המשטרה עצרה בתחילת השבוע תושב קרית אתא, בן 25, בחשד שאיים על שני שוטרים בתחנת זבולון, לאחר שפרסם באינסטגרם תמונה שבה נראים שני שוטרים ומעליהם רשומים שמותיהם, ואקדח מכוון אליהם. בדיון בבית משפט טען כי מדובר בבדיחה ולא איום, הוא שוחרר בתנאים מגבילים.
1 צפייה בגלריה
שוטרים
שוטרים
לא נמצאה ראיה לסכסוך כלשהו בין החשוד לשוטרים
(צילום המחשה: ירון ברנר)
ביום ראשון עצרו שוטרי תחנת זבולון את הצעיר, לאחר שהגיע לידיהם התמונה שפרסם באינסטגרם, ובה נראה אדם נטול פנים שלובש חולצה שעליה ציור של שני שוטרים. האדם עונד לצווארו שרשרת עם תליון בצורת רובה, שקנהו מופנה לעבר שתי דמויות השוטרים. מעל לדמויות כתב החשוד את שמותיהם של שני שוטרים מתחנת זבולון.
קראו עוד >>
במשטרה סבורים שהתמונה מעלה חשד לאיומים כלפי אותם שוטרים, וביקשו ביום שני להאריך את מעצרו של החשוד ב-8 ימים. בדיון הארכת המעצר שנערך בבית משפט השלום בקריות טען נציג המשטרה שקצין מודיעין נחשף לתמונה והעביר אותה לאחד השוטרים. עוד טען כי נשקפת מסוכנות מצד החשוד, שהינו בעל עבר פלילי עם תיק על איומים.
בא כוחו ביקש לשחרר את החשוד למעצר בית. "אמנם לא ראיתי את התמונה, אבל למיטב הבנתי זו תמונה ללא מלל, שאמורים להבין מזה שיש אקדח בתמונה שהכוונה לאיים. אני מתקשה להבין כיצד ניתן לפרש זאת, החשוד נחקר, הסביר שאין לו כוונה לאיים על אף אחד, חלק ממחאה, כלומר לצחוק על מישהו. בלאו הכי היא נמחקת בתוך 24 שעות, השוטרים לא נחשפו, קשה לי לראות מי הקרבן כאן, למעט קצין המודיעין שאיכשהו נחשף לתמונה". החשוד עצמו אמר: "זו היתה בדיחה, אין לי שום דבר איתם, הם לא היו אמורים לראות את זה".
סגן נשיאת בית המשפט, השופט יוסי טורס, החליט לשחררו בתנאים מגבילים של מעצר בית מלא למשך שלושה ימים, התחייבות עצמית בסך 5,000 שקל ואיסור ליצור קשר עם השוטרים.
"נסיבותיו של תיק זה אינן שגרתיות", כתב השופט. "החשוד פרסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה שהוא צילם, אליה הוספו שמות פרטיים של שני שוטרים מתחנת זבולון. הרכבה הכולל של התמונה עשוי להתפרש כאיום לשיטת המבקשת ומכאן הבקשה.
"עברו של החשוד מכביד, ותלוי ועומד נגדו אף מאסר מותנה בגין עבירת איומים. מנגד, וכאן הדברים משתלבים עם עוצמת הראיות, החשוד שיתף פעולה בצורה מלאה, והסביר כי כוונתו היתה קומית, ולא ביקש להפחיד מי מהשוטרים. כמו כן, לא מצאתי בתיק החקירה ראיה לסכסוך כלשהו בין החשוד למי משוטרים אלה".