אבל כבד נפל הערב (שני) על תושבי קרית שמואל עם היוודע דבר האסון על נפילתו של סא''ל נתנאל (נתי) אלקובי, בן 36, מפקד גדוד 630 של גבעתי, שנהרג ברצועת עזה. אלקובי נהרג אתמול מפיצוץ מטען במבנה ממולכד באזור חאן יונס יחד עם רב-סמל במיל' זיו חן (27) מכפר סבא ורב-סרן במיל' יאיר כהן (36) מרמת גן.
3 צפייה בגלריה
סרן במיל' נתנאל אלקובי ז"ל
סרן במיל' נתנאל אלקובי ז"ל
סא''ל במיל' נתנאל אלקובי ז"ל
(צילום: דו"צ)

אלקובי, נשוי לשרית ואב לחמישה ילדים, הוא בן למשפחה מוכרת בקרית ים, העיר שבה גדל והתחנך, ועבד כשף במלון בטבריה. בשנת 2006 הוא התגייס לחטיבת גבעתי, וב-2018 בעודו סרן (במיל') נבחר אלקובי כמצטיין הרמטכ"ל. במסגרת שירותו הוביל מחלקה של לוחמים במבצע 'עופרת יצוקה'. במהלך המלחמה הועלה אלקובי לדרגת סגן אלוף.

3 צפייה בגלריה
"בלטת במהירות מעל לכל השאר". סא"ל אלקובי ז"ל
"בלטת במהירות מעל לכל השאר". סא"ל אלקובי ז"ל
"בלטת במהירות מעל לכל השאר". סא"ל אלקובי ז"ל
(צילום: דו"צ)

קראו עוד:

ב-2019 שירת אלקובי במילואים כמפקד פלוגה בגדוד 630, אשר נותן מענה לכל צרכי החטיבה בשגרה ובחירום ומתמקד בעבודת ההגנה על יישובי העוטף. בראיון לעיתונות, כשנשאל מדוע לדעתו קיבל את אות ההצטיינות, השיב: "אני מאמין שזה בגלל שאני מגיע להרבה ימי מילואים. הצלחתי בתור מ"פ להביא את הפלוגה שלי להישגים גבוהים בגדוד ובחטיבה".
לפני כשבעה חודשים נפטרה אמו של נתנאל, מרים אלקובי. בעמוד הפייסבוק שלו הוא העלה את מודעת האבל, תחת הכיתוב: "אמא שלי! הלביאה שלי! השארת לי חור בלב בצורה שלך. אוהב לנצח".
ראש העיר קרית ים, דוד אבן צור, ספד לו: "הלב שלנו נשבר. בלב כבד ובצער אנו מקבלים את הבשורה המרה על נפילתו של גיבור ישראל, סא"ל נתנאל יעקב אלקובי ז"ל שנפל בקרבות בעזה. נתנאל שגדל בקרית ים הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. אביו שיבדל"א, תושב העיר, חמותו ובת דודתו הן עובדות העירייה. אני שולח את תנחומיי למשפחה".

3 צפייה בגלריה
סרן במיל' נתנאל אלקובי ז"ל
סרן במיל' נתנאל אלקובי ז"ל
במהלך עבודתו כשף. אלקובי ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)

חברו, בן בנימין מקרית ים, ספד לו: "נתי חבר יקר ואהוב הלב מסרב להאמין ולקבל את הבשורה הקשה שמסרת את חייך עבור מדינת ישראל נלחמת למען המולדת. קשה להאמין שזה נגמר, החיוך שלך יישאר בליבי לנצח. נוח על משכבך בשלום חבר יקר ותהיה מליץ יושר על כל משפחתך היקרה תשמור עליהם מלמעלה תשמור על האישה הילדים ועל אבא והאחיות היקרות. נזכור אותך לנצח חבר יקר".
ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) ספד לסא"ל אלקובי: "קיבלתי בצער כבד את הבשורה על נפילתו של חברי היקר, שנפל בקרבות הגבורה בעזה בהגנה על המולדת. זכיתי להכיר אדם עז וגיבור עם נפש עדינה, שרעות ואחוות אחים היו נר לרגליו. הראש מסרב להאמין והלב נשבר. אני מצדיע לך נתי, נוח על משכבך בשלום".
זאב כץ, מפקד הגדוד הקודם, נפרד: "גדוד 630 האהוב שלי, איזה יום ארור ושחור. איך הלכו לנו שלושה מהטובים ביותר. נתי אלקובי - החלפת אותי בפיקוד על הגדוד ומהר מאוד זה כבר הפך להיות 'הגדוד של נתי'. ראיתי מהצד איך אתה מעיף את הגדוד למעלה למעלה וכל כך שמחתי שבחרתי בך להחליף אותי. ידעתי שתצליח".
"והנה, דווקא עכשיו, כמה ימים לפני השחרור, נפלת בסוף של משימת איכות שכל כך רצית", כתב קודמו בתפקיד. "היית קצין מעולה, בלטת במהירות מעל לכל השאר. הגדוד חטף מכה קשה, אבל בנית גדוד חזק. אני בטוח שתישאר לנצח חלק מהמורשת של הגדוד. באהבה והערצה עצומה".
אלקובי יובא היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה ב-13:00.
פורסם לראשונה: 19:46, 12.02.24