעו"ד לוי שתוגש בקשה לביטול פסק הדין ובכוונתי להגיש נגדו תלונה ללשכת עורכי הדין ולהגיש תביעה שכנגד, נגד התובעת בה יפורטו מחדליה ותקיפתה את בנו".
עו"ד לוי: "התביעה נמסרה כדין לנתבע, וזה לא הגיש כתב הגנה. שוחחנו עימו טלפונית והנתבע אף הגיע למשרדנו לניסיון פיוס והגעה להבנות וללא הועיל. הגם שניתנה לו אורכה בת 30 ימים, הנתבע בחר שלא לממשה ואף נכון להיום לא עשה דבר בעניין, כך שפסק הדין הפך לחלוט".