על אף גילה הצעיר, הדסה שילת בן סימון (26) מהקריות כבר עברה לא מעט בחייה האישיים והזוגיים אך נחושה להילחם על הצדק.
6 צפייה בגלריה
הדסה שילת בן סימון
הדסה שילת בן סימון
"אני רוצה שהוא יקבל את העונש המגיע לו". הדסה שילת בן סימון
(צילום: נחום סגל)
ביום שני האחרון היא התייצבה בראש מורם בבית משפט השלום בקריות לדיון במשפט שמנהלת מדינת ישראל נגד בן זוגה, ליאב יוסי שריקי, על עבירות של איומים, אלימות, תקיפה וחבלה של בן סימון, בתקופה של זוגיות שנמשכה כשנה בעת שהתגוררו בקריות.

"לא ידעתי מה מחכה לי"


בן סימון נולדה למשפחה חרדית בעיר חיפה, ובגיל 18 נישאה לראשונה: "הכירו לי בחור בשידוך והתחתנו. היינו נשואים במשך שש שנים. לצערי, הזוגיות הזו לא צלחה, הבנו שאנחנו לא מתאימים וביום ההולדת שלי ה-24, החלטנו לפרק את החבילה והתגרשנו בטוב".
לאחר הגירושים חיפשה בן סימון בית להשכרה, בזמן זה סייעה לה משפחתה: "באותם ימים של מעבר, חברה שגרה לידי הביאה לבית שלה כמה חברים, במקרה פגשתי אחד מהם שהיה חבר של בן הזוג שלה, ליאב יוסי שריקי, והתיידדנו. הלכנו יחד לבקר את סבתו במושב מעונה, ומצאתי שם בית להשכרה. אלא שבעל הדירה לא הסכים להשכיר לי בית בגלל שאין לי בן זוג, ואז ליאב, שליווה אותי בחיפוש הדירה, הציע שהוא ייכנס איתי כשותף לדירה".

6 צפייה בגלריה
הדסה שילת בן סימון
הדסה שילת בן סימון
הדסה שילת בן סימון
(צילום: נחום סגל)

אך בתוך זמן קצר, לדברי בן סימון, הפכה הידידות לזוגיות אלימה: "מהר מאוד הפכנו מידידים לבני זוג. הוא התחיל לריב איתו והתחיל להרחיק אותי מהמשפחה שלי. אין יום שלא בכיתי על המרחק מהמשפחה, והוא היה צועק עלי ואומר לי 'את לא מבינה שבשביל חיים טובים איתי את חייבת להתנתק מהם'. כל כמה זמן עברנו דירה, גרנו במעונה, בקריות, בדימונה ובאילת וזה בגלל שהוא לא רצה שאנשים ידעו איפה אנחנו גרים.

6 צפייה בגלריה
הנאשם, ליאב יוסי שריקי
הנאשם, ליאב יוסי שריקי
הנאשם, ליאב יוסי שריקי
(צילום: פרטי)

"ברגע שמישהו ידע את מקום המגורים, מיד עברנו דירה. גרנו חצי שנה בקריות, גם שם נדדנו בין ארבע דירות שונות - התחילו קללות ואיומים, מהר מאוד זה נגרר לאלימות קשה פיזית ומנטאלית, לא הצלחתי לעצור את זה".
בכתב האישום שהוגש נגדו צוין: "הנאשם והמתלוננת ניהלו מערכת יחסים זוגית כשנה וחודש במהלכם מספר אירועים המתוארים בעובדות כתב האישום – הנאשם נהג לתקוף שלא כדין וללא הסכמה של המתלוננת וכן לאיים על בסיס יומי כאשר הרקע למעשים הם קנאות הנאשם כלפי המתלוננת". 22 מקרים קשים של איומים, אלימות ותקיפות מתוארים בכתבי האישום שהוגשו נגד שריקי, במהלך שנת הזוגיות.

6 צפייה בגלריה
"החלטתי להילחם על הצדק". הדסה שילת בן סימון בבית המשפט בקריות, השבוע
"החלטתי להילחם על הצדק". הדסה שילת בן סימון בבית המשפט בקריות, השבוע
"החלטתי להילחם על הצדק". הדסה שילת בן סימון בבית המשפט בקריות, השבוע
(צילום: גיל נחושתן)


"התביישתי להתקשר להורים"


בן סימון: "אחרי חצי שנה שלא ראיתי את המשפחה הוא הודיע לי שאנחנו עוברים לדימונה כי אבא שלו גר שם ונשכיר איתו דירה כי האב חווה גירושים ואין לו איפה לגור. כשגרנו שם, עברתי מסכת קשה של אלימות, ובכל פעם כשניסיתי ללכת, הוא היה גורר אותי מהשערות הביתה, נועל אותי, לוקח לי את הפלאפון ומנתק אותי מהעולם".
מתי את מבינה שאת בזוגיות אלימה?
בן סימון: "מהרגע הראשון אני מבינה שאני בזוגיות לא טובה ואולי מסוכנת, אבל קיוויתי שהוא יירגע. חוץ מזה הגעתי מבית חרדי, התביישתי להתקשר להורים ולומר להם 'אבא, אמא הוא מרביץ לי'. הוא פחד שאני אתלונן עליו, היה אומר לי אם את הולכת או מתלוננת אני רוצח אותך. פחדתי על החיים שלי".
בכתב האישום מתואר כיצד הנאשם ירק עליה בחדר המדרגות ופגע בגופה וכן היכה באמצעות ידו בכתפה.

"אמרתי לאחותי 'תזמיני ניידת'"


בן סימון: "המשפחה החלה לקלוט שאני במצוקה, וביקשו ממני לבוא איתם לקניות, הצלחתי לחמוק והלכתי. כשהם דיברו איתי הם הבינו את המצב והחלטנו שאני לא חוזרת לשם. אבל אז ב-12 בלילה הוא התקשר ואמר שעשה תאונה עם הקורקינט והוא פצוע וצריך עזרה. זו הייתה מלכודת, אמרתי לאחותי אם עד 9 בבוקר אני לא עונה, תזמיני ניידת איך שהגעתי לבית הוא השכיב אותי על הספה, דחף לי מגבת לפה, ניסה לדחוף אותי מהחלון, איים עלי בסכין.

6 צפייה בגלריה
הדסה שילת בן סימון
הדסה שילת בן סימון
"הנאשם ממשיך להתקשר עשרות שיחות מדי יום". בן סימון
(צילום: נחום סגל)

"בבוקר אחותי התקשרה והוא לא רצה לתת לי את הנייד, אמרתי לו 'אם לא נענה תהיה פה ניידת'. הוא נתן לי את הנייד ועניתי לה, תוך כדי הוא מרביץ לי, אמרתי לאחותי 'תזמיני ניידת' והשיחה נותקה. בתוך דקות הגיעו ניידות. הוא ברח. למשטרה לקח שבועיים לתפוס אותו".

קראו עוד:

בכתב האישום מתואר רגע התקיפה הקשה: "משהגיעה המתלוננת לבית הנאשם נעל את דלת הבית, נטל מידה את הטלפון הסלולרי, ואיים בפגיעה שלא כדין בחייה גופה וחירותה ובאומרו לה על כך שבגדה בו, הוא יגמור אותה וכי הוא נהנה להרביץ לה. באותו מעמד סטר בפניה, סתם את פיה בידו השנייה, כשניסתה לצאת מהבית תקף אותה, משך בידו את שערות ראשה, הפילה ארצה, התיישב על בטנה, ובזמן שישבה על אדן החלון דחף אותה ואמר לה כי תמיד יוכל לזרוק אותה מהחלון ואף אחד לא ידע שזה הוא כיוון שיגיד שנפלה. במהלך הלילה, הכה בראשה באמצעות ידיו התיישב על המתלוננת ונשך את ידה השמאלית, ולמתלוננת נגרמו חבלות".

"אלחם על החירות שלי"


מאז, בן הזוג שריקי עצור, שני כתבי אישום הוגשו נגדו: "אני עדיין פוחדת בכל יום על החיים שלי ושל משפחתי. הוא אמר לי לא משנה כמה זמן אשב בכלא, בסוף אני אצא וארצח אותך".
למרות הקשיים, בן סימון, נחושה מתמיד, מתייצבת בדיוני בית המשפט: "לא תמיד המשטרה נתנה לי להרגיש חלק מהמשפט, אבל אני נלחמת על מקומי, חשוב לי להגיע לדיונים, לקחת חלק. כי זה הסבל שלי, זה החיים שלי שנהרסו בגלל הבן אדם הזה. הוא ניתק אותי ממשפחתי, כולנו סבלנו ואני רוצה שהוא יקבל את העונש המגיע לו, שיסבול כמו שאני סבלתי. ביום שני האחרון ראיתי אותו יושב עם חיוך זחוח, אחרי שהוא מתקשר מהכלא וממשיך לאיים עלי".
מאז שנכנס למעצר, עברה בן סימון להתגורר ליד משפחתה, ומשקמת את חייה: "החלטתי להילחם על הצדק, על החירות שלי והזכות שלי לחיות את חיי ולגדל משפחה בלי פחד".

תגובות


עו"ד יפעת כהן, המייצגת את הנאשם: "מדובר בזוגיות רעילה ומסוכנת של בני הזוג אחד כלפי השני. האם טרחה המתלוננת לספר שדקרה את ליאב וגרמה לפציעתו? הודאה שלה מצויה בתיק וכוללת גם תמונות. המתלוננת נחקרה בעצמה באזהרה כחשודה. יפה ונכון היה אם הייתה המתלוננת מדייקת בעובדות וחושפת שמסכת האלימות הייתה הדדית וגם מצדה. כמובן שאין בעובדה זו, כדי להמעיט מערכן של העבירות, ואלו חמורות כשלעצמן ולשני הצדדים".
עו"ד קובי לוי, בא כוחה של בן סימון: "נפגעת העבירה הגיעה כשהיא על סף התפרקות, המשטרה והיחידה החוקרת לא ידעו לעצור את העבירות עד כדי כך שיום אחד הוא התקשר ואיים וניסה להדיח אותה מעדות. אנחנו במיידי עבדנו מול יחידת התביעות והיחידה החוקרת והבענו את עמדתנו מול בית המשפט".

6 צפייה בגלריה
עו"ד קובי לוי
עו"ד קובי לוי
עו"ד קובי לוי
(צילום: פרטי)

בהתייחס לתגובה של עו"ד כהן אמר עו"ד לוי: "התגובה היא המשך עיוות והעדר לקיחת אחריות של הנאשם. התלונה על דבר הדקירה נסגרה בשל חוסר אשמה ולא בכדי אותו אירוע יוחס כעבירה בכתב האישום כנגד הנאשם עצמו. הנאשם ממשיך להתקשר למרשתי עשרות שיחות מדי יום. כדאי שהנאשם יבחן דרכיו וזאת טרם הליך הטיעונים לעונש".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.