חן שמילו (40) נולד וגדל בקרית מוצקין, בוגר תיכון אורט מוצקין, שירת ביחידת 8200 בצה"ל, וכשסיים את שירותו הצבאי היה בין ממקימי עמותת 'בוגרי 8200' ששמה לה למטרה לשמור על הקשר בין הבוגרים, לשמר את המורשת ולמשוך צעירים מן הפריפריה לשירות ביחידות עילית שונות.
2 צפייה בגלריה
"יש לכם מקום בפסגה כל עוד תאמינו בעצמם". חן שמילו
"יש לכם מקום בפסגה כל עוד תאמינו בעצמם". חן שמילו
"יש לכם מקום בפסגה כל עוד תאמינו בעצמם". חן שמילו
(צילום: באדיבות העמותה)
בקריות פועלות שתי קבוצות משמעותיות בקרית מוצקין ובקרית אתא, כאשר 30 אחוז מהצעירים המשתתפים בפרויקט מגיעים ליחידות עילית בצבא.
עם פתיחת שנת הלימודים הקרובה, מציין שמילו שנה לתפקיד, ומספר: "אני זכיתי להורים שטיפחו אותי מגיל צעיר, ובתיכון 'אורט מוצקין' פגשתי את חנה קרטין ואמיר אייזנברג, המורים שלי לערבית ומזרח תיכון, שנטעו בי את האהבה לתחום. בזכות אלה הגעתי ליחידה 8200 שהשירות בה פתח בפניי דלתות רבות בהמשך הקריירה.
"באותן שנים מעט מאוד מחבריי לשכבה הגיעו גם הם ליחידה, למרות שהם לא נפלו מאנשים ששירתו איתי. לצערי, גם היום, לא כל אחד ואחת זוכים להזדמנות להתמיין ליחידות טכנולוגיות. לכן אנחנו בעמותה הקמנו את תוכנית "אחרייטק" ביחד עם עמותת אחריי כדי לייצר סיפורי הצלחה אישיים. אין שום הבדל בין בני נוער מהקריות לאלה מהמרכז. הם מוכשרים וערכיים באותה המידה לכל הפחות. הבעיה היא בהנגשת ההזדמנויות - ואת זה אנחנו באים לשפר.

2 צפייה בגלריה
אורט קרית מוצקין
אורט קרית מוצקין
אורט קרית מוצקין
(צילום: נחום סגל)

שמילו, עורך דין במקצועו, מבקש לסגור מעגל איפה שהתחיל ולהעביר מסר ברור לתלמידים: "כל אחד יכול. הפריפריה היא לא חסם, תראו אותי".

קראו עוד:

מדי שנה מתקיים האקתון שנתי במסגרתו נפגשים תלמידים ותלמידות מכל הארץ: "בשנה שעברה פגשתי חניך מהקריות, בן לעדה האתיופית, שמעולם לא חלם שיהיה לו סיכוי לקבל תפקיד טכנולוגי בצבא.
הוא הצטרף לתוכנית "אחרייטק" באיחור, אבל נתן את הנשמה וביחד עם מאמץ גדול של צוות התוכנית, הצליח לקבל הזמנה למיונים לתפקיד כזה. כששמעתי את הסיפור שלו כמעט דמעתי. הבנתי שאנחנו עושים משהו גדול. המסר שלי לתלמידים ולתלמידות הוא: יש לכם מקום בפסגה כל עוד תאמינו בעצמכם ותעבדו קשה כדי להגיע לשם".







"חניך מהקריות, בן לעדה האתיופית, הצליח לקבל הזמנה למיונים לתפקיד כזה. כששמעתי את הסיפור שלו כמעט דמעתי"



"יש לכם מקום בפסגה כל עוד תאמינו בעצמם". חן שמילו | צילום: באדיבות העמותה