מספנות ישראל מקדמת תוכנית להקמת ממגורות חדשות, בשטח המספנות במפרץ חיפה, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. התוכנית נמצאת בשלב אישור והוצאת היתרי הבנייה. בבוא היום אמורות הממגורות החדשות להחליף את ממגורות דגון הישנות - כך מסר מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל, צביקה שכטרמן.
1 צפייה בגלריה
הממגורות המתוכננות
הממגורות המתוכננות
הממגורות המתוכננות
(הדמיה: mulmix)
ממגורות דגון, ברחוב העצמאות בחיפה, נבנו בשנות ה-30 של המאה הקודמת, ועדיין משמשות כמסוף הגרעינים הנמלי של מדינת ישראל. הן שייכות לחנ"י (חברת נמלי ישראל) שמפעילה אותן באמצעות זכיין. הממגורות אמורות להתפנות ממקומן בחיפה, עם התקדמות פרויקט "חזית ים", שבו האזור יהפוך לטיילת ולמרכז בילוי.
קראו גם >>
הנהלת המספנות, שבבעלות שלומי פוגל, משפחת שמלצר וסמי קצב, תוציא לפועל תוכנית לבניית ממגורות חדשות בשטח מספנות ישראל במפרץ חיפה. שכטרמן מסר כי הממגורות החדשות יהיו, בשלב הסופי של הבנייה, בגודל 110 אלף טון, לעומת 100 אלף טון של ממגורות דגון. "הממגורות יצוידו בציוד המתקדם בעולם, שיאפשר זמן פריקה מהיר. הן יהיו אטומות לגמרי, סגורות הרמטית, ולא ייצרו אבק או מטרד סביבתי אחר. להערכתי, בשנת 2022 הממגורות יתחילו לעבוד, בלי קשר לדגון. יש מספיק עבודה גם היום, ואני יודע שאוניות ממתינות הרבה זמן לפריקה בדגון".
עוד ציין, כי לממגורות החדשות יגיע קו רכבת, שלוחה של הרכבת שמתוכננת להגיע לנמל המפרץ החדש, שתצמצם את תנועת המשאיות באזור.