שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, תמר שרון נתנאל, אישרה את העברת הזכויות בפרויקט פינוי-בינוי ברחוב העצמאות בקרית ביאליק לידי חברת אאורה, תוך שהיא דוחה התנגדויות של תושבים ושל חברה אחרת, בבעלות היזם הקודם שהיה בפרויקט, אבי סלע. עם זאת, החליטה כי הסכום המקורי שהציע חברת אאורה יעודכן ל-12 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
פינוי בינוי קרית ביאליק, רחוב העצמאות
פינוי בינוי קרית ביאליק, רחוב העצמאות
פינוי בינוי קרית ביאליק, רחוב העצמאות
(צילום: י"א)
הטענה המרכזית שהועלתה הייתה כי כונס הנכסים בתיק לא הצליח להשיג הסכמה של 80 אחוז מהדיירים לכך שאאורה היא זו שתבצע את הפרויקט.
השופטת קיבלה את עמדת הכונס, עו"ד סולי וואנו, כי לאור השינוי בחוק, אפשר להסתפק בהסכמת שני שליש מהדיירים. כמו כן דחתה את ההתנגדות של חברת "רקפת בגבעה" בבעלות אבי סלע, היזם הקודם בפרויקט, שטען כי החברה שהוקמה כדי לקדם את הפרויקט חייבת לו כספים, וציינה כי לא מצאה ממש בטענות הללו.
2 צפייה בגלריה
80 אחוז כבר חתמו על הסכמה. הדמיית התוכנית
80 אחוז כבר חתמו על הסכמה. הדמיית התוכנית
הדמיית התוכנית
(באדיבות חברת אאורה)
בנימוקים לדחיית ההתנגדויות ציינה: "דחיית הבקשה לאישור העסקה תסיג את כל הפרויקט לאחור, ללא שצפויה מכך תועלת לדיירים".
עם זאת, עדכנה השופטת את הסכום שאאורה אמורה לשלם, לאור השינויים במחירי הנדל"ן מ-11 ל-12.133 מיליון שקל, אותם תעביר לקופת כונס הנכסים עד 24 באפריל. "אני קובעת כי אאורה השיגה את הרוב הדרוש לאישור העסקה (רוב של 73 אחוז, על פי התיקון לחוק), מאשרת את העסקה עם אאורה ומורה כי הצעתה, על כל פרטיה והתחייבויותיה, מחייבת אותה ואת הדיירים, ועליהם לפעול בהתאם לה".
כעת צריכה החברה להתחיל בשינוי התב"ע כדי לאפשר את הפרויקט, הליך שעשוי לארוך מספר שנים. עם זאת, בעבר נדונה האפשרות שהתוכנית תועבר לאישור דרך הותמ"ל, צעד שעשוי לקצר את הליך האישור.
המתנגדים לתוכנית חויבו בתשלום הוצאות משפט לאאורה בסך 40 אלף שקל.
פורסם לראשונה: 07:16, 28.03.22