בעקבות הפרסום במיינט קריות על כוונת משרד הבריאות להעביר את אחד מבתי החולים בחיפה לקרית אתא, פנה הבוקר (ראשון) יונה יהב במכתב למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ודרש כי המשרד יחזור בו מכוונתו.
3 צפייה בגלריה
בר סימן טוב ויהב
בר סימן טוב ויהב
בר סימן טוב ויהב
(צילום: אלי דדון , דורון סולומון)
הכוונה של משרד הבריאות אינה חדשה, אך בסוף השבוע ביקר מנכ"ל משרד הבריאות בבית החולים כרמל והצהיר כי בתוך מספר שבועות תוכרע השאלה: האם להעביר את כרמל או בני ציון לקרית אתא.
במכתבו, שנשלח בהעתקים לשרי הבריאות והביטחון, כתב יהב: "מחובתי להתריע בפניך כי זו החלטה מסכנת חיי אדם, ושיש בה פגיעה משמעותית בחוסן הלאומי של מדינת ישראל".

3 צפייה בגלריה
בר סימן טוב בבית החולים כרמל
בר סימן טוב בבית החולים כרמל
בר סימן טוב בביקור בבית החולים כרמל
(צילום: אלי דדון)

יהב: "איום במלחמה רב זירתית בכלל ומלחמה בחזית הצפון בפרט תהפוך את העורף לחזית. חיפה צפויה לספוג פגיעות רקטות וטילים. ניוד בית חולים נוכח הסכנות הללו היא החלטה חסרת אחריות לאומית. זאת ועוד: השעון המתקתק של רעידת אדמה חזקה הצפויה לבוא, כפי שמעריכים בכירי הססמולוגים, מעמידה החלטה זאת כמנותקת ממציאות החיים בחיפה ובמטרופולין כולו".
יהב ממשיך ומתריע: "די לנו אם נזכור את האסונות הרבים שפקדו את חיפה והמטרופולין, אשר העמידו למבחן את מערך הרפואה הדחופה. במגפת הקורונה ראינו כיצד בית החולים רמב"ם נאלץ להפוך חניונים למחלקות רפואיות; עוד קודם לכן ניהלנו אירועים רבי עוצמה כמו 300 טילים שנורו על חיפה, ואסון לאומי של שריפת הכרמל, שרק בדרך נס לא גבו מחירים גבוהים יותר בנפש".

3 צפייה בגלריה
בתי החולים כרמל ובני ציון
בתי החולים כרמל ובני ציון
מי יעבור? בתי החולים כרמל ובני ציון
(צילום: י.א)

קראו גם:

את דבריו מסיים יהב, המתמודד לראשות העיר חיפה, באזהרה. "נדמה שהפקידות המקבלת את ההחלטות בירושלים לא למדה את לקחי האסונות האלה, ובמקום לתגבר את מערך הרפואה בעיר, מבקשת להחסיר ממנו. רק עיוור לא יראה את גודל האסון המתקרב לבוא מהחלטה שכזאת.
"אין ספק שגם תושבי הקריות ראויים לבית חולים, ולמעטפת שירותי בריאות נגישה. אבל אסור להעלות את תושבי חיפה קורבן להחלטה שכזאת. אילחם בכל כוחי שאף בית חולים לא ייצא מגבולות חיפה לעולמי עד".