בית המשפט המחוזי בחיפה שיחרר למעצר בית מלא עם איזוק, עד לתום ההליכים, את עו"ד ראפע אסלאן, בנו של פייסל, בעלי הסופר מרקט 'פייסל הגדול' בנהריה, שנאשם בגרימת התאונה הקטלנית, בה נהרגה החיילת עמית איטח ז"ל ונפצעו שני חיילים נוספים. הפרקליטות ביקשה לעכב את השיחרור ביומיים על מנת לערר על ההחלטה.
3 צפייה בגלריה
"נמצא במצוקה נפשית קשה". עו"ד אסלאן
"נמצא במצוקה נפשית קשה". עו"ד אסלאן
"נמצא במצוקה נפשית קשה". עו"ד אסלאן. משמאל: זירת התאונה בכביש 899
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק, תיעוד מבצעי מד"א)
עו"ד אסלאן נאשם כי בלילה שבין 5 בפברואר ל-6 בפברואר נהג בצורה רשלנית וגרם לתאונה הקטלנית. כתב האישום נגדו כולל שורה של סעיפים: גרימת מוות ברשלנות, הפקרה לאחר גרימת התאונה שגרמה מוות וחבלה קשה, גרימת חבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט. כזכור עו"ד אסלאן הסתלק מזירת התאונה ואחד מאחיו התייצב במשטרה וטען שהוא זה שנהג ברכב בעת התאונה. רק כעבור מספר שבועות הסגיר עצמו למשטרה.
עורכי דינו, משה גלעד ושלומי שרון, ביקשו לשחרר את הנאשם למעצר בית מלא, בהשגחת מספר בני משפחה, כשהוא אזוק עם אזיק אלקטרוני.
השופט ניצן סילמן: "הגם שמתקיימת תשתית לכאורה, עוצמת העילה אינה גבוהה באשר מדובר בהפקרה שאינה במובן ה"קלאסי" אלא בגישה מרחבית". השופט הוסיף כי התקבלה אצלו חוות דעת שניתן לשחרר את הנאשם למעצר בית עם אזיק אלקטרוני.
3 צפייה בגלריה
סגן עמית איטח ז"ל
סגן עמית איטח ז"ל
סגן עמית איטח ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
השופט פירט את הטעמים להחלטתו וכתב: "לא הרי מי שנוטש אדם לגורלנו לאחר תאונה ומותירו פצוע ללא מושיע, כמי שאינו מוסר פרטים מלאים על חלקו בתאונה. הפגם המוסרי שונה, ומכאן היחס לחוק ורמת הסיכון. מקום בו עצמת העילה או הראיות אינה מלאה, יש בכל להשליך (כמקבילית כוחות) על אפשרות העדפת חלופה".
השופט ציין עוד כי מדובר בעורך דין ללא עבר פלילי, שנעצר בפעם הראשונה בחייו, והוסיף את ההמלצה החיובית שניתנה לנאשם בתסקיר שירות המבחן. השופט קבע כי בני המשפחה שהוצעו כמפקחים, בהם דודתו של הנאשם, בנה וכלתה הרשימו אותו ויוכלו לבצע את העבודה.
קראו עוד >>
לדברי השופט, שירות המבחן התרשם כי הנאשם מצוי במצוקה של ממש, פרמטר שיש להתחשב בו כאשר דנים בחלופת מעצר. עוד הוסיף כי עילת המסוכנות של הנאשם הנה במישור התעבורתי לכן מעצר עם איזוק מהווה הקהיה מובהקת של העילה. שופט שגם עילת השיבוש ועילת ההימלטות בפני הדין ברות הקהייה, במניעת קשר עם אמצעי תקשורת והפקדת ערבות גבוהה.
השופט ציין כי הנאשם חולה בדלקת מעיים כרונית וציין כי המשפט אמור להתחיל רק בתחילת חודש אוקטובר, 7 חודשים לאחר מעצרו של הנאשם, וצפוי להיערך זמן רב, עם הכוונה להעלות 100 עדים על הדוכן. "תנחומיי, למשפחת המנוחה וכואב לבי על הפצועים. תוצאות התאונה נוראיות והלב יוצא אל המשפחות וכאבן. עם זאת, שומה על בית המשפט לעשות תפקידו גם במצב זה".

תנאי השחרור

השופט החליט לשחרר את הנאשם למעצר בית מלא, בבית דודתו בסכנין, כשהוא אזוק באזיק אלקטרוני כל העת. הנאשם יפקיד 200 אלף שקל בבית המשפט ויחתום על ערבות בסך מיליון שקל. כל אחד מהמפקחים יחתום על התחייבות צד ג' בסך מיליון שקל, לאחר שיוברר להם כי במידה ויפרו את תנאי הפיקוח יהיה ניתן לחייב אותם בתשלום.
בנוסף, כתנאי לשחרור יחתמו עוד שלושה ערבים על ערבות בסך 2 מיליון שקל כל אחד, להבטחת התייצבות הנאשם בבית המשפט. השופט קבע כי בשלב זה מותר לנאשם לצאת רק לגינת בית הדודה ויוכל לצאת למפגשים עם עורכי דין או לצורך טיפול רפואי יעשו רק בהסכמת הפרקליטות.
3 צפייה בגלריה
עו"ד משה גלעד
עו"ד משה גלעד
עו"ד משה גלעד
(צילום: עמית מגל)
לבקשת הפרקליטות, השיחרור עוכב ביומיים, על מנת לשקול אפשרות לערר על החלטת השופט.
עורכי הדין משה גלעד ושלומי שרון: "בית המשפט קיבל את עמדתנו שלגבי עבירת ההפקרה מדובר בראיות חלשות שכן אסלאן חיכה בזירת התאונה עד שפונו הפצועים והמנוחה ולא ברח ללא מתן סיוע כפי שהצטייר עד עכשיו בתקשורת. הכל מגובה בראיות בתיק.
"אנו חושבים שמדובר בהחלטה מאוזנת הלוקחת בחשבון את העניין הנ״ל והשחרור מוצדק בנסיבות העניין. שוב אנו מצרים מכל הלב על מותה הטרגי של המנוחה ופציעת חבריה".
פורסם לראשונה: 13:45, 22.05.22