שלושה ימים בלבד לאחר תחילת שנת הלימודים קיבלה אם לילד בכיתה ב' בבית הספר בגין בקרית מוצקין, מכתב מרכזת הצהרונים בעיר, יהודית אלבז, לפיו הוחלט להפסיק את השתתפותו של בנה י' בצהרון. מאז יום ראשון האחרון בנה לא מורשה להגיע אל הצהרון, ואמו נאלצת לצאת מוקדם מן העבודה ולשהות עם בנה.
2 צפייה בגלריה
ילד עצוב
ילד עצוב
ילד בכיתה ב' הורחק מהצהרון
(צילום: shutterstock)
"הבן שלי רשום לצהרון במקום המנוהל על ידי רשת המתנ"סים", סיפרה האם. "הוא הספיק להיות רק שלושה ימים בודדים, שבסופם ללא התראה מוקדמת שלחו אלינו מכתב חריף שבסופו החלטה כי הבן שלי לא ימשיך בצהרון החל מיום ראשון. נתנו לנו עוד יומיים של חסד כביכול, ופשוט העיפו אותו. הייתי המומה".
במכתב שנשלח אל האם נמסר: "לאור מקרים רבים בהם בנכם מתנהג באופן שמסכן את עצמו (טיפוס על גדרות, קפיצות על שולחנות והצקות לילדים), י' לא מקשיב לצוות ולא יודע גבולות, אנו נתקלים בחוסר שיתוף פעולה מצדכם. במקרים כאלו על ההורה להיות זמין ולאסוף את הילד באופן מיידי.
"לצערנו, אין זמינות ואין הבנה מצדכם ו-י' משוטט בחוץ זמן ממושך, מסרב להיכנס לפעילות ומתנהג בחוסר כבוד כלפי נשות הצוות. ההחלטה היא להפסיק את השתתפותו, ואנו נדאג להפסקת התשלומים".

2 צפייה בגלריה
בית הספר בגין בקרית מוצקין
בית הספר בגין בקרית מוצקין
בית הספר בגין בקרית מוצקין
(צילום נחום סגל)

האם: "כל השבוע כבר הבן שלי בבית. קראתי את המכתב והזדעזעתי, הייתה לי שיחה עם הסייעות, אני תמיד זמינה ולא התעלמתי או הקלתי ראש. יום אחד שביקשו ממני לבוא לקחת אותו בגלל שעלה על כיסא ואני הייתי בעבודה מבלי אפשרות להגיע. לא היה עוד מקרה.
"אבל בשביל להקל על עצמם הם פשוט הוציאו אותו, וכמובן הקצינו את המקרים במכתב, כדי להצדיק את ההחלטה. זו שערורייה להוציא ילד מצהרון שמסובסד על ידי המדינה, זה חלק מהזכויות שלנו, וצריך לתת לילד זמן הסתגלות ולנסות לסייע".

קראו עוד:

בעקבות כך ניסתה האם לפנות לגורמים האחראיים, ראש העיר, ציקי אבישר, מנכ"ל העירייה, יניב אשור, חבר ההנהלה גיא ברק ונוספים: "לא זכינו לשום מענה, מישהו צריך לתת את הדעת על מה שקרה. מדובר בילד צעיר ומשפחה שלמה שנפגעת".
מהעירייה נמסר: "מדובר במקרה של ילד שבורח באופן קבוע ממסגרת הצהרון ומשוטט ברחבי בית הספר, ללא השגחה. לאחר שמוצו כל האפשרויות מול האם והתנהגותו של הילד סיכנה אותו ואת חבריו וגרמה לאווירה בלתי נסבלת בכיתה, הוחלט להוציא את הילד לאלתר ממסגרת הצהרון ולהפסיק את התשלומים עבורו".