במהלך חצי השנה האחרונה הגשים אלברט לוי (22) מקרית אתא חלום שנרקם במהלך השירות הצבאי בשירות ליחידה מיוחדת, והקים עסק עצמאי מקורי 'סטודיו אלברט ארט' לאומנות מקורית שבמרכזו תמונות צבעוניות שמצייר אלברט בעצמו.
2 צפייה בגלריה
"אנשים לא הפסיקו להגיב על היצירות ולחזק". אלברט לוי |  צילום: יובל כהן
"אנשים לא הפסיקו להגיב על היצירות ולחזק". אלברט לוי |  צילום: יובל כהן
"אין על עם ישראל". אלברט לוי
( צילום: יובל כהן)
לוי: "ארבעה חודשים לפני סוף השירות שלי התפתחה האהבה ליצירה לאומנות. הייתי מגיע מסופי שבוע עמוסים וגדושים והייתי מחפש דרך ליצור לעצמי שקט בראש מכל מה שעבר עלי. היו ימים לא לא קלים וחיפשתי דרך לתת לעצמי שקט נפשי, פחות רציתי לצאת עם חברים ולבלות. אז מצאתי בבית מכחולים וצבע והתחלתי לצייר וזה פשוט תפס אותי שעות, הזמן עבר מבלי שהרגשתי, שקעתי לתוך העולם הזה, ונהניתי מאוד וגם הייתי גאה ביצירות שלי".
כילד השתתף בחוג ציור, אבל כנער התעניין יותר בכדורסל ובספורט: "הייתי מתעסק מעט בציור כמו ילד רגיל. האהבה לאומנות ולציור הפתיעה גם אותי. הייתי יושב על ציור שבע שעות גם על חשבון יציאה עם חברים, פשוט כי זה עשה לי הכי טוב בעולם. ואז יום אחד החלטתי לפרסם יצירה שלי בפייסבוק כי רציתי לראות מה אנשים יגיבו. ואנשים ממש התלהבו, קיבלתי הרבה ליקיים ותגובות, ובחור מעפולה שהזמין ממני מספר תמונות – והרגשתי כמה זה עושה לי טוב ליצור ולשמח אנשים. משם הגיעו לא מעט הזמנות. זה היה מרגש ומחמיא - וכך בעצם העסק צמח".

2 צפייה בגלריה
"אנשים לא הפסיקו להגיב על היצירות ולחזק". אלברט לוי |  צילום: יובל כהן
"אנשים לא הפסיקו להגיב על היצירות ולחזק". אלברט לוי |  צילום: יובל כהן
"אנשים לא הפסיקו להגיב על היצירות ולחזק". אלברט לוי
( צילום: יובל כהן)

במקום לצאת לטיול הגדול, הגשים לוי את חלומו, ובנה לעצמו סטודיו במרכז קרית אתא. עמוד האינסטגרם שפתח קצת לפני השחרור הלך וגדל וכבר צבר 10,000 עוקבים: "הייתי מגיע לסטודיו בעשר בבוקר עד עשר בלילה, צילמתי סרטונים והעליתי לרשת, ותמונות – והייתה יותר ויותר התעניינות".
בחודשים האחרונים אף הציג לוי את יצירותיו בתערוכה בכפר האמנים בעין הוד, ובגלריה נוספת בכרמיאל. ככל שגדלה ההתעניינות החליט לוי כי הוא עובד בשיטה הבאה: "ציור מקורי אני מצייר פעם אחת, ומוכר אותו בשווי מסוים. את אותו ציור אני מצלם באופן מקצועי ומדפיס פרינטים שלו לפי הזמנה בבית דפוס שאני עובד איתו, וגם המחיר כמובן בהתאם.

"יש לנו עם מרגש"


בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' התגייס לוי לשירות מילואים: "המלחמה פרצה עוד לפני שהיה לנו צו מילואים פעיל. כל הצוות החליט שאנחנו מגיעים כי צריכים אותנו, הגענו לבסיס העם בצומת ביל"ו עוד לפני שקראו לנו וכך גויסנו. מאז יש לנו משימות בצפון ובעוטף. אני רואה את החיבוק של עם ישראל. אני חוזר הביתה ואנשים שמכירים אותי מבקשים רק לשלוח איתי דברים לחיילים. קיבלנו גם תרומות מחו"ל מקהילות יהודיות, שנמצאות רחוק ורוצות מאוד לתמוך ולחזק".

קראו עוד:

העסק הפרטי של לוי נעצר: "לפני המלחמה עבדנו על הקמת האתר הישראלי, אבל אז הכל נעצר, ובמקביל שכרתי אנשים שיעזרו לי עם אתר בינלאומי, והתחלתי לקבל הזמנות דווקא מיהודים בחו"ל שחיפשו לחזק עסקים של ישראלים ובמיוחד עסקים של חיילים, וכבר נמכרו 100 יצירות שונות.
"לפני סוף השבוע פרסמתי פוסט על השירות והעסק, והעובדה כי העסק נעצר בעקבות המלחמה, ואנשים לא הפסיקו להגיב על היצירות ולחזק, ואפילו ביקשו להזמין. קיבלתי הודעות מרגשות כמו 'תודה שאתה שומר עלינו', 'מחזקים ואוהבים אתכם', ואחר כך הזמנה. בסוף השבוע המרגש הזה כתבתי פוסט תודה, זה לא ברור מאליו . אין על העם שלנו".
הקו המנחה של יצירותיו של לוי הוא צבעוניות מתפרצת: "אני שואב הרבה השראה מהטבע כמו חיות עצים ועוד, כאשר הכל מתאפיין בהרבה מאוד צבעוניות אני יודע מה ציור כזה עושה לאנשים שמסתכלים בו יום יום בביתם. כמה זה מכניס אושר ושמחה. במיוחד עכשיו בזמן המלחמה זה משהו שיכול לעודד אנשים ולסייע במצב המורכב".