מפקד תחנת זבולון, נצ"מ ניר ג'מבר, הוציא היום (ד') צו הפסקה ארעי של עיסוק בעסק לקריון, בקרית ביאליק, בשל הפרת הוראות פיקוד העורף. הצו בתוקף מערב החג, 2 לבוקטובר ועד למוצ"ש, 5 באוקטובר לכל החנויות במתחם, להוציא את סניף סופר פארם.
3 צפייה בגלריה
הקריון בקרית ביאליק
הקריון בקרית ביאליק
נערך שימוע לנציג הקניון הקריון בקרית ביאליק
(צילום: נחום סגל)
נצ"מ ג'מבר פירט בצו את ההוראות המחייבים את בעלי העסק במדינה מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל ואת העובדה שפיקוד העורף מעדכן כל הזמן את ההנחיות בהתאם להערכות מצב משתנות.
בתוך כך הוטלו מגבלות על פעילות במוסדות חינוך, התקהלויות, וגם נוכחות במקומות העבודה. "יודגש כי קיום הוראות אלה הוא חובה והפרתו מהווה עבירה בהתאם לחוק".

3 צפייה בגלריה
מנכ"ל הקריון, גיא קרן
מנכ"ל הקריון, גיא קרן
מנכ"ל הקריון, גיא קרן
(צילום: נחום סגל)

מפקד תחנת זבולון ציין כי לאחרונה הורה פיקוד העורף לאזור חיפה וצפונה על מתוכנת פעילות מצומצמת והקובעת בין היתר, על הגבלת התקהלות עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 150 אנשים במבנה.
בצו ציין מפקד תחנת זבולון כי בעקבות הפרת ההוראות, קיים שימוע לנציג הקיריון ושקל דרכים שיש בהן "לאיין את הסיכון המיידי הנשקף מן המקום וכי הצו דרוש באופן מיידי לשם מניעת הפרעת השלום ו\או הסדר הציבורי".

3 צפייה בגלריה
"היתה לי ילדות נפלאה והשתלבתי בארץ בצורה מצוינת". נצ"מ ניר ג'מבר
"היתה לי ילדות נפלאה והשתלבתי בארץ בצורה מצוינת". נצ"מ ניר ג'מבר
הורה לסגור מיידית את המתחם. מפקד תחנת זבולון, נצ"מ ניר ג'מבר
(צילום: שרון צור)

לאור הממצאים החליט נצ"מ ג'מבר, לאור העובדה שהמקום עבד שלא בהתאם להוראות פיקוד העורף, "על הפסקה ארעית של הפעלה ועיסוק במקום וסגירת חצריו לתקיפה של 4 ימים מיום הוצאת צו זה, למען הפעלת חנות סופר פארם הנמצא במקום וכן הגישה אליה.

קראו עוד:

הצו יחל על המקום, על בעליו ומנהליו, "במטרה להביא לידי הפסקה של ממש בכל הפעילות במקום וכן איסור שהיית עובדים ולקוחות, למעט גישה אל חנות הסופר פארם במקום ושהייה בו".
לאור זאת הורה נצ"מ ג'מבר על מנהלי הקיריון לסגור מיידית את המתחם ולהפסיק את הפעילות. עוד הוסיף :"בתוקף סמכותי עפ"י חוק להורות לשוטרים להשתמש בכוח סביר כדי לבצע את הצו ומי שאינו מקיים את הצו דינו מאסר שנתיים".
יצוין, כי לבעלי הקריון זכות לערר על הצו בבית המשפט המחוזי בחיפה.
את תגובת הנהלת הקריון לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה. לכשתתקבל, נפרסם אותה במלואה
פורסם לראשונה: 18:36, 02.10.24