"כשהבת שלי שלחה לי את התמונה עם החזירים, באמצע הלילה, חשבתי שזה בחיפה. רק בבוקר נפל לי האסימון, שזה פה, ליד הבית שלנו. אני מקווה שזה לא יהפוך לתופעה כמו בחיפה" - כך סיפר השבוע אבישי אבינרי, תושב קרית אתא, שבתו, עדי, נתקלה בזוג חזירי בית לא הרחק מביתם, ברחוב גולומב בקרית אתא.
1 צפייה בגלריה
"זה עוד חסר לנו". חזירי בר ברחוב גולמב
"זה עוד חסר לנו". חזירי בר ברחוב גולמב
"זה עוד חסר לנו". חזירי בר ברחוב גולמב
(צילום: פרטי)
רחוב גולומב נמצא לא הרחק ממרכז העיר, ליד בית הספר גורדון. זהו רחוק שקט, עם בתים פרטיים לצד בנייני מגורים ועד לסוף השבוע שעבר, לא נתקלו בו תושביו במבקרים לא רצויים.
אבינרי: "ביום חמישי בלילה, חזרנו מבילוי די מאוחר ועלינו לישון. הבת שלנו חזרה לקראת השעה 4 לפנות בוקר, ואז נתקלה בזוג החזירים. היא כמובן נבהלה, פתחה את השער החשמלי, נכנסה ורק אז צילמה אותם. זו חיה שלא הכי נעים להיתקל בה.
"אנחנו לא גרים בחורשה, או בגבעת טל או גבעת רם בפאתי העיר. זו שכונה מרכזית, לא בקצה העולם ליד טבע פראי ובטח לא מצפים להיתקל במפלצות כאלו. הבת שלחה הודעה עם תמונה בוואטסאפ המשפחתי, כשראיתי את ההודעה, חשבתי שזה רחוב גולומב בחיפה. מאוחר יותר, כשדיברנו, היא סיפרה עד כמה נבהלה כשנתקלה בחיות הללו באמצע הלילה".
פנית לעירייה?
"כן, השארתי הודעה בשבת, נראה מה הם יעשו. לא שאני מצפה שיעלו לאוויר להק של רחפנים כדי שיגלו את החזירים, אבל צריך לעשות פעולה אקטיבית כדי להרחיק אותם מהשכונה וכדי שזה לא יתפתח לתופעה, כמו בחיפה. אנחנו מאוד מופתעים וקצת מפוחדים, נקווה שזה המקרה האחרון".
אבינרי העלה את התמונה של החזירים לרשתות החברתיות והתגובות מיהרו להגיע. "זה עוד חסר לנו", ציינה אחת המגיבות. מגיב אחר הביע תקווה שהעירייה תדע לפעול נגד האורחים הלא צפויים טוב יותר מאשר עשתה עיריית חיפה, שם המצב יצא מכלל שליטה.
יצוין, כי בחודש שעבר תושבי השכונות גבעת טל, גבעת רם וגבעת אלונים בקרית אתא סיפרו ל"ידיעות המפרץ" כי ראו בשבועות האחרונים חזירים ליד השכונה בשעות הערב. דיווחים הועברו ברשתות החברתיות ולפחות שישה תושבים סיפרו שנתקלו בחזירים בשכונה.
מעיריית קרית אתא נמסר: "חיות בר היו ויהיו בשטחים מיוערים, שהם שטחי המחייה שלהם, ולעיתים הן מבקרות בשכונות המגורים הסמוכות לשטחים הפתוחים. לא מדובר בתופעה בדומה למתרחש בערים סמוכות.
"העירייה מפקחת אחר נוכחות חיות הבר ופועלת במידת הצורך להרחיקן בשיתוף עם רשות הטבע והגנים. פעילות העירייה תימשך ותורחב ככל שיידרש וככל שיתקבלו פניות במוקד העירוני".
במקרה אחר, תושב קרית ביאליק תיעד אמש (שבת) חזירי בר מסתובבים ברחוב העמקים בעיר, כשבצד ימין שביל לפוארה ומצד שמאל משתלה. "לא רוצים לחיות עם מטרד כזה", אמרה תושבת הרחוב.
פורסם לראשונה: 07:44, 06.03.22