חברות הביטוח מוכיחות לא פעם מקוריות רבה, בבואן לדחות תביעות של מבוטחים אבל נדמה שאחת החברות התעלתה על עצמה במציאת סיבה לדחייה: היא טענה כי אמו של חולה שנפטר מסרטן לא זכאית למלוא הפיצוי כיוון שהוא לא דיווח שהוא שמן. כך נטען בתביעה שאותה הגישה לאחרונה עו"ד מורן אברהמי יום טוב ועו"ד לי ברוך, בשמה של האם.
2 צפייה בגלריה
"המנוח מעולם לא הסתיר מידע מחברת הביטוח"
"המנוח מעולם לא הסתיר מידע מחברת הביטוח"
"המנוח מעולם לא הסתיר מידע מחברת הביטוח"
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
בתביעה נטען, כי הגבר, תושב קיבוץ בצפון, חלה לפני כשלוש שנים בסרטן מסוג מלנומה. מצבו התדרדר במהירות, ובחלוף שנה מאבחון המחלה, בגיל 66, הוא נפטר. למנוח, כך נטען, הייתה פוליסת ביטוח חיים, ולפיכך, הגישה אימו, שהיא היורשת החוקית שלו, בקשה לחברת הביטוח לקבלת תגמולי הביטוח המגיעים לו בגין מקרה מוות.
אלא שעל פי התביעה, חברת הביטוח דחתה את בקשתה של האם, בטענה, כי בטרם הצטרפותו לביטוח, סבל המנוח מבעיות רפואיות, שלא הובאו לידיעתה. כך, למשל, טענה כי בהצהרת הבריאות שעליה חתם המנוח, הוא ציין אמנם כי משקלו הוא 102 ק"ג, אך לא הצהיר על כך כעל עודף משקל.
קראו עוד >>
וכך, כשבוע לאחר הדחייה, העבירה חברת הביטוח לאימו של המנוח כ-223 אלף שקל, שהם מחצית מסכום הפיצויים המגיעים לה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד מורן יום טוב אברהמי
עו"ד מורן יום טוב אברהמי
עו"ד מורן יום טוב אברהמי
(צילום: גיל טרנוס)
לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, המנוח מעולם לא הסתיר מחברת הביטוח מידע על מצבו או עברו הרפואי. לדבריה, בטופס ההצטרפות לפוליסת הביטוח צוין משקלו (102 ק"ג) כ"עודף משקל", אולם חברת הביטוח בחרה להתעלם מנתון זה, מאחר ולא הייתה לו חשיבות לעניין קבלתו של המנוח למסגרת הביטוח.
יתרה מכך, נטען, המנוח חתם על טופס ויתור על סודיות רפואית, כך שהחברה, לו רצתה, יכולה הייתה לדעת בנקל מה היה מצבו בטרם הצטרף לביטוח, ואין לה להלין אלא על עצמה.
לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, המנוח היה איש פשוט מאוד, שלא היה מודע כלל כי מדובר בנתון מהותי, כך שטענת חברת הביטוח לכוונת מרמה או לאי גילוי היא תמוהה. "לאורך כל השנים מאז רכישת הפוליסה גבתה החברה את דמי הביטוח כסדרם, ועתה, כשהיא נדרשת לשלם פיצוי כמוסכם בפוליסה, היא מסרבת לשלם את מלוא תגמולי הביטוח. בכך יש משום חוסר תום לב מצד הנתבעת", דברי עו"ד אברהמי-יום טוב.
בתביעה מתבקש בית המשפט להורות לחברת הביטוח לשלם לאימו של המנוח את יתרת תגמולי הביטוח בסך כ-218 אלף שקלים בצירוף הפרשי ריבית והצמדה, וכן לחייב אותה בתשלום ריבית עונשית בשיעור מקסימלי (ולפחות פי עשרה מהריבית הנהוגה במשק). התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בבת ים.