רב"ט עוז אוקמפו, בן 20 משלומי, שנפצע קשה בתקרית בחאן יונס בה נהרג חבר ילדותו דולב חיים מלכה ז"ל, מאושפז במצב קשה במרכז הרפואי סורוקה, בבאר שבע, כשהוא מורדם ומונשם. אימו סמדר, אמרה למיינט קריות: "ביום שלישי שעבר, לפני שנכנסו לעזה, נסענו ביחד עם הוריו של דולב לפגוש אותם בירוחם, רגע לפני שהם נכנסו לעזה. הבאנו להם אוכל, צחקנו, הם אמרו שנכנסים וכבר חוזרים".
3 צפייה בגלריה
פצוע קשה, עוז אוקמפו
פצוע קשה, עוז אוקמפו
פצוע קשה, עוז אוקמפו
(צילום: פרטי)

עוז ודולב היו חלק מחבורה של חמישה חברים שהיו ביחד מגן ילדים. הם למדו יחד באורט שלומי ובהמשך התגייסו ביחד לחטיבת כפיר, ויצאו ביחד לקורס מ"כים. הם סיימו ביחד את הקורס וגם נכנסו ביחד לרצועה.
אימו של עוז, סמדר: "ביום חמישי לפנות בוקר הם נכנסו לבית שחשבו שהוא מטוהר אבל הוא לא היה. כשהחיילים נכנסו פנימה, הופעל מטען בקדמת הבית שמוטט חלק מהמבנה. היו שם שלושה הרוגים, בהם דולב ועוד שישה פצועים קשה. עוז נפגע מהדף בראשו ויש לו פגיעה מוחית מפושטת. נכון לעכשיו הוא מורדם ומונשם. הרופאים אמרו לנו שאנחנו צריכים זמן וסבלנות. הם ראו פציעות כאלו לפני ה-7 לאוקטובר וגם לאחר ה-7 לאוקטובר וזו פציעה בעלת טיפול, אבל מצריכה שיקום ארוך".


3 צפייה בגלריה
עוז (משמאל), דולב (מימין) באימון של "אחריי" לקראת הגיוס 2020
עוז (משמאל), דולב (מימין) באימון של "אחריי" לקראת הגיוס 2020
עוז (משמאל), דולב (מימין) באימון של "אחריי" לקראת הגיוס 2020
(צילום: פרטי)

שני הוריו של עוז הם מתחום הרפואה: סמדר היא מפקחת אגף הילדים, בכירה בהנהלת הסיעוד של המרכז הרפואי לגליל, בעוד בעלה, אדריאן הוא מנהל מד"א אשר. לבני הזוג עוד שני ילדים, עומר בן 17 וחצי ועידן בת עשר. מאז תחילת המלחמה המשפחה מפונה מביתה בשלומי ומתגוררת במושב בן עמי.
סמדר: "עוז הוא ילד שכולו נתינה. בחור יפה תואר, התנדב למד"א רצה לתרום כמה שיותר למדינה. מאז המקרה אנחנו פה, בסורוקה, מבינים את השלכות. נכונה לנו דרך ארוכה וצריכים לקבל הכול בפרופורציות. כרגע העבודה שלי היא כאן, עם עוז. החיים שלנו קיבלו תפנית חדה אבל אנחנו בטוחים שהילד שלנו יעמוד, וילך, וידבר, ויאמר לי אימא, מה עם השניצלים, ואיפה מפתחות הרכב וכרטיס האשראי. זה מה שאני רוצה לשמוע שוב. עוז ודולב היו חברים בנפש. תכננו הכל ביחד, תכננו לקנות ביחד טרקטורונים. אפילו בחרו איזה צבע הם רוצים. ותראה מה קרה עכשיו".

"איש של שמחה"


השבוע הותר לפרסום כי סמל דולב חיים מלכה (19) מהיישוב שלומי נפל במלחמה בעזה. דולב מלכה, בנם של אבי וסיון מלכה, נפל בקרב בדרום רצועת עזה ביום שישי האחרון, בעת מילוי תפקידו כלוחם בגדוד נחשון של חטיבת כפיר. הוא נטמן ביום ראשון בחלקה הצבאית בבית העלמין בשלומי. הותיר אחריו הורים, אח ואחות.

3 צפייה בגלריה
דולב חיים מלכה ז"ל
דולב חיים מלכה ז"ל
הציל חיים של רבים. דולב חיים מלכה ז"ל
(צילום: פרטי)

ראש מועצת שלומי גבי נעמן ספד לו: "אין מילים לנחמה, נותר לנו רק לחבק את ההורים והמשפחה היקרה שאיבדה את בנם היקר הגיבור במלחמה על קיומנו. המלחמה המוצדקת ביותר, יותר מאי פעם! היו חזקים. החיילים הצעירים הללו כולם גיבורים וכאיש אחד יצאו למלחמה עד לניצחון מוחלט, כי אין לנו ארץ אחרת. יהי זכרו של דולב ברוך ונצור בליבנו לעד אמן. קהילת שלומי כולה מחבקת את המשפחה האבלה ותמשיך ללוותה".

קראו עוד:

דולב מוכר ביישוב, צבר גם אלפי שעות התנדבות במד"א, כשהחל את הכשרתו כמגיש עזרה ראשונה בשנת 2018 בהיותו נער. ניר דיאי, אחראי מתנדבים בתחנת מד"א בשלומי, ספד לו: "הכרתי את דולב לפני כשש שנים כשהגיע אלינו כנער בן 14, חניך בקורס מגישי עזרה ראשונה. הוא היה מתנדב מוכשר ומקצועי שהציל חיים של רבים וסייע גם בחלוקת מזון בחגים והגיש עזרה לקשישים גם מחוץ לשעות הפעילות. כולו היה טוב לב, חייכן וכריזמטי. יהי זכרו ברוך".
ספדו לו גם מתנדבי מד"א וחבריו לתחנה, ניתאי דהן, עומר אוקמפו, רועי חרפוף ושליו בוטבול: "את דולב הכרנו בגיל 15 בתחנת מד"א בשלומי ומהר מאוד התחברנו. במשך חמש שנים היינו בלתי נפרדים - היינו יחד במשמרות, בבית הספר, בזמן הפנוי והפכנו למשפחה. עכשיו נותרנו ארבעה חסרים ושבורים. דולב רק רצה לתת מעצמו ולעזור לאנשים, פשוט ילד שרצה לעשות רק טוב בעולם ולשמוח. איש של שמחה, משפחה וחברים. אנחנו אוהבים אותו ולא שוכחים אותו".