צעיר בן 21 מחיפה, שנעצר השבוע לאחר שנמלט עם רכבו משוטרים באזור הקריות, תוך סיכון נוסעים אחרים בכביש, וברכבו נמצאו סמים, טען להגנתו כי הוא בפוסט טראומה לאחר שהיה במסיבת נובה וזו הסיבה להתנהגותו.
2 צפייה בגלריה
מרדף מסוכן
מרדף מסוכן
מרדף מסוכן
(צילום: canva)

מבקשת המעצר עולה, כי ביום שני השבוע הורו שוטרי ניידת באזור הקריות לנהג לעצור, אך זה בחר להתעלם וברח מהניידת תוך סיכון חיי אדם בכביש. כשעצר נמצאו ברשותו סמים שלא לצריכה עצמית וכן סכין. המשטרה ייחסה לחשוד שורה של עבירות: החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, חבלה במזיד ברכב, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין, בריחה ממעצר, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, נהיגה פוחזת ברכב וסיכון אדם בנתיב תחבורה.
בעת הדיון להארכת המעצר, שהתקיים ביום שלישי בבית משפט השלום בקריות, טען סניגורו, עו"ד סארי עבוד, כי הצעיר בפוסט טראומה בגלל שהיה במסיבת נובה וזו הסיבה שנלחץ מהשוטרים וברח מהם. נציג המשטרה, עו"ד צביקה אמיר, אישר כי החשוד מסר את היותו ניצול ממסיבת נובה בחקירה, אבל לדבריו הנושא עדיין לא אומת.

2 צפייה בגלריה
משטרת תנועה בקריות
משטרת תנועה בקריות
"החשוד מסר שהוא היה במרדף, והשוטרים ניגחו ברכבו". משטרת תנועה בקריות
(צילום: נחום סגל)

עו"ד אמיר גם אישר שלפחות שתי ניידות רדפו אחר החשוד, לאחר שזה לא נשמע להוראות השוטרים לעצור. עו"ד עבוד: "החשוד מסר שהוא היה במרדף, היה מבוהל, היה בפוסט טראומה, השוטרים ניגחו ברכבו, האם זה הוזכר בחקירה?". עו"ד אמיר: "לא". בהמשך ציין עו"ד אמיר כי לחשוד יש הרשעה פלילית אחת, משנת 2021, בגין שימוש בסמים.

קראו עוד:

בדברי הסיכום טען עו"ד עבוד: "אין אנו מדברים על מקרה רגיל שכל יום פוגשים. החשוד טען בחקירתו כי הוא היה בפוסט טראומה, עדיין סובל, קיבל טיפולים, הוכר ע" המל"ל, יש אישורים. יפים הם הדברים של חברי בעניין הבריחה, כאשר מדובר באדם רגיל. אי אפשר להתייחס את אותה עוצמת ראיות ואותה עוצמה של עבירות כה חמורות בנושא הזה, כאשר מדובר באדם שהוא סובל מבעיה נפשית כלשהי, הוא החל בטיפולים רפואיים ומטופל".
במהלך הדיון קיבל עו"ד עבוד את המלצת בית המשפט להאריך את מעצר החשוד ביום.
השופטת שרונה צור גינור, לאחר עיון בחומרי החקירה, ציינה כי קיים חשד סביר לגבי החשוד וכן עילת מעצר והאריכה את מעצרו ביום אחד.