בית משפט המחוזי בחיפה גזר אמש (שני) 10 שנות מאסר על אדהם בשיר, שהורשע בתקיפה שביצע יחד עם אחרים באזרח יהודי בעכו במהלך מבצע שומר חומות. כמו כן נגזר עליו לשלם לנפגע, מור ג'נאשווילי, פיצוי בסך 150 אלף שקל. "מי שרודף אחר אדם בודד וחסר ישע, פגוע, פצוע ובסכנת חיים, מעיד על עצמו – במעשיו שלו – על אכזריותו ועל מסוכנותו", כתבו השופטים.
3 צפייה בגלריה
תהליך שיקום ארוך. ג'נאשווילי בבית המשפט, אמש
תהליך שיקום ארוך. ג'נאשווילי בבית המשפט, אמש
תהליך שיקום ארוך. ג'נאשווילי בבית המשפט, אמש
(צילום: ליאור אל-חי)
ביוני אשתקד הוגש נגד בשיר, תושב עכו, בן 25, ונגד שני נאשמים נוספים, כתב אישום אשר ייחס להם עבירות שונות בהקשר להתפרעות בעכו במהלך מבצע שומר החומות, על רקע לאומני גזעני. על פי כתב האישום, חודש קודם לכן התאספו עשרות צעירים, מרביתם רעולי פנים, חמושים במקלות ואבנים ברחוב בעכו. הצעירים, אשר הנאשם נמנה עמם, השליכו אבנים לעבר מכת"זית משטרתית וחסמו את נתיב הנסיעה בעזרת רהיטים וחפצים שונים.
בהמשך עבר במקום מור ג'נאשווילי, שהתכוון לבקר את אמו, המתגוררת בשכונה. כשהבחין במתפרעים, ניסה לסגת, אולם אז החלו להשליך עליו אבנים ומקלות. כשניסה להימלט בנסיעה, איבד שליטה על הרכב ופגע באחד הצעירים. לאחר מכן יצא מהרכב וניסה לברוח ברגל, אבל אז תפסו אותו המתפרעים והיכו אותו באבנים, אלות מעץ, מוטות ברזל, בעיטות ואגרופים, ולא חדלו ממעשיהם גם כאשר דימם ואיבד את הכרתו.

3 צפייה בגלריה
מעשיו מעידים על אכזריותו ועל מסוכנותו". בשיר (מימין) בבית המשפט
מעשיו מעידים על אכזריותו ועל מסוכנותו". בשיר (מימין) בבית המשפט
"מעשיו מעידים על אכזריותו ועל מסוכנותו". בשיר (מימין) בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)

בשיר הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של מעשה טרור של ניסיון לחבלה. ביום שני גזר הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה את דינו. "האירוע שלפנינו אינו אלא לינץ' שבמהלכו הותקף מור באופן קשה ואכזרי, והוא מהבולטים לרעה מבין אירועי 'שומר החומות'", נכתב בגזר הדין.
"כל 'חטאו' של מור היה העובדה שהוא יהודי, וביש מזלו היה בכך שהגיע סמוך לבית אמו דווקא באותו יום נורא. איש אינו אמור להיות מותקף במדינתנו, והדברים נכונים וחמורים שבעתיים כאשר הסיבה לאותה מתקפה פרועה, היא זהותו הדתית לאומית של המותקף. מדובר בהתקפה מכוערת וחשוכה, המחייבת ענישה משמעותית".

3 צפייה בגלריה
מהומות בעכו
מהומות בעכו
המהומות בעכו
(צילום: שרון צור)

השופטים גזרו פה אחד על בשיר עונש של 10 שנות מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 150 אלף שקל לג'נאשווילי. "מור נחבל בצורה קשה בכל חלקי גופו, ומצבו הוגדר בינוני. במישור הפיזי הוא עבר הליך שיקום ממושך, חלק גדול ממנו בתנאי אשפוז, נאלץ להסתייע בכיסא גלגלים מספר חודשים, וגם כיום הוא נזקק להמשך טיפול ומעקב. פגיעה ממשית נוספת הייתה במישור הנפשי, התעסוקתי והחברתי", נכתב.
"מי שרודף – כשהוא חלק מהמון – אחר אדם בודד וחסר ישע, פגוע, פצוע ובסכנת חיים, ואינו מתנתק מההמון גם כאשר אותו המון זועם ואלים מפליא מכותיו באותו אדם השרוע על הקרקע, מעיד על עצמו, במעשיו שלו, על אכזריותו ועל מסוכנותו".
לפני מתן גזר הדין אמר הנאשם כי הוא מתחרט ומתבייש במה שעשה.
מור ג'נאשווילי, שנכח באולם, פרץ בבכי לאחר הקראת גזר הדין, הביע סיפוק מהעונש שנגזר והתחבק ארוכות עם אמו, שהודתה לפרקליטות.
ביציאה מבית המשפט פרצה מהומה, כאשר בן משפחתו של הנאשם בשיר ניסה למנוע את צילומו.
בפרשה זו הוגשו עוד כתבי אישום נגד תושבי עכו אחרים. נאשם נוסף, בילאל חילואני מעכו, כבר הורשע בהתפרעות ונידון לשנת מאסר.
קראו עוד >>