בית משפט השלום בחיפה גזר עונש קל, של שלילת רישיון ל-9 חודשים, בניכוי 7 חודשים שכבר היה פסול מאז תחילת משפטו, על תושב שצפון לאחר שנתפס נוהג במהירות מופרזת בכביש 6, כשהוא במצב של שכרות.
2 צפייה בגלריה
מד מהירות. הנהגת נתפסה
מד מהירות. הנהגת נתפסה
מד מהירות
(צילום המחשה: משטרת ישראל)

מכתב האישום שהוגש לבית המשפט עולה כי הנאשם, שהיה בן 20 בעת המעשה, נהג בכביש 6 מדרום לצפון במהירות 220 קמ"ש והוא נעצר על ידי השוטרים. בבדיקה שעבר התברר כי היה שיכור, כאשר בגופו נמצאו 751 מק"ג אלכוהול בליטר אוויר נשוף (מותר לו עד 50). במקביל, בעת נסיעתו במהירות רבה הוא סטה מהמסלול וביצע עקיפות מסוכנות תך סיכון משתמשי הדרך.
כתב האישום המקורי כלל 4 סעיפים נהיגה בקלות ראש, סטייה מנתיב נסיעתו תוך סיכון תנועה, נהיגה ללא ביטוח ונהיגה רכב בשכרות.

2 צפייה בגלריה
בדיקת ינשוף לנהג
בדיקת ינשוף לנהג
בדיקת ינשוף לנהג
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

במהלך המשפט התברר כי לנאשם יש עבר תעבורתי עשיר: הוא מחזיק רישיון מאז 2019 ומאז צבר כבר ארבעה הרשעות בגין עבירות תנועה.
הנאשם כפר תחילה בעבירות המיוחסות לו אבל בהמשך הגיע סניגורו עו"ד ראובן מלאך להסכם טיעון עם התביעה במסגרתו שונה סעיף האישום מנהיגת רכב בשכרות לנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים והשופטת כרמית פאר גינת הרשיע את הנאשם בעבירות כתב האישום.

קראו עוד:

הצדדים גם סיכמו על העונש: 9 חודשי פסילה, בניקוי 7 חודשי פסילת הרישיון שכבר ריצה, פסילה על תנאי של 5 חודשים לשלוש שנים וקנס בסך 1200 שקלים.
בית המשפט ציין בגזר הדין: "מדובר בעבירות חמורות ויש בהן כדי לסכן את ציבור המשתמשים בדרך ואת הנאשם עצמו", כתבה השופטת פאר גינת וציינה כי הנאשם נוהג משנת 2019 וכבר הספיק לצבור 4 הרשעות קודמות. עם זאת הוסיפה השופטת: "לנוכח מהות העבירות כל פי כתב האישום המתוקן ועברו התעבורתי של הנאשם, נראה לי כי ההסדר אליו הגיעו הצדדים הינו סביר בנסיבות הנאשם". השופטת גזרה על הנאשם את העונשים שסוכמו בין הצדדים.
פורסם לראשונה: 08:19, 12.02.24